Plan działania Zespołu Szkół nr 3 w Ostrowcu Św.

Diagnoza i plan działania: "Plan działania"

Dodano: 01.12.2021

0

1

Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
2. Organizujemy debatę wyborczą pomiędzy kandydatami i kandydatkami w szkole.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
  1. Pragniemy przeprowadzić wybory szkolne zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO.
  2. Ważnym elementem przeprowadzenia wyborów, który nie miał nigdy miejsca w naszej szkole to DEBATA. Planujemy ją przeprowadzić dnia 23.11.2021 r. w celu zapoznania wszystkich uczniów z kandydatami na przewodniczącego SU ZS nr 3 w Ostrowcu Św.


Temat debaty : „Świetlana przyszłość THM-u”

Cele debaty:

·        Poznanie kandydatów na przewodniczących

·        Zapoznanie się z ich program działań kandydata

·        Odpowiedzi na nurtujące pytania uczniów lub nauczycieli

·        Przedstawienie propozycji zmian w szkole przez kandydatów

Zasady debaty:

  • jedna osoba mówi, reszta słucha - nie przekrzykujemy się;
  • słowo moderatora (np. odebranie głosu) jest ostateczne;
  • mówimy za siebie, nie przypisujemy innym własnych opinii;
  • krytykujemy wypowiedzi, a nie osobę;
  • nie mówimy o sprawach osobistych;
  • nie traktujemy krytyki osobiście;
  • szanujemy siebie nawzajem;
  • mówimy krótko i na temat.
  • ograniczenie czasu
  • udział bierze 2 osoby z każdego szkolnego zespołu klasowego.
  • goście zostają wcześniej zaproszeni i poinformowani o przebiegu debaty.
  • goście przygotowują pytania do kandydatów
  • debata zostaje nagrana i udostępniona społeczności szkolnej

Uczestnicy debaty:

·        dyrekcja

·        kandydaci na przewodniczących

·        przedstawiciele wszystkich klas

·        opiekun samorządu

·        dotychczasowa przewodnicząca szkoły

·        pedagog szkolny


 Głównym tematem debaty była przyszłość naszej szkoły, pomysły na zmiany i pewne ulepszenia oraz poprawia zgrania wszystkich uczniów, nauczycieli i pracowników naszej placówki.

 Debata odbędzie się 23.11.2021 r. o godz.7.15 w sali nr 200 - aula szkolna Prowadzić będzie ją Weronika Ogórek oraz Jakub Wasilewski.

Udział w debacie będą brać udział kandydaci na przewodniczących i zaproszeni członkowie naszej palcówki.

Umieszczenie linku do Relacji z debaty w Librusie, na szkolnym kanale YouTube.

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
4. Wprowadzamy stały sposób komunikacji uczennic i uczniów z dyrekcją.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
  1. Pragniemy wprowadzić stały sposób komunikacji uczennic i uczniów z dyrekcją.
  2. SU zbierze informacje od uczniów dotyczących tematu spotkania i ustali termin.
  3. Członkowie SU przeprowadzać będą ankiety wśród młodzieży ZS 3 w Ostrowcu Św.
  4. Realizację wyzwania chcemy rozpocząć w grudniu 2021 r.podczas spotkania nowo wybranych władz SU.
Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
Nasza własna propozycja wyzwania (napiszcie ją w opisie - musi być skonsultowana przez mentora i zatwierdzona przez niego)
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
  1. Pragniemy uruchomić w szkole Szkolne Koło Wolontariatu, które będzie współpracować z organizacją Krzemienny Krąg w Ostrowcu Św.
  2. W ramach powstania wolontariatu chcemy udoskonalić zapisy w szkolnym statucie oraz w regulaminie SU
  3. Chcemy wziąć udział w konkursie na najlepszy pomysł w ramach wolontariatu
  4. Działania będą realizowane przez cały rok szkolny i będą obejmowały wszelką pomoc osobom potrzebującym oraz zwierzętom.
  5. Termin realizacji grudzień - styczeń 2021/2022
Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku albo remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic lub mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
  1. Pragniemy stworzyć przestrzeń dla młodzieży w szkole dla wygodnego i miłego spędzania wolnego czasu. Obecny kącik zostanie rozbudowany i udoskonalony.
  2. Termin realizacji marzec 2022
Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
  1. Pragniemy zorganizować dyskusje klasowe podczas lekcji wychowawczych na temat motywacji uczniów do nauki.
  2. Sporządzimy ankiety, które wychowawcy przeprowadzą w klasach
  3. Ponadto członkowie SU porozmawiają z przedstawicielami klas
  4. Wnioski zostaną przedstawione nauczycielom i spróbujemy określić konkretne zmiany i pomysł, które mogłyby wejść w życie.
  5. Termin realizacji marzec 2022 r.
Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
01.12.2021 22:52

Zaplanowaliście do realizacji wyzwania ze wszystkich obszarów i po spotkaniu wiem, że sobie z tym poradzicie, bo jesteście zaangażowanym i kreatywnym zespołem. Debatę kandydatów na przewodniczących SU na temat „świetlanej przyszłości” Waszej szkoły już przeprowadziliście, przedstawiając pomysły na zmiany i ulepszenia. Najbliższe miesiące będą ciekawe i intensywne, bo zaplanowaliście różnorodne działania: rozwój wolontariatu i współpracę z organizacją pozarządową; dyskusje w klasach i rekomendacje, dotyczące motywowania; stworzenie w szkole przestrzeni do spędzania wolnego czasu. Powodzenia!