Czas na działanie.

Diagnoza i plan działania: "Plan działania"

Dodano: 03.12.2021

0

1

Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
5. Tworzymy instytucję i procedury odnoszące się do łamania praw ucznia oraz konfliktów w naszej szkole (np. rzecznik praw ucznia czy szkolne mediacje procedura czy zgłoszenia złamania praw ucznia).
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Po przeanalizowaniu diagnozy sytuacji w naszej szkole

- spotkamy się z różnymi klasami by przeprowadzić dyskusje na ile rzecznik praw ucznia jest potrzebny wśród społeczności szkolnej

- stworzymy plan naszych działań które będą obejmowały kolejne kropki naszych działań

- zaprojektujemy i rozwiesimy plakaty informujące wszystkich Uczniów i Nauczycieli o planach powołania nowej funkcji, jaką jest "Rzecznik Praw Ucznia"

- Zorganizujemy spotkanie z przedstawicielami Samorządów Klasowych, którzy przekażą Uczniom w klasach ideę funkcji, zadania Rzecznika Praw Ucznia

- zwrócimy szczególną uwagę na cechy nauczyciela, który miałby pełnić tę ważną dla nas funkcję

- zorganizujemy, wśród całej społeczności szkoły, plebiscyt na nauczyciela, który ich zdaniem będzie najodpowiedniejszą osobą do pełnienia w/w funkcji, zgodnie z zasadami praw ucznia

- Po zapoznaniu się z propozycjami Uczniów, przeprowadzimy rozmowy z wybranymi nauczycielami, w celu weryfikacji osób chcących wziąć udział w wyborach

- Elementem finalnym będą tajne, demokratyczne i powszechne wybory "Rzecznika Praw Ucznia

-  wykonanie zadania do czwartego kwartału 2021 r.

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

W ubiegłym roku rozpoczęliśmy starania o stworzenie szkolnego radiowęzła, zostały podjęte następujące działania: rozmawialiśmy: z Radą Rodziców o wsparcie i pomoc finansową.; z Panią Dyrektor o przydzielenie pomieszczenia, gdzie będzie mógł działać radiowęzeł; z pracownikiem Urzędu Gminy o możliwościach wsparcia naszego pomysłu, został wykonany projekt, który zatwierdziła Pani Dyrektor i specjalista od radiowęzła. W tym roku chcemy chcemy sfinalizować projekt. Maj 2022r.

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
Nasza własna propozycja wyzwania (napiszcie ją w opisie - musi być skonsultowana przez mentora i zatwierdzona przez niego)
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Razem z Kołem Gospodyń Wiejskich, chcemy dla uczniów zorganizować warsztaty tworzenia palm wielkanocnych, dzięki temu będzie okazja do porozmawiania o tym jak wyglądała nasza miejscowość w dawniejszych czasach. Posłuchamy pieśni ludowych charakterystycznych dla naszego regionu, porozmawiamy o tradycyjnych potrawach.

Palmy następnie sprzedamy,, a pozyskane fundusze wspomogą zakup serca na nakrętki. Serce będzie stało na terenie placu szkolnego (żeby było zabezpieczone przed ewentualnymi wandalami), przy bramie, aby każdy miał do niego dostęp, zarówno uczniowie, rodzice przyprowadzający do przedszkola dzieci oraz osoby niezwiązane bezpośrednio ze szkołą.

drugi kwartał 2022.


Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku albo remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic lub mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Chcemy stworzyć kącik/miejsce, gdzie uczniowie będą mogli odpocząć i poczekać na zajęcia dodatkowe. Pozyskamy kanapy do siedzenia, żeby można było wygodnie czekać na autobus, rodziców lub zajęcia dodatkowe. Zorganizujemy tam również stoliki i krzesełka, żeby w czasie oczekiwania, była możliwość odrabiania lekcji. maj 2022.

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Nie
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Chcemy przeprowadzić klasowe dyskusje z nauczycielami na temat tego co nas motywuje do nauki , opracować konkretny program działania i przedstawić go nauczycielom. Grudzień 2021 r.

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Nie

Podobało Ci się

Komentarze

09.12.2021 01:50

Dziękujemy. Jeszcze raz przeanalizowaliśmy nasz plan działania i uzupełniliśmy informacje.