Diagnoza potrzeb SP5

Diagnoza i plan działania: "Diagnoza"

Dodano: 02.12.2021

0

0

Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Zdecydowanie się zgadzam
Wszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Zdecydowanie się zgadzam
W szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Nie zgadzam się
Zasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Zgadzam się
W naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Nie zgadzam się
Co w obszarze "Wybory i kwestie formalne" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Diagnozę przeprowadziliśmy w październiku, a więc po przeprowadzeniu wyborów do władz SU w naszej szkole. Były to jednak pierwsze demokratyczne wybory, gdzie każdy miał możliwość oddać swój głos. Gdyby diagnoza przeprowadzona była na początku września - W stwierdzeniu "Samorząd organizuje demokratyczne wybory..."musielibyśmy zaznaczyć "Zdecydowanie NIE". Zmieniliśmy to, z czego jesteśmy dumni. Zatem zajęliśmy się już tym, co wymagało poprawy. Myslimy, że kolejnym krokiem powinno być powołanie do życia instytucji takiej jak Rzecznik Praw Ucznia lub Mediator. Przy kolejnych wyborach w szkole powinna też zostać zorganizowana debata kandydatów.
Samorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Zgadzam się
Samorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Zgadzam się
Organizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Zgadzam się
Organizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Zgadzam się
Odbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Nie zgadzam się
Uczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Nie wiem
W szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Nie zgadzam się
W naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Nie zgadzam się
Co w obszarze "Komunikacja i media" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Chcielibyśmy stworzyć komunikator, który służyłby wymianie myśli między uczniami. Myślimy też o powołaniu do życia tzw. "Obiadów Czwartkowych", w ramach których w każdy ostatni czwartek miesiąca spotykaliby się przedstawiciele SU, nauczycieli, rodziców i dyrekcja - w celu przedyskutowania ważnych dla nas spraw.
Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Nie wiem
Uczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Nie wiem
W naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Zgadzam się
W szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Nie wiem
Co w obszarze "Podejmowanie decyzji" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
W tym roku, we wrześniu zainicjowaliśmy działania w ramach Budżetu Uczniowskiego - jest on w trakcie realizacji. To co chcielibyśmy jeszcze wprowadzić to wspomniane wcześniej "Obiady Czwartkowe" oraz rozmowy z kierownikiem administracji na temat wygospodarowania przestrzeni dla przedstawicieli SU, tak by uczniowie mogli do nas trafić :)
W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Zdecydowanie się zgadzam
Odbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Zgadzam się
Zasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Nie wiem
Na lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Zgadzam się
Co w obszarze "Uczenie się i nauczanie" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Chcielibyśmy by uczniowie mieli większy wpływ na temat oceniania wewnątrzszkolnego - to właśnie m.in w tym celu chcemy powołać do życia "Obiady Czwartkowe" i na nich przedstawiać propozycje rozwiązań,uzyskane wcześniej od uczniów naszej szkoły (a w tym celu pomocny będzie komunikator, który chcemy stworzyć).

Podobało Ci się

Komentarze