Plan działania naszego zespołu w Szkole Demokracji

Diagnoza i plan działania: "Plan działania"

Dodano: 29.11.2021

0

1

Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy wybory do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO “Wybory do władz SU. Poradnik dla ucznia”.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Organizacja długofalowa z ogłoszeniem wyborów i ustaleniem harmonogramu działań, który daje czas na zapoznanie się potencjalnych kandydatów z potrzebami szkoły oraz wyłonienie ich. Następnie kandydaci mają czas na przeprowadzenie kampanii wyborczej. 


Pierwszym etapem było ogłoszenie wyborów wśród uczniów. Od razu po tym nastąpiła organizacja w zespołów w klasach, których przedstawiciele chcieli skorzystać z biernego prawa wyborczego i przewodzić szkole. Zespoły te wybrały spośród siebie odpowiednie osoby. Działania te często realizowano pod kierunkiem nauczyciela, który naprowadzał na to jakie obowiązki, a nie tylko przywileje i prestiż niesie za sobą bycie w SU. Ustalono też od razu termin głosowania na 8 listopada. Grupy - quasi sztaby wyborcze przystąpiły następnie do pracy nad kampanią wyborczą. Październik był tutaj okresem szczególnego natężenia w tych pracach. Polegały one na przygotowaniu plakatów i ulotek, drukowanie oraz ich kolportaż wśród uczniów. Głośne były też akcje połączone z rozdawaniem cukierków, czy obchody po szkole zmagnetofonem.

8 listopada jeden z nauczycieli, jako osoba bezstronna czuwała nad oddawaniem głosów. Przeprowadzono obchód po klasach, w czasie którego każdy mógł oddać kartkę z głosem - dzięki temu znacznie podniesiono frekwencję. Oczywiśnie głosy można było donieść jeszcze przez cały dzień. Następnie głosy zliczono.


Czas: wrzesień-listopad 2021 roku

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami SU.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Z uwagi na brak jakiejkolwiek instytucjonalnej i zorganizowanej formy takiej komunikacji Zespół jako swoje minimum planuje stworzyć i należycie ogłosić fakt utworzenia platformy do komunikacji w podstawowej formie - początkowo byłaby to skrzynka na wiadomości uczniów wraz z przestrzenią do ogłoszeń dla SU (tablica ogłoszeń).

Ogłosić nowy, anonimowy kanał będziemy w sposób tradycyjny - przez nauczycieli w klasach oraz poprzez obchód SU po klasach, co będzie się wzajemnie uzupełniać.

Zespół planuje również przygotować kilka plakatów do rozwieszenia w kluczowych miejscach szkoły.

Czas realizacji: początek roku 2022 (styczeń-luty). 

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
4. Przeprowadzamy spotkanie on-line z ekspertem w formie webinarium lub telekonferencji.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Uczniowie, przy użyciu dostępnych dla nich możliwości mają biorą na siebie zadanie znalezienia kilku wartościowych spotkań/szkoleń z wybranej dziedziny. Przy współpracy z koordynatorem zespołu i dyrekcją wybierają odpowiedniego mentora i ustalają szczegóły, które później posłużą im do samodzielnego skontaktowania się z ekspertem i umówienia się z nim według szkolnych ustaleń. Następnie aranżują spotkanie (miejsce, plaRorma, sprzęt audiowizualny i harmonogram spotkania) oraz ogłaszają je uczniom i uczennicom.

Czas realizacji: marzec-kwiecień 2022 r. 

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
4. Organizujemy w naszej szkole budżet partycypacyjny. Kwota o której przeznaczeniu decydują uczniowie i uczennice jest nie mniejsza niż 1500 zł.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

SU poprzez konsultacje z dyrekcją decydują się na utworzenie budżetu partycypacyjnego w kwocie potrzebnej do zrealizowania projektów ustalając górny limit. Po ustaleniu regulaminu budżetu i regulaminu przetargu, przy wsparciu dyrekcji, SU ogłasza rozpoczęcie przyjmowania projektów. Projekty są wstępnie weryfikowane pod kątem zgodności z regulaminem, a następnie ogłaszane jest głosowanie uczniów. Po wybraniu projektu następuje jego realizacja przy wsparciu odpowiednich organów szkoły.

Czas realizacji: maj-czerwiec 2022 

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Nie
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
4. Organizujemy wsparcie w nauce dla koleżanek i kolegów z naszej szkoły (koleżeńskie korepetycje) lub dla nauczycieli i nauczycielek w nauczaniu zdalnym (nauka obsługi nowego narzędzia internetowego).
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Jest to swoista organizacja systemu samopomocy uczniowskiej, pozwalającego na wzajemne uzupełnianie predyspozycji posiadanych przez różnych uczniów. 

Celem jest utworzenie systemu rozumianego jako forum do wymiany wiedzy, umiejętności, notatek, filmów szkoleniowych, czy literatury, jak również miejsce do poszukiwania pomocy przez uczniów jej potrzebujących. Wiązałoby się to utworzeniem zespołu uczniów gotowych wspierać rówieśników oraz przestrzeni do gromadzenia, publikowania, czy udostępniania notatek, przydatnych linków czy innych treści edukacyjnych.

Czas realizacji: luty-marzec 2022. 

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Nie

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
11.01.2022 17:47

Moi Drodzy,
bardzo dziękuję za naniesienie uzupełnień.
Teraz plan działania jest przejrzysty.
Serdecznie Was pozdrawiam
Lidia Pasich