Uczniowskie zainteresowania

Działania uczniów i uczennic: "1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole, obejmującą wszystkich uczniów i uczennice, z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania, które umieszczamy w planie pracy."

Dodano: 08.04.2022

0

0

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Wyzwanie polegało na rozpoznaniu zainteresowań uczniów, które następnie mogli by pogłębiać w szkole. Na zebraniu Zarządu SU i Rady SU przeprowadziliśmy dyskusję na temat potrzeby istnienia niektórych kółek zainteresowań w naszej szkole. Okazało się, że niekoniecznie odpowiadają one oczekiwaniom uczniowskim. Uczniowie nie chcą jedynie spotykac się na zajęciach rozwijających z róznych przedmiotów, czy spotkaniach chóru szkolnego itp. Ustaliliśmy, że trzeba dołożyć starań, aby oferta zajęć pozalekcyjnych poszerzyła sie o nasze uczniowskie propozycje.

Koordynatorami tego działania zostali Hanna, Zuzia i Bartek, którzy przygotowali pytania do wywiadu, jaki mieli przeprowadzić członkowie samorządów klasowych w czasie lekcji wychowawczych. Na kolejnym zebraniu SU zostało wyjaśnione, jak taki wywiad przeprowadzić. Wyniki można było zgłaszać bezpośrednio do koordynatorów, którzy opracowali wyniki i przedstawili je na kolejnym spotkaniu Samorządu. W wyborze musieliśmy uwzględnić warunki lokalowe naszej szkoły oraz fakt, że pracujemy dwuzmianowo, a zależało nam by każdy zainteresowany miał możliwość uczestniczenia w dodatkowych zajęciach. Wybór padł na "Koło szachowe"! Zebraliśmy wstępne deklaracje uczestnictwa, a Piotr zajął się ustalaniem dogodnego dla wszystkich terminu ( dnia i godziny lekcyjnej), kiedy odbywać by się miały spotkania miłośników szachów.

Kolejnym etapem było przedstawienie decyzji uczniów, terminu oraz liczby chętnych -pani dyrektor. Pani dyrektor z ogromnym entuzjazmem i pełną aprobata przyjęła naszą propozycję , dodatkowo zapewniając nas o możliwości zakupu przez szkołę zestawów szachowych.

W przyszłości planujemy zorganizować turniej szachowy.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

W realizację zaangażowane były samorządy klasowe, które przeprowadziły wywiady oraz opracowały wstępnie ich wyniki oraz przewodniczący SU, który był łącznikiem między dyrekcją szkoły a nami.. Było to bardzo ważne działanie, ponieważ na jego rzetelności opiera się nowa propozycja zajęć pozalekcyjnych, będąca ofertą naszej szkoły. W pewnym sensie zaangażowana była pani wicedyrektor, która zapoznała się z wynikami wywiadu i przejęła niejako wprowadzenie tej listy "w życie". Żałujemy, że nie wykonaliśmy dokumentacji fotograficznej- w kolejnym roku szkolnym musimy o tym pamiętać.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Najtrudniejsze okazało się "zgranie " terminów tak, aby zarówno młodsi, jak i starsi uczniowie mogli uczestniczyć w spotkaniach koła szachowego, nie rezygnując jednocześnie z pozostałych zajęć dodatkowych w szkole.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Uważamy, że nasze działanie w jakiś sposób podniosło atrakcyjność naszej szkoły. I nie chodzi tu tylko o fakt prowadzenia zajęć na życzenie uczniów, ale, że w ogóle uczniowie są o to w naszej szkole pytani i jest to na poważnie brane pod uwagę w planach pracy szkoły.


Podobało Ci się

Komentarze