Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Zdecydowanie się zgadzam
Wszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Zdecydowanie się zgadzam
W szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Zdecydowanie się zgadzam
Zasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Zdecydowanie się zgadzam
W naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Zdecydowanie się zgadzam
Co w obszarze "Wybory i kwestie formalne" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
W tym obszarze nic nie wymaga poprawy.
Samorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Nie zgadzam się
Samorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Nie zgadzam się
Organizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Nie zgadzam się
Organizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Nie zgadzam się
Co w obszarze "Działania uczniów i uczennic" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Chcielibyśmy zorganizować wydarzenia otwarte na sąsiadów i otoczenie szkoły.
Odbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Nie wiem
Uczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Nie zgadzam się
W szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Zdecydowanie się zgadzam
W naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Nie zgadzam się
Co w obszarze "Komunikacja i media" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Chcielibyśmy zająć się różnymi możliwościami komunikacjiCh uczniów z władzami SU.
Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Nie zgadzam się
Uczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Nie zgadzam się
W naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Nie zgadzam się
W szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Nie wiem
Co w obszarze "Podejmowanie decyzji" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Chcielibyśmy zorganizować budżet partycypacyjny i fragment przestrzeni szkolnej którą będą mogli zorganizować uczniowie.
W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Nie zgadzam się
Odbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Nie zgadzam się
Zasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Nie zgadzam się
Na lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Nie wiem
Co w obszarze "Uczenie się i nauczanie" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Chcielibyśmy zająć się wprowadzeniem dyskusji klasowych co motywuje uczniów do nauki.
dziękuję Wam za terminowe złożenie diagnozy oraz planu działania. Dokumenty te są kompletne i akceptuję je.
Z diagnozy wynika, że są w obszarze Waszej samorządności szkolnej obszary i aspekty dobrze funkcjonujące i nie wymagające wg. Was obecnie uwagi oraz troski (np. WYBORY I KWESTIE FORMALNE). Są także takie, gdzie otwiera się pole do działania i można wiele uczynić, by Waszym koleżankom i kolegom lepiej się uczyło i działo podczas pobytu w szkole. Większość Waszych wyzwań ulokowaliście właśnie tam, gdzie pojawiły się odpowiedzi "nie zgadzam się" lub "nie wiem". Daje to szansę na odczuwalną poprawę sytuacji, czego Wam szczerze życzę.
Rozsądnie rozłożyliście w czasie Waszą aktywność: zaczynacie od diagnozy sytuacji (grudzień) potem dajecie sobie po mniej więcej dwa miesiące na sfinalizowanie kolejnych akcji. Jeśli jednak przymierzacie się do zrealizowania czterech wyzwań i otrzymania certyfikatu Szkoły Demokracji z wyróżnieniem, powinniście przyspieszyć realizację wyzwania 4. z obszaru KOMUNIKACJA I MEDIA "Wprowadzamy stały sposób komunikacji uczennic i uczniów z dyrekcją" (czerwiec 2022). Harmonogram projektu przewiduje, że do 10 kwietnia 2022 r. musi nastąpić koniec pracy nad relacjami, jest to ostateczny termin poprawiania i akceptowania relacji. Jeśli Wam zależy na wyróżnieniu, weźcie to pod uwagę.
Z doświadczenia wiem, że sporo pracy czeka Was przy próbie zorganizowania w szkole "budżetu partycypacyjnego". Sądzę, ze warto o tym porozmawiać podczas naszego zdalnego spotkania tak szybko, jak się da, gdyż dajecie sobie na to tylko dwa miesiące (po odliczeniu ferii).
Pozdrawiam i życzę powodzenia w realizacji zamiarów oraz wielu przyjemnych chwil podczas działania i współpracy.
Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Dowiedz się więcej
Janusz Żmijski
Mentor
Informacja zwrotna
05.12.2021 16:57
0
dziękuję Wam za terminowe złożenie diagnozy oraz planu działania. Dokumenty te są kompletne i akceptuję je.
Z diagnozy wynika, że są w obszarze Waszej samorządności szkolnej obszary i aspekty dobrze funkcjonujące i nie wymagające wg. Was obecnie uwagi oraz troski (np. WYBORY I KWESTIE FORMALNE). Są także takie, gdzie otwiera się pole do działania i można wiele uczynić, by Waszym koleżankom i kolegom lepiej się uczyło i działo podczas pobytu w szkole. Większość Waszych wyzwań ulokowaliście właśnie tam, gdzie pojawiły się odpowiedzi "nie zgadzam się" lub "nie wiem". Daje to szansę na odczuwalną poprawę sytuacji, czego Wam szczerze życzę.
Rozsądnie rozłożyliście w czasie Waszą aktywność: zaczynacie od diagnozy sytuacji (grudzień) potem dajecie sobie po mniej więcej dwa miesiące na sfinalizowanie kolejnych akcji. Jeśli jednak przymierzacie się do zrealizowania czterech wyzwań i otrzymania certyfikatu Szkoły Demokracji z wyróżnieniem, powinniście przyspieszyć realizację wyzwania 4. z obszaru KOMUNIKACJA I MEDIA "Wprowadzamy stały sposób komunikacji uczennic i uczniów z dyrekcją" (czerwiec 2022). Harmonogram projektu przewiduje, że do 10 kwietnia 2022 r. musi nastąpić koniec pracy nad relacjami, jest to ostateczny termin poprawiania i akceptowania relacji. Jeśli Wam zależy na wyróżnieniu, weźcie to pod uwagę.
Z doświadczenia wiem, że sporo pracy czeka Was przy próbie zorganizowania w szkole "budżetu partycypacyjnego". Sądzę, ze warto o tym porozmawiać podczas naszego zdalnego spotkania tak szybko, jak się da, gdyż dajecie sobie na to tylko dwa miesiące (po odliczeniu ferii).
Pozdrawiam i życzę powodzenia w realizacji zamiarów oraz wielu przyjemnych chwil podczas działania i współpracy.
Mentor Janusz