Plan Działania Szkoły Podstawowej nr 82 w Poznaniu
Diagnoza i plan działania: "Plan działania"
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-02-15 14:22
Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
3. Starsi uczniowie lub przedstawiciele władz SU organizują zajęcia na temat wyborów dla swoich młodszych kolegów.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Wyzwanie to zrealizowaliśmy w formie spotkania z każdą klasą IV-VIII, podczas której przedstawialiśmy zasady samorządności oraz roli SU. Wyzwanie zrealizowaliśmy na końcu września 2021 roku. Naszym celem było większe zainteresowanie uczniów wyborami w szkole, a przede wszystkim zwrócenie uwagi na fakt, że to uczniowie tworzą szkołę i mają prawo o uczestniczenia w różnych decyzjach ich dotyczących.
Dodatkowo zdecydowaliśmy przeprowadzić pierwszą w historii szkoły debatę. Uznaliśmy, że będzie to koniczny etap, by sprawdzić, jakie są potrzeby uczniów w naszej szkole, co myślą o różnych inicjatywach, jakie mają własne pomysły, co chcieliby zmielić. Właśnie dlatego za tytułowaliśmy debatę :"Czas na zmiany!" i na wszelki sposób rozpropagowaliśmy to wydarzenie. Udało się zaangażować wielu uczniów. Debatę zorganizowaliśmy na początku października.
Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
TakKtóre wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami SU.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Planujemy otworzyć nowy kanał komunikacji uczniów z władzami SU i wykorzystać do tego platformę Microsoft Teams. Potrzeba stworzenia takiego nowego sposobu komunikacji została zauważona podczas debaty, a także wcześniej zgłaszana przez uczniów na lekcjach wychowawczych, przeznaczonych na dyskusję w klasach o tym, co należałoby zmienić w naszej szkole. Uczniowie odczuwają to tak, że to samorząd komunikuje, informuje, natomiast z przepływem informacji w odwrotnym kierunku jest problem. Stworzenie możliwości, by każdy uczeń szkoły w dowolnym momencie mógł zwrócić się do przedstawicieli samorządu szkolnego i liczyć na odpowiedź czy sensowny dialog stał się ważnym wyzwaniem. Oprócz wykorzystania platformy Microsoft Teams planujemy wprowadzić ( jeśli pozwoli na to tryb nauki stacjonarnej) stałe dyżury przedstawicieli samorządu, żeby istniała także możliwość spotkania na "żywo", jeśli dany uczeń woli w ten sposób rozmawiać. Dla osób nieśmiałych bądź chcących zachować anonimowość uczniowie proponowali stworzenie skrzynki. Odpowiedzi na pytania w niej umieszczane będą pojawiać się również na platformie M Teams. Planujemy rozpocząć realizowanie tego wyzwania w grudniu 2021.
Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
TakKtóre wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
4. Przeprowadzamy spotkanie on-line z ekspertem w formie webinarium lub telekonferencji.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Planujemy zorganizować spotkanie z pracownikiem schroniska dla zwierząt. Pomysł na takie działanie wyszedł od uczniów, którzy pamiętają współpracę ze schroniskiem, jaką prowadziliśmy kilka lat temu. Wówczas nasze działania polegały tylko na zbiórkach dla schroniska. Podczas dyskusji nad tym, w jakie działania uczniowie chcieliby się zaangażować i w jakie włączyłaby się największa liczba uczniów okazało się, że takie spotkanie - rozszerzone o różne wydarzenia towarzyszące - zyska najwięcej zwolenników. Wyzwanie planujemy zrealizować w lutym 2022. Jeśli w lutym tryb nauki online nie pozwoli na realizację tego wyzwania na "żywo" w szkole, to spróbujemy zrealizować spotkanie online lub przełożymy je na czas nauki stacjonarnej.
Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
TakKtóre wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
1. Ważną dla społeczności szkolnej decyzję podejmujemy w procesie współdecydowania zgodnie z kryteriami dobrego wspólnego podejmowania decyzji (opisane w Przewodniku).Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Planujemy zorganizować spotkanie (debatę) z:
-Dyrekcją szkoły
-Przedstawicielami nauczycieli
-Członkami SU
na temat podjęcia decyzji dotyczącej sklepiku szkolnego. Podczas debaty, która wydobyła "bolączki" naszej szkoły, duża liczba uczniów zgłaszała brak sklepiku szkolnego. Okazało się, że obiady i możliwość zakupu w stołówce bułki oraz herbaty jest dla wielu uczniów niewystarczająca. Pomysłów było wiele i zdecydowanie wymagają one przyjrzenia się problemowi oraz zaradzenia tym brakom. Wyzwanie planujemy zrealizować w lutym 2022.
Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
NieKtóre wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Planujemy stworzyć warunki do dyskusji( zarówno na forum klas jak i później na forum szkoły) na temat, co motywuje nas do nauki. W czasach nauki zdalnej problem: '"jak się uczyć, by było to skuteczne i satysfakcjonujące" stał się jeszcze bardzo aktualny. Podczas debaty uczniowie wypowiadali się na temat tego, co można zrobić w szkole, by zyskali oni pomoc w nauce nie tylko w formie zajęć wyrównywania wiedzy z poszczególnych przedmiotów. Chcemy zorganizować spotkanie, podczas którego uczniowie, mający wypróbowane sposoby uczenia się, będą mogli podzielić się tym doświadczeniem z innymi (lub wymienić). Planujemy również przeprowadzić w poszczególnych klasach ranking metod nauczania, które uczniowie oceniają jako najbardziej lubiane i oczywiście skuteczne. Ranking zostanie przekazany nauczycielom uczącym w danych klasach. Wyzwanie planujemy zrealizować w marcu 2022.