Powołanie rzecznika ds. dziecka i arbitra do rozwiązywania potencjalnych sytuacji kryzysowych, współpracującego z Sejmikiem i Rada Pedagogiczną SP 4 im. W. Grabskiego STO

Wybory i kwestie formalne: "5. Tworzymy instytucję i procedury odnoszące się do łamania praw ucznia oraz konfliktów w naszej szkole (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje, procedura zgłoszenia złamania praw ucznia)."

Dodano: 09.04.2022

0

0

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
  1. Podczas spotkania Zarządu Sejmiku z samorządami poszczególnych klas, zastanawialiśmy się nad powołaniem rzecznika praw ucznia i dyskutowaliśmy nad tym jakie kompetencje, możliwości i ograniczenia składają się na stanowisko Rzecznika Praw Ucznia.? Kto może taką funkcję pełnić.
  2. Na spotkaniu z p. Dyrektor rozmawialiśmy o tym, jaka jest podstawa prawna działania Rzecznika praw ucznia i jakimi sprawami miałby się zajmować. Uwzględniając statut Szkoły Społecznej
  3. Ponieważ w naszej szkole swoistego rodzaju rzecznikami praw uczniów są wychowawcy, padło pytanie o celowość powołania takiej instytucji
  4. Po 2 miesiącach dyskusji i rozmów kuluarowych na posiedzeniu Sejmiku został sformułowany wniosek, że w pierwszej kolejności zajmiemy się kodyfikacją Regulaminu Sejmiku a w drugim semestrze nad powołaniem rzecznika praw ucznia, do tego czasu wszystkie sprawy sporne będą rozwiązywane przez p. pedagog.
  5. Równocześnie Sejmik zaczął pracować nad podstawą prawną działania rzecznika praw ucznia
  6. Podczas posiedzenia rady pedagogicznej została zasygnalizowana potrzeba powołania rzecznika
  7. Regulamin i podstawa prawna jest w trakcje opracowywania
  8. Uczniowie klas 8 nie wywiązali się z zadania
  9. Na spotkaniu zarządu sejmiku podjęliśmy decyzję, że praca nad kwestią formalną zostanie kontynuowana, po przerwie wiosennej w drugiej połowie kwietnia
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?:

Uczniowie klasy 8 oraz zarząd Sejmiku, dyskusja przeprowadzona również podczas zajęć Wos.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?:

Terminowość i brak spełnienia podjętych zadań, zagubienie dokumentów przez uczniów i plotki nad celowością powołania

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?:

Sama dyskusja nad celowością i zaprezentowanie tematu są już jakimś osiągnięciem. Mamy nadzieję, że cel zostanie osiągnięty przed końcem roku szkolnego 2021/2022


Podobało Ci się

Komentarze