Plan działań zespołu "Spadochron" ze Szkoły Podstawowej. nr 331 i Branżowej Szkoły I st. nr 67 im. M. Kozłowskiego przy MOS nr 6 w Warszawie ul Brożka 26

Diagnoza i plan działania: "Plan działania"

Dodano: 29.11.2021

0

0

Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy wybory do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO “Wybory do władz SU. Poradnik dla ucznia”.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
  • Przeprowadzenie wyborów władz samorządów klasowych. Drugi tydzień października 2021 r.
  • Spotkanie z odchodzącego zarządu SU z nowo wybranymi samorządami klasowymi i omówienie idei działania samorządu szkolnego, regulaminu SU, regulaminu wyborów dotychczas obowiązującego.

Wrzesień 2021 r.

  • Omówienie planu przygotowań klas; społeczności szkolnej do zbliżających się wyborów władz SU

Wrzesień 2021 r.

  • Ogłoszenie na apelu szkolnym terminów zawartych w planie wyborów (m.in. wybór kandydatów, debata wyborcza, plakaty wyborcze, zgłoszenie wymaganej liczby podpisów, poparcie, data wyborów)

Wrzesień 2021 r. / początek października 2021 r.

  • Spotkanie opiekuna SU z kandydatami w celu omówienia szczegółowego przebiegu kampanii przedwyborczej (m.in. terminy, propozycje bezpiecznego promowania programu wyborczego, przygotowanie do debaty) Wrzesień 2021 r.
  • Debata kandydatów (3 dni przed wyborami)- październik 2021 r.
  1. Wybór komisji wyborczej, komisji skrutacyjnej. Październik ‘21
  2. Cisza przedwyborcza i wybory władz SU Październik ‘21
  3. Ogłoszenie wyników wyborów na apelu szkolnym, na stronie MOS i FB Październik ‘21
  4. Przekazanie dokumentów SU nowej władzy SU przez ustępującą. Październik ‘21
Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
  1. Radiowęzeł szkolny dla informacji SU i społeczności uczniowskiej- uruchomienie po dwóch latach.
  2. Sporządzenie planu działania tego komunikatora z założeniem skuteczniejszego przekazu wiadomości (m.in. odpowiedzialni za obsługę, sposób zgłaszania wystąpień, regulamin korzystania z komunikatora)
  3. Powołanie sekcji technicznej do obsługi radiowęzła we współpracy z konserwatorem sprzetu elektronicznego w placówce.
  4. Kontynuacja - zgłaszanie propozycji, pomysłów do „Pudełka dobrego słowa”, które obsługuje od trzech lat sekretarz SU.
  5. Ogłoszenie na apelu szkolnym nowych zasad korzystania z radiowęzła szkolnego.
  6. Zamieszczenie regulaminu zasad korzystania z radiowęzła szkolnego na tablicy SU.
  7. Ewaluacja po miesiącu korzystania z radiowęzła. Omówienie wyników na zebraniu SU; na spotkaniu z dyrekcją, nauczycielami.
  8. Podsumowanie działań i wprowadzenie potrzebnych poprawek do regulaminu, które zostaną ogłoszone na apelu, przez radiowęzeł, na tablicy SU.

Termin: grudzień’21 - marzec’22

 

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
2. Samodzielnie organizujemy działanie z okazji rocznicy odzyskania niepodległości. Korzystamy z pomysłów zamieszczonych na stronie Szkoła Demokracji.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

1. Przygotowanie projektu upamiętniającego miejsca związane z walkami o niepodległość na w-wskiej Woli

2. Miesiąc przed szkolnymi obchodami Narodowego Dnia Niepodległości ogłoszenie projektu "Moja Mała Ojczyzna", którego celem jest poznanie historii i kultury najbliższej okolicy.

3. Ogłoszenie przystąpienia do akcji "Szkoła do hymnu" oraz zwrócenie się do uczniów z prośbą o przypomnienie słów "Mazurka Dąbrowskiego" (4 zwrotki).

4. Przygotowanie debaty oxfordzkiej, której teza w dużej mierze będzie związana z Dniem Niepodległości:  "W razie ataku militarnego moim obowiązkiem jest obrona Ojczyzny".

5. Utworzenie dwóch grup - chętni uczniowie dostaną zadanie przygotowania argumentów za i przeciw tezie debaty.

6. Przeprowadzenie debaty, której widzami będzie społeczność uczniowska.

7. Po debacie widzowie zdecydują poprzez głosowanie, która drużyna była lepsza w czasie debaty.

Termin: październik- listopad’21

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku albo remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic lub mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Przypuszczalny termin: początek - marzec 2022 r.

  • Przeprowadzenie ankiety na temat miejsca odpoczynku podczas przerw na korytarzu szkolnym i holu przed szkołą przez zespół organizacyjny SU
  • Ogłoszenie konkursu "Wygodny Cichacz" - zagospodarowanie holu i korytarza szkolnego - plan młodego architekta
  • Spotkanie z przedstawicielami klas - wybór najciekawszego projektu zagospodarowania kącika wypoczynku.
  • Konsultacja władz SU z dyrekcją ośrodka.
  • Sporządzenie kosztorysu materiałów, sprzętu do wyposażenia wnętrz.
  • Pozyskiwanie funduszy i sponsorów.
  • Przystąpienie do realizacji założeń.

Przypuszczalny koniec maj 2022 r.

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Nie
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
  1. Konstruowanie ankiety jako narzędzia dającego wiedzę nt. motywacji do nauki uczniów szkół przy MOS  (styczeń ‘21)
  2. Przeprowadzenie ankiety nt. „Moja motywacja do nauki” wśród społeczności uczniowskiej (2 poł. lutego’22)
  3. Opracowanie wyników ankiety
  4. Dyskusje klasowe nt. motywacji w nauce
  5. Dyskusja online całej społeczności uczniowskiej/delegacji klas (uczniowie i nauczyciele w klasach obserwują przebieg dyskusji)
  6. Przeprowadzenie drugiej ankiety nt. „Moja motywacja do nauki” uwzględniającej wnioski podyskusyjne.
  7. Po opracowaniu wyników II ankiety przekazanie wniosków nauczycielom i dyrekcji, pedagogom/psychologom szkolnym
  8. Spotkanie przedstawicieli Rady Pedagogicznej i Zarządu SU w celu podsumowania przedsięwzięcia i ewentualnego przygotowania planu pomocowego w tej sprawie.

Termin: styczeń i marzec ‘22

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak

Podobało Ci się

Komentarze