Plan działania - Szkoła Podstawowa im. Szarych Szeregów w Grojcu

  • WYBITNA RELACJA

Diagnoza i plan działania: "Plan działania"

Dodano: 03.12.2021

0

Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
2. Organizujemy debatę wyborczą pomiędzy kandydatami i kandydatkami w szkole.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

W zeszłym roku uczniowie zmienili regulamin Samorządu Uczniowskiegi i poprawili ordynację wyborczą po konsultacjach z prawnikiem . Organizujemy także szkolenia najmłodszych kolegów, podczas których uczennice klasy 8 uczą np. jak wypełnić kartę wyborczą. Niestety nadal nie organizowano debat wyborczych postanowilismy to zmienić ponieważ uważamy, że uczniowi i uczennice muszą mieć możliwość poznania programów wyborczych kandydatów, zadania im pytań i podjęcia świadomej decyzji podczas wyborów.

Zadania:

  1. spotkanie z panią dyrektor w celu uzyskania zgody na debatę ( zachowanie reżimu sanitarnego)
  2. zaproszenie na debatę uczniów, panią dyrektor i nauczycieli
  3. spotkanie z informacyjne z najmłodszymi kandydatami do SU - klasy 4-6 aby zapoznać ich z zasadami debaty


Termin realizacji- koniec października 2021.

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

W naszej szkole SU komunikuje się z uczniami w oparciu o spotkania w klasach i informacje na tablicy ogłoszeń SU. Wracamy także w tym roku (po okresie pandemii ) do pudeła życzeń. Chcemy jednak bardziej promować działaność SU. W tym celu chcemy wykorzystać Instagrama. Co prawda nie jest to do ońca nowy środek przekazu informacji.- w zeszłym roku został założony Istagram SU, ale założycielki nie zadbaly o rozleklamowanie tego środka przekazu i niewielu uczniów o nim wie. Chcemy tchąć w niego życie i sprawić aby za jego pośrednictwem docierać nie tylko do kolegów i koleżanek, ale i do naszych starszych kolegów, absolwentów naszej szkoły a także uczniów innych szkół. 

Co zrobimy:

1.za pośrednicwem szkolnego fanpage'a, grup na messengerze, informacji na tablicy ogłoszeń SU i podczas apeli organizowanych w szkole przekażemy informację o adresie naszego Instagrama

2.stworzymy zespól , który będzie zajmował się umieszczaniem na nim ważnych dla nas informacji

3.zaprosimy znajomych do oberwowania naszego IG any dotrzeć do uczniów także z innych szkół w naszej gminie. Chcemy być dla innych inspiracją


Termin: grudzień 2021/ styczeń 2022






Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
3. Organizujemy dzień integracyjny lub noc integracyjną dla uczniów szkoły. Każda klasa jest odpowiedzialna za przygotowanie poszczególnych elementów wydarzenia.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Chcemy zorganizować "Dzień naszych pasji" Byłoby to działanie skierowane do wszystkich uczniów i uczennic naszej szkoły. Koledzy i koleżanki zaprezentują swoje zaintersowania, pasje i talenty. Pozwoli nam to lepiej sie poznać i odbudować relacje po okresie zdalnego nauczania i pokazać się swoim nauczycielom, koleżankom i kolegom z klasy z zupełnie innej strony.  Relację z wydarzenia umieścimy na szkolnym fanpage'u i Instagramie.

Jeżeli nie bedzie możliwe zrealizowanie tego wyzwania stacjonarnie zorganizujemy je online (Teams, youtube )

Termin: marzec/ kwiecień 2022

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku albo remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic lub mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Naszym największym problemem jest brak miejsca. Nasza szkoła jest bardzo stara i ciasna. Nie mamy w budynku miejsca, które moglibyśmy zagospodarować zgodnie z naszymi pomysłami. Obecnie szkoła jest rozbudowywana, chcemy więc przekonać panią dyrektor do "oddania" nam jej części. Chcemy mieć miejsce, w którym moglibyśmy się swobodnie spotykać, miejsce, którego wygląd będzie zależał od nas. Nowa część ma być oddana do uzytky na początku roku 2022. Chcemy stworzyć dla uczniów miejce do wypoczynku na pplacu przed szkołą. Spotkamy się z panią dyrektor w grudniu 2021 i przedstawimy jej nasz pomysł na zagospodarowanie tej przestrzeni. Zorganizujemy słodkie dni w szkole aby sprzedając ciasteczka zdobyć pieniądze na zakup, np. gier, ławek.

Termin: grudzień 2021 - kwiecień 2022


Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Nie
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
1. Badamy czy uczniowie i uczennice rozumieją za co i jak są oceniani na lekcjach. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

W naszej szkole wszyscy nauczyciele informują nas o kryteriach oceniania napoczątku roku szkolnego, ale potem nikt do tego nie wraca. Mamy wrażenie, że nikogo nie interesuje czy rozumiemy za co jesteśmy oceniani. Chcemy się tym zająć i zbadać, czy uczniowie rozumieją, za co i jak są oceniani na lekcjach.

Co zrobimy:

  1. przygotujemy ankietę korzytając z formularza Google
  2. przeprowadzimy ją wśród uczniów i uczennic ( link do ankiety wyślemy przez edziennik)
  3. następnie przeanalizujemy wyniki podczas spotkania zespołu i opracujemy raport
  4. przedstawimy raport pani dyrektor i wszystkin nauczycielom
  5. wspólnie z nauczycielami wypracujemy propozycje zmian, które pomogą uczniom lepiej zrozumieć system oceniania, a co za tym idzie – efektywniej się uczyć.
  6. propozycje wypracowane na spotkaniu z nauczycielami przedstawimy uczniom naszej szkoły ( wykorzystamy do tego celu tablicę informacyjną, Instagrama; zorganizujemy także spotkanie z uczniami klas 4-8)

Termin realizacji : luty - marzec 2022

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Nie

Podobało Ci się

Komentarze