Diagnoza

Diagnoza i plan działania: "Diagnoza"

Dodano: 02.12.2021

0

1

status:
zaakceptowana

ostatnia zmiana statusu:
2021-12-05 17:18

Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Zdecydowanie się zgadzam
Wszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Zdecydowanie się zgadzam
W szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Zgadzam się
Zasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Zgadzam się
W naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Zgadzam się
Samorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Zgadzam się
Samorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Nie zgadzam się
Organizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Zdecydowanie się zgadzam
Organizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Zgadzam się
Odbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Zgadzam się
Uczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Zgadzam się
W szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Zgadzam się
W naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Nie zgadzam się
Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Nie zgadzam się
Uczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Nie zgadzam się
W naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Nie zgadzam się
W szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Zgadzam się
Co w obszarze "Podejmowanie decyzji" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Większe zaangażowanie uczniów w podejmowanie decyzji w szkole. Zachęcanie uczniów do podejmowania własnych inicjatyw.
W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Zgadzam się
Odbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Zgadzam się
Zasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Nie zgadzam się
Na lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Zgadzam się

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
05.12.2021 17:18

Dzień dobry,

dziękuję za terminowe opublikowanie planu działania i diagnozy. Te dokumenty są kompletne i pokazują stan obecny Waszej samorządności oraz obrazują Wasze zamiary. Akceptuję je i życzę Wam powodzenia w realizacji wybranych wyzwań.

Opisaliście pięć wyzwań. To ambitny plan. Wydaje mi się, że rozsądnie rozłożyliście w czasie Waszą aktywność: zaczęliście od przeprowadzenia wyborów. Następnie chcecie utworzyć nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole- konta samorządu na facebooku lub instagramie (grudzień). Niewątpliwie, przyda się Wam ten komunikator w perspektywie kolejnych akcji. W lutym/marcu chcecie przygotować kącik relaksu w Waszej szkole. W kwietniu zorganizujecie dzień integracyjny. W ciągu okresu styczeń- maj będziecie organizować pomoc koleżeńską na terenie szkoły.

Wybrane przez Was działania są różnorodne i pracochłonne, mam nadzieję, że kiedy zajdzie potrzeba wesprą Was koledzy i koleżanki spoza grupy projektowej i wszystko się uda. Ja też będę Was wspierał na miarę moich możliwości.

Wygląda na to, że przymierzacie się do zrealizowania czterech bądź pięciu wyzwań i otrzymania certyfikatu Szkoły Demokracji z wyróżnieniem. Trzymam za Was kciuki :-) Miejcie w pamięci fakt, iż harmonogram projektu nakazuje do 10 kwietnia 2022 r. zakończenie pracy nad relacjami. Jest to ostateczny termin ich poprawiania i akceptowania.

Z pozdrowieniami

Mentor Janusz