Raczkująca demokracja :)

Diagnoza i plan działania: "Diagnoza"

Dodano: 03.12.2021

0

0

Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Zgadzam się
Wszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Zdecydowanie się zgadzam
W szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Nie zgadzam się
Zasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Zdecydowanie się zgadzam
W naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Zgadzam się
Co w obszarze "Wybory i kwestie formalne" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Zdecydowanie chcielibyśmy zorganizować w przyszłym roku debatę przed wyborami przewodniczącego SU. W bieżącym roku szkolny, w związku z nauczaniem zdalnym nie udało nam się tego przeprowadzić. Dobrze byłoby stworzyć urząd rzecznika praw dziecka - nigdy wcześniej nie słyszeliśmy o takiej możliwości, a sądzimy, że istnienie w szkole takiego urzędu (nawet jeśli często nie będzie "w użyciu") to sprawi, że uczniowie będą mieli poczucie, że są ważni.
Samorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Zdecydowanie się zgadzam
Samorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Zdecydowanie się zgadzam
Organizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Zgadzam się
Organizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Zgadzam się
Co w obszarze "Działania uczniów i uczennic" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Chcielibyśmy bardziej włączyć w działanie lokalną społeczność. Organizujemy lokalne akcje charytatywne, włączając w to sołtysa. Planujemy przeprowadzić debatę z udziałem podmiotów zewnętrznych na wybrany przez uczniów, dla nich ważny temat. W tym wszystkim w zasadzie nie chodzi o wyłącznie "odfajkowanie" wydarzenia, ale rzeczywiście nauczyć się organizacji, podziału zadań, nabrania zaufania do drugiej osoby - nabranie poczucia - "ona też potrafi".
Odbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Nie zgadzam się
Uczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Zgadzam się
W szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Zdecydowanie się zgadzam
W naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Nie zgadzam się
Co w obszarze "Komunikacja i media" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Chcemy koniecznie zorganizować debatę z innymi podmiotami zewnętrznymi, aby zaktywizować nas do działania. Chcemy nauczyć się zdolności organizowania takiego rodzaju wydarzeń, zorganizować akcję promocyjną oraz oprócz gości zaprosić również lokalne media.
Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Nie zgadzam się
Uczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Nie zgadzam się
W naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Nie zgadzam się
W szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Zgadzam się
Co w obszarze "Podejmowanie decyzji" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Chcemy stworzyć w szkole przestrzeń cichego relaksu dla uczniów. Uważamy, że sporo uczniów (według diagnozy) bardzo chętnie skorzysta z takiego miejsca, aby odpocząć, powtórzyć materiał do sprawdzianu.
W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Zgadzam się
Odbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Zgadzam się
Zasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Nie zgadzam się
Na lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Nie zgadzam się
Co w obszarze "Uczenie się i nauczanie" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Uważamy, że wprowadzenie elementów oceniania kształtującego miałoby zdecydowanie pozytywny wpływ na motywację uczniów do nauki - zapis - co umiem i czego nie umiem, a nie tylko ocena cyfrowa polepszyłoby informację zwrotną ze strony nauczyciela.

Podobało Ci się

Komentarze