Motywacja do nauki " Prędzej czy później okazuje się, że Ci, którzy wygrywają to Ci, którzy myślą, że mogą wygrać”

Uczenie się i nauczanie: "2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie."

Dodano: 07.04.2022

0

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Pierwszym etapem realizacji wyzwania było spotkanie naszej grupy, podczas, którego przeprowadziliśmy dyskusję jak pomóc uczniom osiągnąć sukces edukacyjny i tym samym znaleźć sposoby na zmotywowanie ich do nauki. Podczas tego spotkania podzieliliśmy się swoimi poglądami na ten temat i odpowiedzieliśmy sobie na pytanie Czy mam motywację do nauki?. Następnie z tym pytaniem dotarliśmy do uczniów w naszej szkole ( kontakt indywidualny, komunikatory społeczne). 101 uczniów wypowiedziało się na zadane pytanie, z czego 90 uczniów tj. 89,1% badanych zadeklarowało, że nie ma motywacji do nauki. Wyniki tego sondażu zachęciły nas i zmotywowały do pracy nad tym wyzwaniem.  

Odbyło się kolejne spotkanie naszej grupy na którym zastanawialiśmy się nad niskim poziomem motywacji uczniów naszej szkoły. W związku z powyższym postanowiliśmy spróbować znaleźć przyczyny demotywacji naszych kolegów do nauki,  oraz poszukać sposobu na znalezienie motywacji do nauki. W związku z tym utworzyliśmy ankietę zawierającą trzy pytania otwarte:

1.     Co motywuje Cię do nauki?

2.     Co demotywuje Cię do nauki?

3.     Co mógłbyś/mogłabyś polecić innym, żeby znaleźli chęci do nauki?

Z ankietą dotarliśmy do 100 uczniów naszej szkoły, zgodnie z założeniami badanie zostało przeprowadzone przy współpracy i pomocy nauczycieli i trójek klasowych podczas lekcji wychowawczych.

Przystąpiliśmy do analizy materiału badawczego, pomogli nam w tym opiekun samorządu uczniowskiego i pani pedagog. Wszystkie odpowiedzi i wnioski zebraliśmy w całość i powstał katalog motywacji, demotywacji oraz sposób na znalezienie chęci do nauki. Wyniki ankiet zamieściliśmy na gazetce szkolnej, ponadto przedstawiciele naszego zespół uczestniczyli   w spotkaniach klasowych podczas których przedstawili wyniki ankiet, oraz prowadzone były dyskusje jak można się lepiej uczyć, gdzie znaleźć motywację do nauki.

Realizacja tego przedsięwzięcia uświadomiła nam, że nasi uczniowie nie mają motywacji do nauki i nie znają sposobów, które pozwolą im znaleźć tą motywację. W związku z powyższym po konsultacjach z opiekunem samorządu uczniowskiego wystąpiliśmy z inicjatywą zorganizowania cyklu spotkań i warsztatów dotyczących motywacji do nauki dla naszych kolegów i koleżanek. Zwróciliśmy się z prośbą do pani pedagog i całego grona nauczycielskiego  o pomoc w przygotowaniu oraz aktywnym udziale w realizacji tego przedsięwzięcia. Planujemy zrealizować je do końca tego roku szkolnego.

Podjęliśmy również decyzję o przeprowadzeniu w miesiącu październiku badania ewaluacyjnego, które pozwoli nam odpowiedzieć na pytanie czy nasze działania przyniosły zamierzone efekty i wskaże nam jakie działania podjąć dalej.

 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

W realizację wyzwania był zaangażowany nasz zespół, opiekun samorządu uczniowskiego, pani pedagog, wychowawcy klas i tak naprawę prawie wszyscy uczniowie i uczennice klas 4-8. 

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

W realizacji tego przedsięwzięcia najtrudniejsze było skłonienie uczniów naszej szkoły do współpracy (rozmowy o motywacji, wypełnianie ankiet).

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Zaangażowanie większości uczniów naszej szkoły w realizację zadania - WSPÓLNY SUKCES

Galeria zdjęć


Podobało Ci się

Komentarze