Plan działań zespołu "Spadochron" ze Szkoły Podstawowej. nr 331 i Branżowej Szkoły I st. nr 67 im. M. Kozłowskiego przy MOS nr 6 w Warszawie ul Brożka 26
Diagnoza i plan działania: "Plan działania"
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-03-11 09:51
Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy wybory do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO “Wybory do władz SU. Poradnik dla ucznia”.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
- Przeprowadzenie wyborów władz samorządów klasowych. Drugi tydzień października 2021 r.
- Spotkanie z odchodzącego zarządu SU z nowo wybranymi samorządami klasowymi i omówienie idei działania samorządu szkolnego, regulaminu SU, regulaminu wyborów dotychczas obowiązującego.
Wrzesień 2021 r.
- Omówienie planu przygotowań klas; społeczności szkolnej do zbliżających się wyborów władz SU
Wrzesień 2021 r.
- Ogłoszenie na apelu szkolnym terminów zawartych w planie wyborów (m.in. wybór kandydatów, debata wyborcza, plakaty wyborcze, zgłoszenie wymaganej liczby podpisów, poparcie, data wyborów)
Wrzesień 2021 r. / początek października 2021 r.
- Spotkanie opiekuna SU z kandydatami w celu omówienia szczegółowego przebiegu kampanii przedwyborczej (m.in. terminy, propozycje bezpiecznego promowania programu wyborczego, przygotowanie do debaty) Wrzesień 2021 r.
- Debata kandydatów (3 dni przed wyborami)- październik 2021 r.
- Wybór komisji wyborczej, komisji skrutacyjnej. Październik ‘21
- Cisza przedwyborcza i wybory władz SU Październik ‘21
- Ogłoszenie wyników wyborów na apelu szkolnym, na stronie MOS i FB Październik ‘21
- Przekazanie dokumentów SU nowej władzy SU przez ustępującą. Październik ‘21
Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
TakKtóre wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
- Radiowęzeł szkolny dla informacji SU i społeczności uczniowskiej- uruchomienie po dwóch latach.
- Sporządzenie planu działania tego komunikatora z założeniem skuteczniejszego przekazu wiadomości (m.in. odpowiedzialni za obsługę, sposób zgłaszania wystąpień, regulamin korzystania z komunikatora)
- Powołanie sekcji technicznej do obsługi radiowęzła we współpracy z konserwatorem sprzetu elektronicznego w placówce.
- Kontynuacja - zgłaszanie propozycji, pomysłów do „Pudełka dobrego słowa”, które obsługuje od trzech lat sekretarz SU.
- Ogłoszenie na apelu szkolnym nowych zasad korzystania z radiowęzła szkolnego.
- Zamieszczenie regulaminu zasad korzystania z radiowęzła szkolnego na tablicy SU.
- Ewaluacja po miesiącu korzystania z radiowęzła. Omówienie wyników na zebraniu SU; na spotkaniu z dyrekcją, nauczycielami.
- Podsumowanie działań i wprowadzenie potrzebnych poprawek do regulaminu, które zostaną ogłoszone na apelu, przez radiowęzeł, na tablicy SU.
Termin: grudzień’21 - marzec’22
Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
TakKtóre wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
2. Samodzielnie organizujemy działanie z okazji rocznicy odzyskania niepodległości. Korzystamy z pomysłów zamieszczonych na stronie Szkoła Demokracji.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
1. Przygotowanie projektu upamiętniającego miejsca związane z walkami o niepodległość na w-wskiej Woli
2. Miesiąc przed szkolnymi obchodami Narodowego Dnia Niepodległości ogłoszenie projektu "Moja Mała Ojczyzna", którego celem jest poznanie historii i kultury najbliższej okolicy.
3. Ogłoszenie przystąpienia do akcji "Szkoła do hymnu" oraz zwrócenie się do uczniów z prośbą o przypomnienie słów "Mazurka Dąbrowskiego" (4 zwrotki).
4. Przygotowanie debaty oxfordzkiej, której teza w dużej mierze będzie związana z Dniem Niepodległości: "W razie ataku militarnego moim obowiązkiem jest obrona Ojczyzny".
5. Utworzenie dwóch grup - chętni uczniowie dostaną zadanie przygotowania argumentów za i przeciw tezie debaty.
6. Przeprowadzenie debaty, której widzami będzie społeczność uczniowska.
7. Po debacie widzowie zdecydują poprzez głosowanie, która drużyna była lepsza w czasie debaty.
Termin: październik- listopad’21
Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
TakKtóre wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku albo remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic lub mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Przypuszczalny termin: początek - marzec 2022 r.
- Przeprowadzenie ankiety na temat miejsca odpoczynku podczas przerw na korytarzu szkolnym i holu przed szkołą przez zespół organizacyjny SU
- Ogłoszenie konkursu "Wygodny Cichacz" - zagospodarowanie holu i korytarza szkolnego - plan młodego architekta
- Spotkanie z przedstawicielami klas - wybór najciekawszego projektu zagospodarowania kącika wypoczynku.
- Konsultacja władz SU z dyrekcją ośrodka.
- Sporządzenie kosztorysu materiałów, sprzętu do wyposażenia wnętrz.
- Pozyskiwanie funduszy i sponsorów.
- Przystąpienie do realizacji założeń.
Przypuszczalny koniec maj 2022 r.
Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
NieKtóre wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
- Konstruowanie ankiety jako narzędzia dającego wiedzę nt. motywacji do nauki uczniów szkół przy MOS (styczeń ‘21)
- Przeprowadzenie ankiety nt. „Moja motywacja do nauki” wśród społeczności uczniowskiej (2 poł. lutego’22)
- Opracowanie wyników ankiety
- Dyskusje klasowe nt. motywacji w nauce
- Dyskusja online całej społeczności uczniowskiej/delegacji klas (uczniowie i nauczyciele w klasach obserwują przebieg dyskusji)
- Przeprowadzenie drugiej ankiety nt. „Moja motywacja do nauki” uwzględniającej wnioski podyskusyjne.
- Po opracowaniu wyników II ankiety przekazanie wniosków nauczycielom i dyrekcji, pedagogom/psychologom szkolnym
- Spotkanie przedstawicieli Rady Pedagogicznej i Zarządu SU w celu podsumowania przedsięwzięcia i ewentualnego przygotowania planu pomocowego w tej sprawie.
Termin: styczeń i marzec ‘22