WAŻNE BY BYĆ W KONTAKCIE
Komunikacja i media: "4. Wprowadzamy stały sposób komunikacji uczennic i uczniów z dyrekcją."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-04-17 17:43
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
W naszej placówce wspólne podejmowanie decyzji to priorytet. Wymiana informacji i podejmowanie decyzji następuje podczas zebrań grupowych, społeczności oraz codziennych apeli szkolnych.
Dodatkowo, raz na 2 miesiące przedstawicielki Rady Samorządu spotykają się z kierownictwem placówki aby poruszać ważne dla nas sprawy.
Jesteśmy placówką całodobową więc kontakt z kierownictwem jest ważny.
Podczas zebrań Samorządu Wychowanek okazało się, że zdążą się, że potrzebujemy kontaktu interwencyjnego, w nagłych przypadkach lub w celu potwierdzenie spójnych informacji. Dlatego pojawił się pomysł starzenia dodatkowego sposobu komunikowania się z dyrekcją.
Pomysł ten został wspólnie omówiony a następnie przedstawiony podczas zebrania Rady Samorządu Wychowanek z Kierownictwem 28 marca 2022r.
Wiktoria - przewodnicząca Rady SW założyła grupę na messengerze. Podczas spotkania określono również zasady komunikowania się:
- Nazwa grupy: Samorząd/Kierownictwo; Skład: Dyrektor:Tomasz Stuła, Wicedyrektor ds. dydaktycznych: Bozena Charczuk, Wicedyrektor ds. opieki i wychowania: Barbara Kajdana, Przewodnicząca Rady SW: Wiktoria Kraśniewska, Wiceprzewodnicząca: Aleksandra Zdebiak, Sekretarz: Karolina Gabryś.
- Wiadomości wysyłamy w godzinach 8.00-20.00
- Przestrzegamy kultury słowa pisanego.
- Po każdym spotkaniu zespołu kierowniczego z Radą Samorządu Wychowanek sekretarz wpisuje, do informacji uczestników ustalenia ze spotkania.
- Przesyłane informacje dotyczą spraw dotyczących życia w placówce. (nie prowadzimy rozmów prywatnych na forum grupy)
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
W realizację zadania zaangażowane były realizatorki Programu Szkoła Demokracji oraz Rada Samorządu Wychowanek.
Wszystkie dziewczyny miały możliwość, podczas zebrania Samorządu zgłaszania potrzeb i wskazań co do funkcjonowania grupy.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Najtrudniejsze dla nas było określenie wspólnych zasad funkcjonowania grupy, tak aby każdy czuł się na jej forum bezpieczny i poważnie traktowany.
Tego typu komunikacja pozwoli nam również na nauczenie się nawiązywania kontaktów służbowych oraz dbania o kulturę słowa co może być na początku trudne.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Uważamy, że naszym sukcesem jest przekonanie Naszego Kierownictwa do sensu i potrzeby starzenia nowego środka komunikacji.