Zespół Szkół Licealnych i Ekonomicznych nr 1 w Warszawie

Diagnoza i plan działania: "Plan działania"

Dodano: 05.12.2021

0

1

Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy wybory do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO “Wybory do władz SU. Poradnik dla ucznia”.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Wybory do naszego samorządu odbędą się 26.01.2022 roku.

 Od 13.12.2021 do 21.12.2021 uczniowie i uczennice spełniający wymagania będą mogli zgłaszać swoją kandydaturę.

22.12.2021 zostanie podana oficjalna lista kandydatów.

W dniach 3-16.0.2022 będzie trwał pierwszy etap wyborów. Kandydaci będą mogli się promować za pomocą prezentacji, plakatów.

17.01.2022 odbędzie się debata wyborcza. ( Uczniowie będą mogli zadawać pytania kandydatom, dotyczące ich działań w roli przewodniczącego.)

W dniach 18- 21.01.2022 odbędzie się drugi etap.

Od 24 do 25.01.2022 będzie trwała cisza wyborcza.

26.01.2022 odbędą się demokratyczne wybory. Każdy z uczniów będzie mógł oddać swój głos.

W dniu 27.01.2022 samorząd ogłosi wyniki wyborów.

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami SU.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Regularnie od 22.11.2021 samorząd szkolny będzie prowadził dyżury ( raz w tygodniu) w sali samorządu, podczas których uczniowie będą mogli przychodzić w celu rozwiązania problemów, zadania pytań, a także dania pomysłów na dalsze działania naszego samorządu. 

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole. Obejmuje ona wszystkich uczniów i uczennice i jest z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania. Umieszczamy je w planie pracy.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

 29.11.2021 przygotujemy tablicę na korytarzu, do której każdy z uczniów będzie miał dostęp. Za pomocą karteczek uczniowie będą mogli przyczepiać do tablicy swoje pomysły, uwagi, spostrzeżenia związane ze szkołą.

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
4. Organizujemy w naszej szkole budżet partycypacyjny. Kwota o której przeznaczeniu decydują uczniowie i uczennice jest nie mniejsza niż 1500 zł.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Dyrekcja szkoły przeznaczy określoną kwotę na budżet partycypacyjny, a samorząd będzie zbierał pomysły od uczniów. Uczniowie będą mogli swoje propozycje wrzucać na kartkach do przygotowanej do tego celu skrzynki, a także poprzez pocztę mailową wysyłać na adres poczty samorządu. Odpowiednio wcześnie przygotujemy regulamin i druk pisania projektów, zrobimy akcję informacyjną poprzez Radiowęzeł, stronę szkoły oraz Facebooka szkolnego, powiesimy także informacje na gazetkach. Termin styczeń – luty 2022.

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
1. Badamy czy uczniowie i uczennice rozumieją za co i jak są oceniani na lekcjach. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

W lutym 2022 przeprowadzimy ankietę wśród uczniów, by sprawdzić, czy uczniowie rozumieją, w jaki sposób są oceniani. Dowiemy się, co im się podoba w ocenianiu- a co nie. Dzięki temu będziemy wiedzieć, w jaki sposób pomagać uczniom w rozwiązywaniu ich problemów, postaramy się zmotywować ich do nauki i osiągania jak najlepszych wyników. Poinformujemy nauczycieli o wynikach ankiety, by byli świadomi, co ułatwia, a co utrudnia uczniom naukę. Odpowiednio wcześnie zrobimy akcję informacyjną poprzez Radiowęzeł, stronę oraz Facebooka szkolnego. 

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
07.12.2021 16:33

Dzień dobry,

dziękuję za zamieszczenie planu i diagnozy. Są one kompletne, akceptuję je. Byliście gotowi już parę dni temu, w aktualnych poczynaniach Waszego zespołu dostrzegam duży zapał do pracy. Widać go także w planie: założyliście, że zrealizujecie działania w ramach wyzwań ze wszystkich 5 obszarów. Harmonogram prac ułożyliście tak, że zdążycie do 10 kwietnia 2022 r. zakończyć pracę nad relacjami (jest to ostateczny termin poprawiania i akceptowania relacji). Pozwoliłoby to również uzyskać przez Was certyfikat Szkoły Demokracji z wyróżnieniem.

Z planu wynika, że dwa wyzwania znajdują się już w fazie realizacji.

• Realizację wyzwania z obszaru KOMUNIKACJA I MEDIA (2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami SU) rozpoczęliście w dniu 22.11.2021. Są to cotygodniowe dyżury samorządu szkolnego.

• W trakcie realizacji jest także wyzwanie z obszaru DZIAŁANIA UCZNIÓW I UCZENNIC (1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole, obejmującą wszystkich uczniów i uczennice, z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania, które umieszczamy w planie pracy.) Od 29.11.2021 wisi na szkolnym korytarzu tablica do której za pomocą karteczek uczniowie mogą przyczepiać do tablicy swoje pomysły, uwagi, spostrzeżenia związane ze szkołą. Nie napisaliście, co i kiedy macie zamiar zrobić z uwagami uczniów.

Pamiętajcie, że do 13.12 powinniście zamieścić na platformie raport z realizacji pierwszego wyzwania. Wybierzcie to działanie, które jest najbardziej zaawansowane. .

Są także wyzwania, które zaczniecie realizować za jakiś czas:

• Wyzwanie z obszaru WYBORY I KWESTIE FORMALNE (1. Przeprowadzamy wybory do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO “Wybory do władz SU. Poradnik dla ucznia”) będziecie realizowali od 13.12.22 do 27.01.22. Starannie je opisujecie.

• W okresie styczeń – luty 2022 macie zamiar podjąć działania na rzecz uruchomienia budżetu partycypacyjnego. (PODEJMOWANIE DECYZJI- 4. Organizujemy w naszej szkole budżet partycypacyjny. Kwota, o której przeznaczeniu decydują uczniowie i uczennice, jest nie mniejsza niż 1500 zł.)

• W lutym będziecie realizowali wyzwanie z obszaru UCZENIE SIĘ I NAUCZANIE (1. Badamy, czy uczniowie i uczennice rozumieją, za co i jak są oceniani na lekcjach. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie).

Diagnoza pokazuje zróżnicowany obraz samorządności w Waszej szkole. Są obszary dobrze zagospodarowane (np. Wybory i Kwestie Formalne, Działania Uczniów i Uczennic). Mniej jest takich, w których pozostało sporo do zrobienia (np. Uczenie się i Nauczanie, Podejmowanie Decyzji). Mam nadzieję, że ten obraz stanie się jeszcze bardziej korzystny dzięki wysiłkom Waszego zespołu.

Z pozdrowieniami

Mentor Janusz