Raczkująca demokracja :)
Diagnoza i plan działania: "Diagnoza"
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-01-10 07:38
Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Zgadzam sięWszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Zdecydowanie się zgadzamW szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Nie zgadzam sięZasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Zdecydowanie się zgadzamW naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Zgadzam sięCo w obszarze "Wybory i kwestie formalne" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Zdecydowanie chcielibyśmy zorganizować w przyszłym roku debatę przed wyborami przewodniczącego SU. W bieżącym roku szkolny, w związku z nauczaniem zdalnym nie udało nam się tego przeprowadzić. Dobrze byłoby stworzyć urząd rzecznika praw dziecka - nigdy wcześniej nie słyszeliśmy o takiej możliwości, a sądzimy, że istnienie w szkole takiego urzędu (nawet jeśli często nie będzie "w użyciu") to sprawi, że uczniowie będą mieli poczucie, że są ważni.Samorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Zdecydowanie się zgadzamSamorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Zdecydowanie się zgadzamOrganizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Zgadzam sięOrganizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Zgadzam sięCo w obszarze "Działania uczniów i uczennic" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Chcielibyśmy bardziej włączyć w działanie lokalną społeczność. Organizujemy lokalne akcje charytatywne, włączając w to sołtysa. Planujemy przeprowadzić debatę z udziałem podmiotów zewnętrznych na wybrany przez uczniów, dla nich ważny temat. W tym wszystkim w zasadzie nie chodzi o wyłącznie "odfajkowanie" wydarzenia, ale rzeczywiście nauczyć się organizacji, podziału zadań, nabrania zaufania do drugiej osoby - nabranie poczucia - "ona też potrafi".Odbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Nie zgadzam sięUczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Zgadzam sięW szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Zdecydowanie się zgadzamW naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Nie zgadzam sięCo w obszarze "Komunikacja i media" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Chcemy koniecznie zorganizować debatę z innymi podmiotami zewnętrznymi, aby zaktywizować nas do działania. Chcemy nauczyć się zdolności organizowania takiego rodzaju wydarzeń, zorganizować akcję promocyjną oraz oprócz gości zaprosić również lokalne media.Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Nie zgadzam sięUczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Nie zgadzam sięW naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Nie zgadzam sięW szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Zgadzam sięCo w obszarze "Podejmowanie decyzji" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Chcemy stworzyć w szkole przestrzeń cichego relaksu dla uczniów. Uważamy, że sporo uczniów (według diagnozy) bardzo chętnie skorzysta z takiego miejsca, aby odpocząć, powtórzyć materiał do sprawdzianu.W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Zgadzam sięOdbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Zgadzam sięZasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Nie zgadzam sięNa lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Nie zgadzam sięCo w obszarze "Uczenie się i nauczanie" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Uważamy, że wprowadzenie elementów oceniania kształtującego miałoby zdecydowanie pozytywny wpływ na motywację uczniów do nauki - zapis - co umiem i czego nie umiem, a nie tylko ocena cyfrowa polepszyłoby informację zwrotną ze strony nauczyciela.Podobało Ci się
Komentarze
Skomentuj relację