Powołanie rzecznika ds. dziecka i arbitra do rozwiązywania potencjalnych sytuacji kryzysowych, współpracującego z Sejmikiem i Rada Pedagogiczną SP 4 im. W. Grabskiego STO
Wybory i kwestie formalne: "5. Tworzymy instytucję i procedury odnoszące się do łamania praw ucznia oraz konfliktów w naszej szkole (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje, procedura zgłoszenia złamania praw ucznia)."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-04-17 16:10
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
- Podczas spotkania Zarządu Sejmiku z samorządami poszczególnych klas, zastanawialiśmy się nad powołaniem rzecznika praw ucznia i dyskutowaliśmy nad tym jakie kompetencje, możliwości i ograniczenia składają się na stanowisko Rzecznika Praw Ucznia.? Kto może taką funkcję pełnić.
- Na spotkaniu z p. Dyrektor rozmawialiśmy o tym, jaka jest podstawa prawna działania Rzecznika praw ucznia i jakimi sprawami miałby się zajmować. Uwzględniając statut Szkoły Społecznej
- Ponieważ w naszej szkole swoistego rodzaju rzecznikami praw uczniów są wychowawcy, padło pytanie o celowość powołania takiej instytucji
- Po 2 miesiącach dyskusji i rozmów kuluarowych na posiedzeniu Sejmiku został sformułowany wniosek, że w pierwszej kolejności zajmiemy się kodyfikacją Regulaminu Sejmiku a w drugim semestrze nad powołaniem rzecznika praw ucznia, do tego czasu wszystkie sprawy sporne będą rozwiązywane przez p. pedagog.
- Równocześnie Sejmik zaczął pracować nad podstawą prawną działania rzecznika praw ucznia
- Podczas posiedzenia rady pedagogicznej została zasygnalizowana potrzeba powołania rzecznika
- Regulamin i podstawa prawna jest w trakcje opracowywania
- Uczniowie klas 8 nie wywiązali się z zadania
- Na spotkaniu zarządu sejmiku podjęliśmy decyzję, że praca nad kwestią formalną zostanie kontynuowana, po przerwie wiosennej w drugiej połowie kwietnia
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?:
Uczniowie klasy 8 oraz zarząd Sejmiku, dyskusja przeprowadzona również podczas zajęć Wos.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?:
Terminowość i brak spełnienia podjętych zadań, zagubienie dokumentów przez uczniów i plotki nad celowością powołania
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?:
Sama dyskusja nad celowością i zaprezentowanie tematu są już jakimś osiągnięciem. Mamy nadzieję, że cel zostanie osiągnięty przed końcem roku szkolnego 2021/2022
Podobało Ci się
Komentarze
Skomentuj relację