Diagnoza-SP17

Diagnoza i plan działania: "Diagnoza"

Dodano: 03.12.2021

0

1

Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Zdecydowanie się zgadzam
Wszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Zdecydowanie się zgadzam
W szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Nie zgadzam się
Zasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Zdecydowanie się zgadzam
W naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Zdecydowanie się zgadzam
Samorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Nie wiem
Samorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Nie wiem
Organizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Zdecydowanie się zgadzam
Organizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Zdecydowanie się zgadzam
Odbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Zgadzam się
Uczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Zdecydowanie się zgadzam
W szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Zdecydowanie się zgadzam
W naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Zdecydowanie się zgadzam
Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Nie wiem
Uczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Nie zgadzam się
W naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Nie zgadzam się
W szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Zdecydowanie się zgadzam
W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Nie wiem
Odbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Nie zgadzam się
Zasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Nie wiem
Na lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Zdecydowanie się zgadzam

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
03.12.2021 15:04

Drogie Uczennice i Drodzy Uczniowie,
dziękuję za przygotowanie rzetelnej diagnozy. Widać , że poświęciliście jej sporo czasu.
To, na co szczególnie zwróciłam uwage, a co mogłoby być przedmiotem zmian to: silna potrzeba uczestnictwa w dyskusjach i debatach w szkole, możliwość wyrażenia własnego zdania i określenia swoich potrzeb; otwarcie SU na Wasze oczekiwania i zainteresowania, co powinno znaleźć wyraz w prowadzonych badaniach; uczestnictwo we współdecydowaniu w ważnych dla Was sprawach, nabycie doświadczenia w zarządzaniu budżetem partycypacyjnym, czy chociażby posiadanie wpływu na kształt i formę oceniania. Myślę, że rysuje Wam się już wyraźny obraz zmian i jestem bardzo ciekawa, jak będzie wyglądał Wasz plan działań.
Serdecznie Was pozdrawiam
Lidia Pasich