Szkoła Podstawowa nr 75 w Warszawie

Diagnoza i plan działania: "Plan działania"

Dodano: 03.12.2021

0

1

Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy wybory do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO “Wybory do władz SU. Poradnik dla ucznia”.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Wybory planujemy przeprowadzić w październiku 2021 r., jest to wyzwanie, które zrealizujemy obowiązkowo. Wybory zostaną przeprowadzone na terenie szkoły – stacjonarnie oraz w formie elektronicznej dla uczniów, którzy będą np. przebywać na kwarantannie. Przygotowany zostanie wzór karty wyborczej dla wyborów stacjonarnych oraz jej odpowiednik elektroniczny w Microsoft Forms. Na tablicy ogłoszeń szkolnych zostaną powieszone plakaty wyborcze przygotowane przez kandydatów z informacją o ich programach. Wybory zostaną przeprowadzone w reżimie sanitarnym. Ustawione zostaną stoły przykryte suknem obok których ustawiona zostanie urna wyborcza. W Komisji Wyborczej będę członkowie projektu. Zliczanie głosów odbędzie się 4ro krotnie, aby zapobiec pomyłkom. Do głosów z kart wyborczych doliczone zostaną głosy elektroniczne. Ogłoszenie wyników nastąpi na platformie szkolnej Librus, na tablicy ogłoszeń szkolnych oraz na facebooku szkoły.

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
4. Wprowadzamy stały sposób komunikacji uczennic i uczniów z dyrekcją.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

To wyzwanie planujemy przeprowadzić na przełomie grudnia i stycznia 2021 r., Jest to wyzwanie, które zrealizujemy obowiązkowo. Chcemy przygotować, zbudować drewnianą skrzynkę do której uczniowie będą mogli wrzucać kartki z pytaniami, pomysłami do dyrekcji szkoły. Skrzynka będzie ustawiona obok sekretariatu Pani dyrektor. Stworzymy regulamin określający jakie pytanie czy propozycje będą brane pod uwagę (nie mogą to być rzeczy obraźliwe itp.) Raz w tygodniu skrzynka będzie opróżniana i dyrekcja po weryfikacji będzie odpowiadała na zadane pytania lub odnosiła się do pomysłów dzieci na platformie teams dla uczniów i rodziców. Informacja o skrzynce znajdzie się na librusie, facebooku szkoły oraz na tablicy ogłoszeń.

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
3. Organizujemy dzień integracyjny lub noc integracyjną dla uczniów szkoły. Każda klasa jest odpowiedzialna za przygotowanie poszczególnych elementów wydarzenia.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Organizujemy dzień kuchni europejskiej dla wszystkich klas. To wyzwanie planujemy przeprowadzić w marcu 2022 r., Jest to wyzwanie, które zrealizujemy obowiązkowo. Podczas tego dnia na korytarzach szkolnych wszystkie klasy będą miały ustawione stoły z potrawami kuchni europejskiej do spróbowania dla innych uczniów. Uczestnicy projektu przygotują wcześniej losy z nazwami krajów i po losowaniu klasy dowiedzą się jaki kraj będą reprezentowały. Klasy będą odpowiedzialne za przygotowanie swojego stanowiska, flagi kraju i kilku potraw charakterystycznych dla wylosowanego kraju wraz z podpisaną nazwą potrawy. Mogą również ubrać się w stylu danego kraju europejskiego.

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku albo remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic lub mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Stworzenie kącika lunchowo-wypoczynkowego planujemy na kwiecień 2022 r. jest to wyzwanie, które zrealizujemy dodatkowo. Po otrzymaniu zgody dyrekcji na realizację tego zadania i po wskazaniu nam jaki obszar w szkole możemy przeznaczyć na miejsce wspólnych posiłków rozpoczniemy rozmowy z Radą Szkoły, aby zorientować się czy są jakieś fundusze na zakup worków, puf Sako, które chcielibyśmy w tej przestrzeni położyć. Kącik poza tym, że będzie miejscem spokojnego zjedzenia posiłku ma pełnić funkcję integracyjną między uczniami.

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Nie
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
1. Badamy czy uczniowie i uczennice rozumieją za co i jak są oceniani na lekcjach. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

To wyzwanie planujemy przeprowadzić w grudniu 2021 r., jest to wyzwanie, które zrealizujemy dodatkowo. Chcielibyśmy przeprowadzić ankietę wśród uczniów czy rozumieją obecnie funkcjonujący system oceniania z poszczególnych przedmiotów i czy uważają go za sprawiedliwy. Ankietę stworzy zespół projektowy przy wsparciu przedstawicieli z każdej klasy 4-8. Ankiety zostaną rozdane podczas lekcji GW, zostanie określony czas na ich oddanie. W ankiecie znajdą się pytanie zamknięte i opisowe. Po przeanalizowaniu ankiet zespół projektowy wraz z opiekunem przekaże wnioski oraz opracowane propozycje zmian dyrekcji oraz nauczycielom.

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Nie

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
03.12.2021 16:19

Zadanie 1.
Rozumiem, że jest to wyzwanie już zrealizowane. Widzę tu jeszcze działania, które mogłyby wzmocnić to wyzwanie, np. Czy myśleliście o debacie lub dyskusji online z możliwością zdawania pytań kandydatom? Wtedy znajomość programów poszczególnych kandydatów byłaby pogłębiona, ponieważ z opisu wynika, że programy były prezentowane tylko na plakacie.
Wyzwanie 2.
Dobrze zaplanowane i przemyślane – grunt to rzetelna informacja i sposób jej przekazania. Proponuję, aby podać dokładne terminy poszczególnych działań.
Wyzwanie 3.
Bardzo ciekawe – silnie integrujące i angażujące. Wymaga pomysłowości, no i produktów ……wszelakich  Myślę, że będzie to bardzo smaczne wyzwanie 
Pozostałe dwa też mi się podobają. Wy po prostu wiecie, co chcecie zrobić, a to jest podstawa dobrego działania. Zastanówcie się, czy nie potraktować jako obowiązkowe to ostatnie, ze sfery oceniania. Ocenianie to bardzo ważny i czuły element szkolny. Często ma wpływ na samopoczucie uczniów i poczucie własnej wartości. Myślę, że warto coś zrobić w tej sprawie.
Gratuluję wyborów i decyzji. Trzymam mocno kciuki za Was.
Lidia Pasich