Plan działania SP 20 w Płocku
Diagnoza i plan działania: "Plan działania"
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-12-07 08:23
Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
4. Robimy przegląd dotychczasowego regulaminu SU i dostosowujemy go do naszych potrzeb i aktualnej sytuacji w szkole. Regulamin zawiera zgodną z zasadami i procedurami demokratycznymi ordynację wyborczą.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Planujemy przejrzeć regulamin Samorządu Uczniowskiego i zmodyfikować go w taki sposób, by uczniowie mieli większy wpływ na funkcjonowanie szkoły. M.in. chcemy poprawić zapisy dotyczące ordynacji wyborczej, wprowadzić do niej zapis o szkolnej debacie przedwyborcze jako elementarnym punkcie wyborów.
Czas realizacji: grudzień 2021
Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
TakKtóre wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami SU.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Chcemy wprowadzić tablicę, którą wywiesimy w miejscu dostępnym dla wszystkich uczniów. Tablica będzie podzielona na dwie części. Z jednej strony samorząd będzie informował o swoich działaniach, z drugiej uczniowie będą zostawiali prośby do samorządu, ale też swoje pomysły. Zależy nam, żeby Rada Samorządu była otwarta na całą społeczność.
styczeń 2022
Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
TakKtóre wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole. Obejmuje ona wszystkich uczniów i uczennice i jest z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania. Umieszczamy je w planie pracy.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Chcemy poznać potrzeby naszych kolegów i dzięki temu podjąć skuteczniejsze działania w celu zaspokojenia ich zainteresowań. Pomoże to w bieżącej działalności, ale i w planowaniu dalszej pracy. Planujemy stworzenie w tym celu skrzynki na pomysły oraz zorganizowanie zajęć z poszczególnymi klasami w ramach godziny wychowawczej. Mamy nadzieję, że te spotkania będą bardzo efektywne.
marzec 2021
Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
NieKtóre wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku albo remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic lub mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Najpierw w formie ankiety chcemy przeprowadzić diagnozę potrzeb u uczniów i zapytać, jak powinna zmieniać się przestrzeń naszej szkoły. Chcielibyśmy wiedzieć, czy uczniowie chętniej korzystaliby z kącika wypoczynku czy też woleliby żeby w konkretny sposób unowocześnić jedną z pracowni. Rozmawialiśmy już z Dyrekcją, która zgodziła się przeznaczyć trochę pieniędzy na nasze pomysły, więc mamy nadzieję, że zadanie uda się zrealizować.
czas realizacji: luty - kwiecień 2022
Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
NieKtóre wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Uczestnicy projektu podzieleni na grupy odwiedzą wszystkie klasy i w ramach godzin wychowawczych przeprowadzą dyskusje na temat tego, co motywuje uczniów do nauki. Następnie opracujemy materiał i w formie prezentacji przedstawimy go nauczycielom, podsuwając kilka konkretnych rozwiązań.
marzec - kwiecień 2022