Pasjonujący Początek Wiosny

Działania uczniów i uczennic: "1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole, obejmującą wszystkich uczniów i uczennice, z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania, które umieszczamy w planie pracy."

Dodano: 04.04.2022

0

1

Galeria zdjęć

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Do przeprowadzenia diagnozy wykorzystaliśmy metodę wywiadu grupowego, ponieważ jest to metoda jakościowa a nie ilościowa zależało nam na dokładnej informacji na temat oczekiwań, motywacji uczestników. Samorządy klasowe przeprowadziły w klasach debaty na temat zainteresowań i zdolności uczniów i uczennic w swoich klasach. Uczniom zadawano pytania: czym się interesują, w jaki sposób rozwijają swoje zainteresowania, czy szkoła stwarza im możliwość rozwijania swoich pasji. Samorządy klasowe opracowały wyniki swoich badań i przedstawiły je na spotkaniu SU. Zainteresowania i zdolności uczniów podzieliliśmy na obszary: artystyczne, sportowe, organizacyjne, naukowo-ekologiczne, językowe. Doszliśmy do wniosku, że uczniowie chcą rozwijać swoje zainteresowania, chętnie wezmą udział w warsztatach tematycznych, dniach tematycznych, pokazach czy konkursach. Poprosiliśmy nauczycieli pasjonatów. by pomogli zorganizować zajęcia z różnych dziedzin. Uwzględniając te wnioski zaplanowaliśmy cykl wydarzeń, który nazwaliśmy: PASJONUJĄCY POCZĄTEK WIOSNY.

Zaczęliśmy pierwszego dnia wiosny "DNIEM BEZ PLECAKA" - ubrani na zielono i spakowani do "byle czego" powitaliśmy wiosnę kreatywnie i bez pytania.

22 marca to Światowy Dzień Wody - który w tym roku odbywał się pod hasłem ochrony wód gruntowych. Zdając sobie sprawę ze znaczenia wody w życiu człowieka wzięliśmy udział w ekolekcjach przygotowanych przez przedstawicielki Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Rybniku, które oprócz ciekawych wykładów przygotowały dla nas quizy i loterię z nagrodami.

"Nurek Kartezjusza" to warsztaty, na których uczniowie wykorzystywali wodę do wyjaśniania zjawisk fizycznych. Zrobiliśmy również wir wodny i wodną fontannę.

Dla uzdolnionych plastycznie odbyły się warsztaty ceramiczne o tematyce świątecznej i wystawa dzieł młodych artystów.

Swoje muzyczne i językowe talenty mogli zaprezentować uczniowie na konkursie piosenki polsko - angielskiej Little Microfone.

Pasjonująco powitaliśmy wiosnę!

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Wszyscy uczniowie szkoły, nauczyciele pasjonaci, którzy pomogli nam zrealizować pasjonujące zajęcia, Przedstawicielki Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Rybniku.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Ustalenie innego niż ankieta sposobu przeprowadzenia diagnozy. Wybranie sposobu realizacji, tak by jak najwięcej uczniów mogło pochwalić się swoimi zainteresowaniami/talentem, rozwinąć je lub odkryć.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Nauczyliśmy się kompromisu i dyskusji. Wiemy jak ważne jest słuchanie opinii innych. Potrafimy podejmować decyzje dobre dla ogółu uczniów. Odbyło się wiele ciekawych zajęć, wydarzeń, konkursów. Fajnie się bawiliśmy. Mogliśmy poznać pasje uczniów i naszych nauczycieli. Dni z pasją wprowadzimy na stałe do plany pracy SU.


Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
04.04.2022 22:39

Dziękuję za dodanie relacji. Stworzyliście możliwość, by uczniowie nie tylko wskazali swoje pasje, ale i mogli je rozwijać z pomocą nauczycieli-pasjonatów. To był rzeczywiście „pasjonujący” początek wiosny i liczę, że talenty i pasje wkrótce rozkwitną. Mieliście świetny pomysł i warto go kontynuować!