Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Zgadzam się
Wszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Nie zgadzam się
W szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Nie zgadzam się
Zasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Nie zgadzam się
W naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Zgadzam się
Co w obszarze "Wybory i kwestie formalne" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Kandydatami do SU w naszej szkole są co roku chętni przedstawiciele samorządów klasowych. Do tej pory w naszej szkole nie odbywały się debaty przed wyborami do SU. Kandydaci przygotowywali zawsze plakaty wyborcze, które były rozwieszone na tablicy informacyjnej SU oraz Facebooku szkolnym. W naszej szkole nie ma regulaminu SU. Chcemy go stworzyć i zawrzeć w nim ordynację wyborczą, która będzie zgodna z zasadami demokracji, a kandydować do samorządu będzie mógł każdy uczeń bez względu na oceny czy opinię nauczyciela.
Samorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Zgadzam się
Samorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Zgadzam się
Organizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Zgadzam się
Organizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Zdecydowanie się zgadzam
Co w obszarze "Działania uczniów i uczennic" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
W tym obszarze chcielibyśmy zająć się organizacją wydarzenia, w którym za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy. Zdarzają się u nas takie przedsięwzięcia, ale głównie z inicjatywy nauczycieli. Chcielibyśmy zorganizować wydarzenie, które od początku do końca będzie inicjatywą uczniów.
Odbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Nie zgadzam się
Uczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Zdecydowanie się zgadzam
W szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Nie zgadzam się
W naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Nie zgadzam się
Co w obszarze "Komunikacja i media" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
W naszej szkole SU może konsultować się z dyrekcją, ale nie są to cykliczne spotkania, tylko doraźne. Warto byłoby organizować cykliczne spotkania władz SU z dyrekcją, podczas których moglibyśmy przedstawiać nasze potrzeby, propozycje i pomysły. Wskazane jest również, aby w szkole organizowane były spotkania uczniów z osobami dorosłymi, na których podejmowalibyśmy dyskusje o ważnych dla nas tematach i problemach. W naszej szkole informacje SU zamieszczane są na tablicy ogłoszeń, ale nie cieszy się ona dużym zainteresowaniem wśród uczniów. Chcielibyśmy zaproponować uczniom naszej szkoły nowy środek przekazu informacji, dzięki któremu uczniowie będą aktywniej uczestniczyć w życiu naszej szkoły.
Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Nie wiem
Uczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Nie zgadzam się
W naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Nie zgadzam się
W szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Zgadzam się
Co w obszarze "Podejmowanie decyzji" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Ze względu na sytuację demograficzną szkoły (niewielka liczba uczniów) i specyficzne środowisko lokalne istnieje u nas problem ze zbiórką funduszy na Radę Szkoły związaną z bieżącymi potrzebami placówki. Nie jest więc możliwe, abyśmy to my - uczniowie partycypowali w ustalaniu wydatków. Chcielibyśmy mieć swoją małą przestrzeń w szkole, w której moglibyśmy wyrażać siebie, dlatego postanowiliśmy, za zgodą Dyrekcji, zaprojektować i wykonać mural na jednej ze ścian w budynku naszej szkoły.
W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Nie zgadzam się
Odbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Zgadzam się
Zasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Nie zgadzam się
Na lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Zdecydowanie się zgadzam
Co w obszarze "Uczenie się i nauczanie" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Na początku roku szkolnego na pierwszych lekcjach nauczyciele przedstawiają zasady wewnątrzszkolnego oceniania, ale nie są one konsultowane z uczniami. Chcielibyśmy, żeby takie konsultacje w naszej szkole odbywały się cyklicznie co dwa lata. Ponadto naszym zdaniem uczniowie nie dostają wystarczająco zrozumiałej dla nich informacji zwrotnej od nauczycieli odnośnie otrzymanej przez nich oceny. Dlatego postanowiliśmy zbadać ten problem za pomocą ankiety w Formularzu Google i udoskonalić problematyczne obszary.
Drogie Uczennice, Drodzy Uczniowie,
dziękuję serdecznie za rzetelną diagnozę. Widzę, że brakuje Wam debat pomiędzy kandydatami do SU i większego a nimi kontaktu. Macie rację. Warto lepiej poznać osoby, które potem będą nas reprezentować. Ponadto wskazujecie, że istnieje potrzeba stworzenia/zbudowania płaszczyzny cyklicznego komunikowania się między Wami, dyrekcją i nauczycielami. Sygnalizujecie, że nie macie doświadczenia, ale także i możliwości w zakresie zarządzania budżetem partycypacyjnym. Za to możecie zmienić wybraną przestrzeń szkoły. Super!.
Chcecie również dokonać zmian w procedurze oceniania i wprowadzić informacje zwrotną. Znakomicie. Macie do tego pełne prawo. Informację zwrotną często nazywa się :śniadaniem mistrzów”. Systematycznie stosowana ma ogromny wpływ na jakość relacji i proces uczenia się.
Serdecznie Was pozdrawiam
Lidia Pasich
Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Dowiedz się więcej
Lidia Pasich
Mentor
Informacja zwrotna
03.12.2021 18:54
0
dziękuję serdecznie za rzetelną diagnozę. Widzę, że brakuje Wam debat pomiędzy kandydatami do SU i większego a nimi kontaktu. Macie rację. Warto lepiej poznać osoby, które potem będą nas reprezentować. Ponadto wskazujecie, że istnieje potrzeba stworzenia/zbudowania płaszczyzny cyklicznego komunikowania się między Wami, dyrekcją i nauczycielami. Sygnalizujecie, że nie macie doświadczenia, ale także i możliwości w zakresie zarządzania budżetem partycypacyjnym. Za to możecie zmienić wybraną przestrzeń szkoły. Super!.
Chcecie również dokonać zmian w procedurze oceniania i wprowadzić informacje zwrotną. Znakomicie. Macie do tego pełne prawo. Informację zwrotną często nazywa się :śniadaniem mistrzów”. Systematycznie stosowana ma ogromny wpływ na jakość relacji i proces uczenia się.
Serdecznie Was pozdrawiam
Lidia Pasich