Bajkowo-kolorowo :)

  • WYBITNA RELACJA

Podejmowanie decyzji: "2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku, remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic, mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież)."

Dodano: 07.04.2022

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Po wielu tygodniach nauki zdalnej wróciliśmy do szkoły. Pracy jest dużo, mamy mało czasu na przyjemności, szczególnie jako klasa ósma, którą już niedługo czekają egzaminy. W naszej szkole trwają jeszcze przerwy rotacyjne ze względu na pandemię, co powoduje, iż mamy ograniczoną możliwość kontaktowania się między klasami. Postanowiliśmy więc podjąć się wyzwania, które choć odrobinę zintegruje wszystkie klasy i przy okazji będzie dobrą zabawą z korzyścią dla zagospodarowania naszej przestrzeni szkolnej. W pierwszej kolejności zastanowiliśmy się co mogłoby wywołać uśmiech na twarzach naszych kolegów i koleżanek. Od razu pojawił się pomysł „urozmaicenia” przestrzeni wspólnych, czyli korytarza. Nie chcieliśmy jednak, by ozdabianiem go zajął się tylko nasz zespół, postanowiliśmy zaangażować wszystkich. Tak też zrodził się pomysł, by każda klasa przygotowała plakat tematyczny prezentujący jakąś bajkę lub film znany wszystkim i lubiany. W wyborze bajek kierowaliśmy się ogólnymi opiniami, sugestiami najbliższych, kolegów i koleżanek, ale też młodszego rodzeństwa. Następnie przeszliśmy do klas, każda wylosowała bajkę dla siebie. Chyba nie było klasy, która nie byłaby zadowolona ze swojego tematu. Przygotowaliśmy dla każdej klasy papier, oznaczyliśmy kartki nazwą klasy (by nie były anonimowe) i wyznaczyliśmy termin. Każda klasa przygotowywała plakat wspólnie. Najmłodsze zespoły z pomocą swoich wychowawców, kolorowanek. Starsze klasy szkicowały same, używając różnych technik. Plakaty, które otrzymaliśmy są kolorowe, wesołe, staranne. Z relacji nauczycieli wynika, że ich przygotowanie przyniosło dużo uśmiechów i pozwoliło zaangażować się wszystkim uczniom. Teraz plakaty zawisły na korytarzach naszej szkoły. Uczniowie znajdują swoje „dzieła,” podziwiają też prace innych. Korytarze stały się weselsze, bardziej kolorowe i… bajeczne. Ta akcja to był strzał w dziesiątkę.  

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Cała społeczność szkolna, wszystkie klasy, zarówno 1-3 jak i starsze.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Najtrudniejsze było przygotowanie plansz na plakaty dla każdej klasy, Było to czasochłonne, ale chcieliśmy, by było dokładnie przygotowane.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Największym sukcesem było to, że w realizację zadania, czyli przystrojenie korytarzy szkolnych, zaangażowane były wszystkie klasy oraz fakt, że wszystkie klasy czerpały z tego radość. Bajki jakie zostały rozlosowane przez klasy to: Muminki, Shrek, Minionki, Potwory i Spółka, Smerfy, Lego, Teletubisie, Gdzie jest Nemo, Miś Puchatek, 101 dalmatyńczyków, Toy Story, Myszka Miki. Czas na przygotowanie plakatu to tydzień. Przystroiliśmy korytarze, przy których odbywają się lekcje i dzieci spędzają tam przerwy, czyli piętro 1 i 2. Nie rozmawialiśmy bezpośrednio z dziećmi, ale widzieliśmy na przerwach, że uczniowie na przerwach zatrzymują się i oglądają prace swoje, jak i prace innych klas. Jako samorząd zawsze mamy w zapasie różne rzeczy biurowe (są one zakupowane z finansów, które zbierane były w czasie np dyskotek szkolnych za wstęp - symboliczn kwoty na działalność samorządu). Rozdaliśmy więc kartki i odpowiednio ozdobiliśmy je nazwami klas. Reszta materiałów (kredki, mazaki) leżała w gestii klas :)

Galeria zdjęć


Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
10.04.2022 19:59

Drogi Zespole,
dziekuję za wprowadzenie uzupełnień. Teraz Wasza relacja jest dla mnie bardziej czytelna. Podkreśliliście w ten sposób Waszą innowacyjność i otwartość na zmiany.
W tym działaniu ważne jest to, że się znakomicie bawiliście a wraz z Wami cała społeczność szkolna.
Gratuluje i pozdrawiam bardzo serdecznie
Lidia Pasich