Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Zdecydowanie się zgadzam
Wszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Zdecydowanie się zgadzam
W szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Nie wiem
Zasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Zgadzam się
W naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Zgadzam się
Co w obszarze "Wybory i kwestie formalne" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Regulamin SU dostosować do reanej sytuacji szkoły w okresie pandemii.
Samorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Zdecydowanie się zgadzam
Samorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Zgadzam się
Organizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Zdecydowanie się zgadzam
Organizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Nie wiem
Co w obszarze "Działania uczniów i uczennic" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Wprowadzić stały sposób komunikacji uczniów z SU.
Odbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Zgadzam się
Uczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Zdecydowanie się zgadzam
W szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Zdecydowanie się zgadzam
W naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Nie wiem
Co w obszarze "Komunikacja i media" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Przeprowadzić debatę o zmianach klimatycznych.
Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Zgadzam się
Uczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Zgadzam się
W naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Nie wiem
W szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Nie wiem
Co w obszarze "Podejmowanie decyzji" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Organizacja budżetu partycypacyjnego, zdobycie funduszy.
W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Zdecydowanie się zgadzam
Odbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Zgadzam się
Zasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Zgadzam się
Na lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Drogie Uczennice i Drodzy Uczniowie,
z analizy diagnozy wynika, że w obszarze „Wybory i kwestie formalne” wszystko przebiega prawidłowo, jedynie, czego brakuje, to możliwość debatowania i dyskutowania na konkretne tematy. Pewnie macie na myśli programy kandydatów, informacje na ich temat, itp. A to akurat są ważne sprawy. Gdy istnieje możliwość, aby kogoś zapytać, jakie ma zdanie na dany temat, to łatwiej nam podjąć decyzję, czy chcemy na tę osobę głosować, czy nie.
Zauważyłam, że brakuje Wam także możliwości wypowiadania się w szerszej dyskusji na ważne dla Was kwestie, a ponadto nie macie doświadczenia w zarządzaniu budżetem partycypacyjnym. A to bardzo ważna umiejętność i przydatna w życiu. Wszak zarządzanie pieniędzmi to praca nad inteligencją finansową
Cieszy to, że macie konkretne cele i zadania do zrealizowania, które wyraźnie określiliście. A kto wie, do czego dąży, to tak, jakby w połowie już ten cel osiągnął
Trzymam kciuki za wasze plany i serdecznie pozdrawiam
Lidia Pasich
Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Dowiedz się więcej
Lidia Pasich
Mentor
Informacja zwrotna
03.12.2021 17:33
0
z analizy diagnozy wynika, że w obszarze „Wybory i kwestie formalne” wszystko przebiega prawidłowo, jedynie, czego brakuje, to możliwość debatowania i dyskutowania na konkretne tematy. Pewnie macie na myśli programy kandydatów, informacje na ich temat, itp. A to akurat są ważne sprawy. Gdy istnieje możliwość, aby kogoś zapytać, jakie ma zdanie na dany temat, to łatwiej nam podjąć decyzję, czy chcemy na tę osobę głosować, czy nie.
Zauważyłam, że brakuje Wam także możliwości wypowiadania się w szerszej dyskusji na ważne dla Was kwestie, a ponadto nie macie doświadczenia w zarządzaniu budżetem partycypacyjnym. A to bardzo ważna umiejętność i przydatna w życiu. Wszak zarządzanie pieniędzmi to praca nad inteligencją finansową
Cieszy to, że macie konkretne cele i zadania do zrealizowania, które wyraźnie określiliście. A kto wie, do czego dąży, to tak, jakby w połowie już ten cel osiągnął
Trzymam kciuki za wasze plany i serdecznie pozdrawiam
Lidia Pasich