Plan działania
Diagnoza i plan działania: "Plan działania"
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-12-05 16:56
Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy wybory do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO “Wybory do władz SU. Poradnik dla ucznia”.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
W tym obszarze nie planujemy żadnych działań.
Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
NieKtóre wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
4. Wprowadzamy stały sposób komunikacji uczennic i uczniów z dyrekcją.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Chcemy to zrealizować w czerwcu 2022 roku. Zrobimy rekonesans jakie mogą być sposoby komunikacji uczniów i uczennic z dyrekcją i po przeanalizowaniu wyników wprowadzimy najlepszy sposób do użytku.
Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
NieKtóre wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole. Obejmuje ona wszystkich uczniów i uczennice i jest z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania. Umieszczamy je w planie pracy.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Chcemy to zrealizować jeszcze w grudniu 2021 roku. Mamy zamiar przeprowadzić wywiady z uczniami z naszej szkoły jakie są ich potrzeby i zainteresowania. Po przeprowadzeniu wywiadów wyciągniemy wnioski i wprowadzimy wybrane pomysły w życie.
Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
TakKtóre wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
4. Organizujemy w naszej szkole budżet partycypacyjny. Kwota o której przeznaczeniu decydują uczniowie i uczennice jest nie mniejsza niż 1500 zł.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Chcemy to zrealizować w lutym 2022 roku. Jeszcze nie mamy pomysłu jak zorganizować budżet partycypacyjny. Ale postaramy się go w jakiś sposób zorganizować.
Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
TakKtóre wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Chcemy to zrealizować w kwietniu 2022 roku. Mamy zamiar na paru lekcjach przeprowadzić dyskusje klasowe o tym co nas motywuje do nauki. Z każdej dyskusji wyciągniemy wnioski które przedstawimy nauczycielom w każdej klasie wprowadzimy konkretne propozycje które zmotywują uczniów do nauki.
Janusz Żmijski
Mentor
Informacja zwrotna
05.12.2021 16:56
0
dziękuję Wam za terminowe złożenie diagnozy oraz planu działania. Dokumenty te są kompletne i akceptuję je.
Z diagnozy wynika, że są w obszarze Waszej samorządności szkolnej obszary i aspekty dobrze funkcjonujące i nie wymagające wg. Was obecnie uwagi oraz troski (np. WYBORY I KWESTIE FORMALNE). Są także takie, gdzie otwiera się pole do działania i można wiele uczynić, by Waszym koleżankom i kolegom lepiej się uczyło i działo podczas pobytu w szkole. Większość Waszych wyzwań ulokowaliście właśnie tam, gdzie pojawiły się odpowiedzi "nie zgadzam się" lub "nie wiem". Daje to szansę na odczuwalną poprawę sytuacji, czego Wam szczerze życzę.
Rozsądnie rozłożyliście w czasie Waszą aktywność: zaczynacie od diagnozy sytuacji (grudzień) potem dajecie sobie po mniej więcej dwa miesiące na sfinalizowanie kolejnych akcji. Jeśli jednak przymierzacie się do zrealizowania czterech wyzwań i otrzymania certyfikatu Szkoły Demokracji z wyróżnieniem, powinniście przyspieszyć realizację wyzwania 4. z obszaru KOMUNIKACJA I MEDIA "Wprowadzamy stały sposób komunikacji uczennic i uczniów z dyrekcją" (czerwiec 2022). Harmonogram projektu przewiduje, że do 10 kwietnia 2022 r. musi nastąpić koniec pracy nad relacjami, jest to ostateczny termin poprawiania i akceptowania relacji. Jeśli Wam zależy na wyróżnieniu, weźcie to pod uwagę.
Z doświadczenia wiem, że sporo pracy czeka Was przy próbie zorganizowania w szkole "budżetu partycypacyjnego". Sądzę, ze warto o tym porozmawiać podczas naszego zdalnego spotkania tak szybko, jak się da, gdyż dajecie sobie na to tylko dwa miesiące (po odliczeniu ferii).
Pozdrawiam i życzę powodzenia w realizacji zamiarów oraz wielu przyjemnych chwil podczas działania i współpracy.
Mentor Janusz