Diagnoza szkolnej demokracji w SP18 w Rybniku.

Diagnoza i plan działania: "Diagnoza"

Dodano: 02.12.2021

0

1

Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Zgadzam się
Wszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Zdecydowanie się zgadzam
W szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Zgadzam się
Zasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Zgadzam się
W naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Zgadzam się
Co w obszarze "Wybory i kwestie formalne" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Dopracowanie szczegółów regulaminu uczniowskiego, zwłaszcza w punkcie dotyczącym ordynacji wyborczej, przeprowadzenie demokratycznych wyborów do zarządu SU.
Samorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Zgadzam się
Samorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Zgadzam się
Organizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Zgadzam się
Organizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Zgadzam się
Co w obszarze "Działania uczniów i uczennic" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Chcielibyśmy, aby uczniowie chętniej decydowali i zabierali głos w sprawie akcji, imprez, potrzeb jakie mają, także oczekiwań. Chcemy przeprowadzić badanie nt. zainteresowań uczniów i stworzyć możliwość prezentacji uczniom swoich pasji np. Dzień talentów, Aleja Gwiazd, Konkurs Piosenki. Liczymy, że uczniowie każdej klasy dołączą do naszej propozycji.
Odbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Zgadzam się
Uczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Zgadzam się
W szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Zgadzam się
W naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Nie wiem
Co w obszarze "Komunikacja i media" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Chcemy poprawić sposób przekazywania informacji wszystkim uczniom, o działaniach SU informujemy na stronie internetowej szkoły w zakładce samorząd uczniowski, przez radiowęzeł. Chcemy na platformie TEAMS utworzyć grupę do której należą wszyscy uczniowie. Spotkania z przedstawicielami klas w ostatnim czasie są utrudnione przez pandemię i nie możemy spotykać się osobiście.ę
Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Zgadzam się
Uczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Nie wiem
W naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Nie zgadzam się
W szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Nie zgadzam się
Co w obszarze "Podejmowanie decyzji" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Chcemy dowiedzieć się więcej nt. budżetu partycypacyjnego. Myślimy o zorganizowaniu spotkania zarządu SU, Rady Rodziców i Dyrekcji z przedstawicielem Młodzieżowej Rady Miasta i poznania zasad jego funkcjonowania, może uda nam się opracować zasady takiego budżetu w naszej szkole.
W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Nie zgadzam się
Odbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Nie wiem
Zasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Zgadzam się
Na lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Zgadzam się
Co w obszarze "Uczenie się i nauczanie" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Dużym problemem uczniów jest brak motywacji do nauki i działania. Chcemy stworzyć im możliwość wypowiedzenia się jak chcieliby być motywowani, co ich motywuje. Zebrane propozycje z klas przedstawimy w postaci "Drzewa Motywacji", przenalizujemy je i spróbujemy wprowadzić w życie.

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
03.12.2021 15:34

Pierwszy krok za Wami. Dzięki diagnozie dokonaliście wstępnego rozpoznania problemów, które warto rozwiązać. Mieliście wiele pozytywnych odpowiedzi, dlatego myślę, że nad demokracją szkolną już jakiś czas pracowaliście albo jest to wynik starań poprzedników. Odpowiedź „nie wiem” może być informacją o słabej komunikacji w szkolnej społeczności, a nie tylko o braku działań, dlatego dobrze zaplanujcie nad czym chcecie pracować.