Diagnoza szkolnej demokracji w Szkole Podstawowej im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Zamieniu.
Diagnoza i plan działania: "Diagnoza"
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-03-12 01:29
Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Zdecydowanie się zgadzamWszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Zdecydowanie się zgadzamW szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Zdecydowanie się zgadzamZasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Zdecydowanie się zgadzamW naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Nie zgadzam sięCo w obszarze "Wybory i kwestie formalne" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Poprawy wymaga powołanie instytucji lub wykonanie procedur, które pozwolą rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia. W naszej szkole uczniowie zgłaszają nam, że nauczyciele niesprawiedliwie ich oceniają, zdarza się, że wpisują ujemne punkty "za nic". Potrzebna jest nam osoba obiektywna, która nie będzie się bała rozmawiać z nauczycielami o naszych problemach i w ten sposób pomoże nam w rozwiązywaniu sytuacji trudnych, w których łamane są prawa ucznia. Chcemy powołać "Rzecznika Praw Ucznia".Samorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Zdecydowanie się zgadzamSamorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Zdecydowanie się zgadzamOrganizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Zdecydowanie się zgadzamOrganizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Nie zgadzam sięCo w obszarze "Działania uczniów i uczennic" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
W szkole do tej pory nie organizowaliśmy wydarzeń otwartych na sąsiadów i otoczenie szkoły, gdzie moglibyśmy zintegrować społeczność uczniowską ze społecznością sąsiadów, ciekawych ludzi czy opowieści o naszej okolicy.Odbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Zdecydowanie się zgadzamUczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Zdecydowanie się zgadzamW szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Zgadzam sięW naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Nie zgadzam sięCo w obszarze "Komunikacja i media" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Trzeba poprawić sposób informowania społeczności szkolnej o różnego rodzaju wydarzeniach. Obecnie przedstawiciele SU chodzą po klasach i informują, ponieważ przedstawiciele SK nie zawsze wywiązują się z obowiązku informowania kolegów, a nie każdy uczeń ma możliwość korzystania z grup klasowych założonych na messenger'ze. Chcemy sfinalizować założenie szkolnego radiowęzła..Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Nie wiemUczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Nie zgadzam sięW naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Zdecydowanie się zgadzamW szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Zdecydowanie się zgadzamCo w obszarze "Podejmowanie decyzji" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Chcemy doprowadzić do stworzenia fragmentu przestrzeni szkolnej, gdzie będziemy mieli możliwość samodzielnego zagospodarowania jej. W chwili obecnej uczniowie czekając na dodatkowe zajęcia, spędzają nawet kilka godzin siedząc na twardych ławkach na korytarzu, gdzie jest duży hałas. Miejsce stworzone przez nas dawałoby możliwość odpoczynku a nawet odrobienia lekcji.W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Zgadzam sięOdbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Nie zgadzam sięZasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Nie zgadzam sięNa lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Nie zgadzam sięCo w obszarze "Uczenie się i nauczanie" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Chcemy doprowadzić do dyskusji klasowych o tym, co motywuje uczniów do nauki, mieć wpływ na zasady wewnątrzszkolnego oceniania i wprowadzić , przynajmniej na wybranych przedmiotach elementów oceniania kształtującego.Podobało Ci się
Komentarze
Skomentuj relację