W grupie siła.

Diagnoza i plan działania: "Plan działania"

Dodano: 07.12.2021

0

1

Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
3. Starsi uczniowie lub przedstawiciele władz SU organizują zajęcia na temat wyborów dla swoich młodszych kolegów.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Uczniowie klas ósmych, działający w Samorządzie Szkolnym oraz inni chętni, wraz z przedstawicielami SU zorganizują dla uczniów młodszych klas zajęcia warsztatowe dotyczące wszystkich aspektów pracy w samorządzie. 

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Stworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole. Planujemy stworzyć szkolną telewizję lub konto na instagramie, i umieszczać tam nagrane filmiki i relacje, aby w ten sposób informować uczniów o tym, co dzieje się w szkole oraz przekazywać ciekawe informacje. Czas realizacji: styczeń 2022r.

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Nie
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole. Obejmuje ona wszystkich uczniów i uczennice i jest z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania. Umieszczamy je w planie pracy.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Przeprowadzimy akcję, podczas której uczniowie będą mieli okazje wypowiedzieć się na temat swoich zainteresowań i potrzeb. Spróbujemy w tym celu wykorzystać technikę fotografii z elementami happeningu.

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
Nasza własna propozycja wyzwania (napiszcie ją w opisie - musi być skonsultowana przez mentora i zatwierdzona przez niego)
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Z tego obszaru nie będziemy realizować żadnego wyzwania.

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Nie
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
1. Badamy czy uczniowie i uczennice rozumieją za co i jak są oceniani na lekcjach. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Badamy, czy uczniowie rozumieją, za co są oceniani na lekcjach. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.

Przeprowadzamy ankietę wśród uczniów i uczennic a wyniki przedstawimy nauczycielom. Termin realizacji : maj 2022r.

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
16.12.2021 14:34

Drogie Uczennice, Drodzy Uczniowie,
Wasz plan działania jest bardzo ciekawy i ambitny.
Cenne jest to, że chcecie przybliżyć charakter pracy SU młodszym dzieciom. Znakomity pomysł. Możecie skorzystać ze scenariuszy zajęć dla klas 1-3 znajdujących się w MATERIAŁACH platformy Szkoły Demokracji.
Zaplanowaliście jako medium szkolne konto na Instagramie. Wszystko jest w porządku pod warunkiem, że każdy uczeń i każda uczennica będą mieli do niego dostęp i korzystanie z niego stanie się normą. O to musicie zadbać!
Następne wyzwanie to diagnoza zainteresowań uczniów z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Na spotkaniu inauguracyjnym dostaliście ciekawy materiał dotyczący metod diagnozy i możecie wybrać jedną z nich. Metoda fotografii z elementami happeningu brzmi świetnie.
Kwestia dotycząca czytelności zasad oceniania wśród uczniów jest bardzo ważna i warto coś zrobić w tej sprawie. Przygotowanie sensownej ankiety wymaga trochę pracy, ale też możecie skorzystać z MATERIAŁÓW na platformie podpowiadających, jak ją skonstruować, aby z jej analizy wyciągnąć jak najwięcej cennych informacji.
Trzymam kciuki za Wasze działania
Lidia Pasich