Diagnoza SP Nr. 75 im. Marii Konopnickiej w Warszawie

Diagnoza i plan działania: "Diagnoza"

Dodano: 02.12.2021

0

1

Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Zdecydowanie się zgadzam
Wszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Zdecydowanie się zgadzam
W szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Nie zgadzam się
Zasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Nie wiem
W naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Nie wiem
Co w obszarze "Wybory i kwestie formalne" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Uważamy, że przed każdymi wyborami do władz SU powinna zawsze odbywać się debata kandydatów. Daje im ona możliwość lepszego zaprezentowania się oraz przedstawienia swoich programów wyborcom.
Samorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Nie wiem
Samorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Zdecydowanie się zgadzam
Organizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Nie zgadzam się
Organizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Nie zgadzam się
Co w obszarze "Działania uczniów i uczennic" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Bardzo zależy nam na integracji wszystkich uczniów. Chcielibyśmy zorganizować dzień integracyjny dla klas 1-8, podczas którego każda klasa będzie odpowiedzialna za przygotowanie poszczególnych elementów wydarzenia. Myślimy o organizacji dnia kuchni europejskiej. Chcielibyśmy również w przyszłości zintegrować się z otoczeniem szkoły i jej sąsiadami organizując otwarte pikniki szkolne.
Odbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Zdecydowanie się zgadzam
Uczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Nie zgadzam się
W szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Nie zgadzam się
W naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Nie zgadzam się
Co w obszarze "Komunikacja i media" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
W celu poprawienia komunikacji, chcielibyśmy stworzyć skrzynkę, która byłaby narzędziem kontaktu między władzami szkoły, SU, a uczniami. Do skrzynki będzie można wrzucać karteczki z uwagami i pomysłami, które raz w tygodniu zostaną po selekcji SU przekazane do władz szkoły i rozpatrzone. W kwestii uczniowskiego środka przekazu byłoby fajnie, gdyby działała np. grupa na fb dla uczniów niezależnie od klasy do której uczęszczają. Dodatkowo uważamy, że organizacja dyskusji i debat z udziałem dorosłych na ważne dla nas tematy jest niezbędna. Często potrzebujemy bowiem ich pomocy w rozwiązaniu naszych problemów, ale też my mamy wiele im do przekazania.
Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Nie zgadzam się
Uczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Nie zgadzam się
W naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Nie zgadzam się
W szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Nie zgadzam się
Co w obszarze "Podejmowanie decyzji" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Uważamy, że bardzo przydałby się uczniom fragment szkoły, którym mogliby zarządzać. Chcielibyśmy tam urządzić kącik lunchowo-wypoczynkowy. Zdecydowanie część budżetu powinna być do dyspozycji uczniów, którzy w drodze debaty wyłanialiby najlepsze pomysły na zagospodarowanie tych pieniędzy.
W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Nie zgadzam się
Odbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Nie wiem
Zasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Nie zgadzam się
Na lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Nie zgadzam się
Co w obszarze "Uczenie się i nauczanie" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
W naszej szkole niestety nie bada się czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Koniecznie chcemy to zmienić. Chcielibyśmy przeprowadzić na ten temat ankietę by zbadać sytuację. Uczniowie często nie rozumieją znacznych różnic w systemie oceniania, chcielibyśmy mieć wpływ na te zasady i raz na jakiś czas brać udział w konsultacjach z władzami szkoły.

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
03.12.2021 15:39

Drogie Uczennice i Drodzy Uczniowie,
po uważnym zapoznaniu się z Waszą diagnozą, widzę, że Wasza świadomość na temat roli SU w szkole bardzo wzrosła. To, co robi na mnie wrażenie, to rzetelność tej diagnozy. Uczciwie zaznaczyliście wszystkie obszary i zagadnienia, które, wg Was, wymagają zmiany. A jest tego sporo. Widać również, że macie konkretnie określone obszary zmian i wiecie, co chcecie zmienić. Dokładnie to opisaliście. A to jest bardzo ważne.
Trzymam kciuki za Wasze decyzje i intucja mi podpowiada, że Wasza silna determinacja spowoduje, że dokonacie wielu zmian dobrych dla Was i Waszej szkoły.
Serdecznie Was pozdrawiam
Lidia Pasich