Diagnoza działań Szkoły Podstawowej nr 162 w Łodzi

Diagnoza i plan działania: "Diagnoza"

Dodano: 29.11.2021

0

1

Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Zgadzam się
Wszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Zgadzam się
W szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Zgadzam się
Zasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Nie zgadzam się
W naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Nie zgadzam się
Co w obszarze "Wybory i kwestie formalne" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Poprawienie świadomości uczniów i nauczycieli dotyczącej prawa uczestnictwa w wyborach każdego ucznia. Debata została zorganizowana po raz pierwszy w naszej szkole, ale w tym roku to wychowawca decydował, czy udostępni debatę uczniom, więc wiele klas takowej nie obejrzało. Regulamin Wyborów jest w trakcie tworzenia - został trochę za późno zaplanowany. Wybory na rzecznika nie zostały jeszcze zorganizowane, a akcje dot. mediacji nie zostały rozpowszechnione i “pociągnięte” dalej. Ogólnie postaramy się dociągnąć temat Regulaminu i Wyborów do końca oraz zadbać o lepszą komunikację z Wychowawcami i Uczniami.
Samorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Zgadzam się
Samorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Zgadzam się
Organizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Zgadzam się
Organizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Nie wiem
Co w obszarze "Działania uczniów i uczennic" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Skrzynka na pomysły i skargi uczniów jest dopiero planowana, a w naszej szkole nie prowadziliśmy jeszcze debat z uczniami nt. ich pomysłów itd. Uważamy, że trzeba to organizować spotkania z uczniami nt. ich potrzeb, pomysłów i skarg częściej, ponieważ zbieramy takie informacje na bieżąco, od pojedynczych uczniów. Odbywały się już takie ogólnoszkolne wydarzenia i dalej kombinujemy (np. noc filmowa). Organizowany był w naszej szkole Dzień Seniora na naszym osiedlu, ale innych akcji brak 🙁
Odbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Nie zgadzam się
Uczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Zgadzam się
W szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Nie zgadzam się
W naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Nie zgadzam się
Co w obszarze "Komunikacja i media" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Nie było spotkań z Dyrekcją, ale są one jak najbardziej w planie i udało nam się to nawet ustalić z Panią Dyrektor :-) Nie było dotąd otwartych spotkaniach Rady Samorządu Uczniowskiego z Uczniami (chociaż już takowe planujemy zdalnie), jednak chętnie przekazują oni swoje pomysły prosto do nas. Jest założony kanał YouTube i w planach jest jego rozwijanie i założenie konta na Instagramie. Można byłoby zorganizować też spotkania uczniowsko-dorosłe, ale póki co planujemy spotkanie RSU/SU z Dyrekcją Szkoły.
Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Nie zgadzam się
Uczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Nie zgadzam się
W naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Nie zgadzam się
W szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Nie zgadzam się
Co w obszarze "Podejmowanie decyzji" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Spotkań rodzicielsko-dyrektorsko-uczniowskich nie było, ponieważ są one dosyć trudne organizacyjnie. Z racji m.in. pandemii uczniowie nie za bardzo mają wpływ na przestrzeń szkolną; przestrzenie rekreacyjne są aktualnie tworzone, ale, oprócz członków RSU, nikt nie ma wpływu na ich układ. Nie ma JEDNEGO forum dla uczniów, nauczycieli i rodziców, istnieje jedynie Rada Rodziców :P !
W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Nie zgadzam się
Odbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Nie zgadzam się
Zasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Nie wiem
Na lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Zgadzam się
Co w obszarze "Uczenie się i nauczanie" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Nie prowadzone są badania dot. tego, czy uczniowie wiedzą, czy są dobrze oceniani, itd. Klasowe dyskusje na ten temat prowadzone są sporadycznie, najczęściej zależy to od Wychowawcy danej Klasy, a więc można byłoby takie zorganizować, prawda :-) ? Konsultacje nauczycieli z uczniami na temat zasad oceniania prawie że nie są prowadzone, jedynie bardzo sporadycznie i w niezorganizowany sposób przez pojedynczych nauczycieli. Ocenianie kształtujące faktycznie wprowadzają niektórzy nauczyciele.

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
01.12.2021 22:57

Macie już punkt wyjścia - oceniliście mocne i słabe strony samorządności w Waszej szkole, dostrzegliście problemy i pole do działania. Rodzą się pomysły i cele. Kolejny etap to wybór wyzwań i planowanie działań, które sprawią, że Wasza szkoła stanie się bardziej przyjazna. Powodzenia!