Absolwenci z pomocą dydaktyczną i praktyczną uczniom THM
-
WYBITNA RELACJA
Uczenie się i nauczanie: "Nasze własne wyzwanie (skonsultowane i zatwierdzone przez mentora)"
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-04-04 22:15
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Prelekcje absowlentów THM jako narzędzie wspomagające proces dydaktyczny
Absolwenci Zespołu Szkół nr 3 w Ostrowcu Św. chętnie odwiedzają placówkę, nie tylko by powspominać lata spędzone w szkolnych murach, spotkać się z nauczycielami, ale także by skorzystać z literatury przydatnej do studiowania a w dobie trwającej pandemii by wesprzeć swoich młodszych kolegów praktyczną wiedzą związaną z wykonywanym zawodem.
Samorząd uczniowski wraz z zespołem biorącym udział w Szkole Demokracji zorganizował nie tylko zajęcia dodatkowe dla osób potrzebujących pomocy ale także zaprosił abswolentów, ktłórzy jako studenci i pracownicy różnych firm są w stanie przekazać nam ciekawostki związane z zawodem. Tu wybraliśmy zawód technika logistyka.
Mimo, iż niektórzy absolwenci osiedlili się już na stałe w Krakowie, Poznaniu, czy Warszawie utrzymują stały kontakt z nauczycielami logistycznych przedmiotów zawodowych i chętnie dzielą się wiedzą oraz doświadczeniem zawodowym z młodszymi logistykami ZS 3.
Często są to już młodzi przedsiębiorcy posiadający własną firmę lub piastujący stanowiska kierownicze, wykwalifikowani specjaliści w różnych dziedzinach gospodarki, m.in. produkcji, dystrybucji, handlu, usługach i spedycji.
Gościliśmy na zajęciach absolwentów rocznik 2014 i 2017: Jakuba Roślickiego - specjalistę ds. kalkulacji kosztów produkcji w podpoznańskiej firmie zajmującej się produkcją materacy, Katarzynę Sułek – specjalistkę ds. organizacji transportu oraz Rafała Połetka – koordynatora ds. wdrażania logistycznych systemów informatycznych w przedsiębiorstwie.
Absolwenci przygotowali dla młodziezy THM kształcącej się na kierunku technik logistyk interesujące prelekcje, przedstawili specyfikę swojej pracy zawodowej, udzielili cennych wskazówek dotyczących dalszego kształcenia się w branży TSL oraz odpowiedzili chętnie na liczne pytania uczniów.
Przekonywali także swoich młodszych kolegów, że osoby aspirujące do zawodu logistyka powinny myśleć o swoim wykształceniu jak najwcześniejszej oraz że wiedza i umiejętności zdobyte w technikum to kluczowe czynniki sukcesu.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
członkowie zespołu projektowego, opiekun zepsołu Katarzyna Pastuszka oraz członkowie SUCo było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Absolwenci chętnie odwiedząją naszą szkołę, dzielą się swoimi doświadczeniami. Jedyny problem stanowiła pandemia, reżim sanitarny i ustalenie terminów.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Wszystkie wskazówki, cenne podpowiedzi to nieoceniony skarb jaki zdobyliśmy w trakcie tych spotkań.
Były to praktyczne spotkania, z wieloma ciekawymi rozmowami o dalszym kształceniu, egzaminach, pracy.
Na ten czas udało nam się wprowadzić pomoc uczniowską w zawodzie technik logistyk. Starsi uczniowie pomagają młodszym. Z czasem spróbujemy wdrożyć nasz pomysł także w innych zawodach.
Nauczyciele często mają jedynie wiedzę teoretyczną, zajęcia prowadzone przez absolentów THM, którzy są silnie związani ze szkołą i chętnie ją odwiedzają, to zbiór wiedzy praktycznej, popartej przykładami.
Jestemy wdzięczni naszym starszym kolegom, że zawsze znajdują dla nas czas i umieją dzielić się z nami swoimi doświadczeniami i zdobytą w różnych przedsiębiorstwach wiedzą.
Jolanta Podwysocka
Mentor
Informacja zwrotna
04.04.2022 22:15
0
Katarzyna Barbara Pastuszka
huhuhu
09.06.2022 21:00
0
@Jolanta Podwysocka
Dziękujemy za wsparcie :)Zespół Szkół nr 3 w Ostrowcu Świętokrzyskim