Wybory samorządowe.
Diagnoza i plan działania: "Diagnoza"
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-03-07 05:53
Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Zgadzam sięWszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Zdecydowanie się zgadzamW szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Zdecydowanie się zgadzamZasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Zgadzam sięW naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Zgadzam sięCo w obszarze "Wybory i kwestie formalne" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
19 października uczniowie naszej szkoły wybrali zarząd SU. Głosowanie odbyło się tajnie. Na wyznaczonej lekcji, każda klasa udała się w wyznaczone miejsce, gdzie siedziała Komisja Wyborcza i znajdowała się urna na głosy. Wszyscy otrzymali arkusze z imionami i nazwiskami kandydatów, zaznaczyli osobę, na którą chcieli zagłosować i wrzucili do urny. Liczeniem głosów oraz ogłoszeniem wyników zajęła się Komisja Wyborcza.Samorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Zdecydowanie się zgadzamSamorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Zgadzam sięOrganizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Zgadzam sięOrganizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Zgadzam sięCo w obszarze "Działania uczniów i uczennic" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Większe zaangażowanie ze strony uczniów.Odbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Zgadzam sięUczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Zgadzam sięW szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Zgadzam sięW naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Zgadzam sięCo w obszarze "Komunikacja i media" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Zgadzam sięUczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Zgadzam sięW naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Nie wiemW szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Nie wiemCo w obszarze "Podejmowanie decyzji" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
W miarę możliwości organizacyjnych i finansowych, chcielibyśmy stworzyć małe miejsce do wypoczynku przy świetlicy szkolnej. Wstawić tam niewielką kanapę, stolik. W naszej szkole brakuje takiego miejsca. To wyzwanie realizujemy nieobowiązkowo.W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Zgadzam sięOdbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Zgadzam sięZasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Nie wiemNa lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Nie wiemCo w obszarze "Uczenie się i nauczanie" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Żyjemy w czasach pandemii, więc nigdy nie możemy przewidzieć, czy sytuacja pozwoli nam wypełnić to wyzwanie, ale chcielibyśmy przeprowadzić dyskusje klasowe, w których uczestniczyliby uczniowie danej klasy, wybrani nauczyciele oraz członkowie naszego projektu lub szkolne, w których uczestniczyłaby cała szkoła, albo przynajmniej możliwa część. Rozmawialibyśmy wtedy na temat motywacji do nauki. Jednych motywują dobre oceny, a co drugich? Chcemy się tego dowiedzieć i, w miarę możliwości, pomóc im.Podobało Ci się
Komentarze
Skomentuj relację