Zespół Szkół Elektrycznych w Bydgoszczy

Komunikacja i media: "1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole."

Dodano: 03.12.2021

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:


1.Zaplanowanie i rozdzielenie zadań poszczególnym członkom zespołu

2.Przystąpienie do realizacji wyzwania

3.W ramach współpracy z nauczycielem zawodu energetyk Andrzejem Rutzem w celu pozyskania telewizora na korytarz szkolny i pozyskanie funduszy na abonament programu"Wirtualna Gazetka Szkolna" z funduszu szkolnego.

4. Wykonanie testu sprawności programu

5.Wstawienie pierwszych informacji na temat konkursów szkolnych i wydarzeń z życia szkolnych, oraz "memów"


Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?


Zaangażowaliśmy Patryka Mikołajczyka, którego zadaniem było zorganizować śmieszne "memy" mające na celu rozluźnienie atmosfery w szkole.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Najtrudniejszym elementem w realizacji tego zadania było zautomatyzowanie gazetki i zrobienie grafiki. Drugą przeszkodą była sytuacja epidemiologiczna utrudniająca organizacje spotkań uczniów biorących udział w projekcie.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

 

Uważamy, że sukcesem całego zespołu jest ułatwienie dostępu do informacji nauczycielom oraz uczniom uczęszczającym do tej szkoły. Za sukces możemy również uznać sprawność całego systemu oraz integracje międzyklasowe uczniów biorących udział w tym wyzwaniu.

Galeria zdjęć

Inne pliki związane z realizacją wyzwania

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
07.12.2021 11:01

Dzień dobry,

dziękuję za zamieszczenie relacji z realizacji pierwszego podjętego przez Was wyzwania oraz dodanie kilku materiałów graficznych powiązanych z Waszymi dokonaniami. Zrobiliście to przed wyznaczonym w projekcie terminem, co również budzi moje uznanie.

W relacji opisaliście niektóre elementy podjętych przez Was działań i rozwiązań. Z tekstu wynika, że stworzyliście "Wirtualną Gazetkę Szkolną" lecz brak jest precyzyjnej informacji o tym, na jakiej zasadzie ona działa i kto ma do niej dostęp. Nie wiadomo, czy każdy uczeń/uczennica może posłużyć się tym środkiem przekazu w komunikacji z innymi, jeśli spełni jasno określone warunki czy też dostęp do medium jest ograniczony. Domyślam się, że jest to jakiś program komputerowy i że postaraliście się o monitor wystawiony w publicznej części szkoły, na którym można go obserwować, ale brak jest danych o tym, kto jest operatorem czy administratorem tego programu.

Podaliście informacje o tym, kto brał udział w wykonywaniu zadań związanych z realizacją wyzwania. Są też przykłady danych i materiałów, które tą drogą mogą docierać do uczniów/uczennic (memy, informacje na temat konkursów szkolnych i wydarzeń z życia szkolnych). Niska rozdzielczość dołączonych przez Was materiałów graficznych nie pozwala jednak zapoznać się ze szczegółami. Cieszy mnie to, że potraficie nazwać sukcesy, jakie stały się Waszym udziałem w procesie realizacji wyzwania. Nie wiadomo jednak, kiedy i dlaczego to wszystko się wydarzyło i kto stał za tą inicjatywą (Zarząd SU? Wasz zespół? Uczniowie i uczennice Waszej szkoły?)

Akceptuję Wasze sprawozdanie mimo jego niedoskonałości, gdyż jest pierwszym podejściem do realizacji wyzwań projektowych. Przy kolejnych proszę Was o to, byście przed opublikowaniem sprawozdania zajrzeli do "Przewodnika po programie Szkoła Demokracji", który otrzymaliście. Zawiera on szczegółowe opisy tego, co powinniście uwzględnić przy tworzeniu każdego z raportów.

Jeśli chodzi o wyzwanie "Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole" z obszaru "komunikacja i media", to wszystkie tego typu informacje znajdują się na stronach 16 i 17. Kiedy się z nimi zapoznacie, zobaczycie, że brakuje w Waszym opisie odpowiedzi na takie pytania, jak:

• Czy wybraliście to wyzwanie, gdyż rzeczywiście w szkole brakowało takiego medium i jest ono naprawdę potrzebne.
• Dlaczego wybraliście taki właśnie środek komunikacji?
• W jaki sposób działa on w praktyce?
• Na jakich zasadach mogą skorzystać z niego uczniowie i uczennice?
• Jak nadawane są komunikaty?
• Jak poinformowaliście uczniów i uczennice o możliwości korzystania z nowego medium?

Z pozdrowieniami

Mentor Janusz