Diagnoza CKZiU nr 2

Diagnoza i plan działania: "Diagnoza"

Dodano: 07.12.2021

0

1

Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Zdecydowanie się zgadzam
Wszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Zdecydowanie się zgadzam
W szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Nie zgadzam się
Zasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Nie wiem
W naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Nie wiem
Co w obszarze "Wybory i kwestie formalne" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
W tym obszarze należy pomyśleć o debacie z kandydatami oraz sposobami zachęcenia młodzieży do kandydowania i pracy w Samorządzie Uczniowskim oraz stworzenia np. funkcji rzecznika praw ucznia. Chcielibyśmy też zorganizować spotkanie z absolwentem szkoły, który obecnie udziela się w Samorządzie w mieście, a zaczynał w Samorządzie Uczniowskim.
Samorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Zgadzam się
Samorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Zgadzam się
Organizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Zgadzam się
Organizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Zdecydowanie się zgadzam
Co w obszarze "Działania uczniów i uczennic" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Należy wpłynąć na większe zaangażowanie uczniów w życie szkolne. Chcielibyśmy zorganizować w szkole Dzień Talentów, w czasie którego uczniowie mogliby zaprezentować swoje umiejętności, pasje. Liczymy, że uda nam się to zrobić w formie stacjonarnej, ale jeśli miałoby to być zdalnie to zainteresowane osoby przygotowałyby filmik o swojej pasji, a następnie trwałoby głosowanie, w którym brałaby udział cała szkoła. Myslimy, że to mogłoby wpłynąć na większe zaangażowanie, a także utożsamianie się uczniów ze szkołą.
Odbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Zgadzam się
Uczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Zgadzam się
W szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Zdecydowanie się zgadzam
W naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Zgadzam się
Co w obszarze "Komunikacja i media" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Uczniowie nie zawsze czytają informacje przekazywane przez SU. Ten obszar działa u nas jednak poprawnie.
Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Nie zgadzam się
Uczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Zdecydowanie się zgadzam
W naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Nie zgadzam się
W szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Nie zgadzam się
Co w obszarze "Podejmowanie decyzji" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Stworzenie obszaru i możliwości do dyskusji oraz większego obszaru dla uczniów np. kolejnej strefy relaksu. Miejsce przy pokoju samorządu po przeniesieniu biblioteki chcemy zorganizować, aby służyło uczniom to rozmów lub wymiany doświadczeń, a także spotkań w kameralnym gronie.e
W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Zdecydowanie się zgadzam
Odbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Zgadzam się
Zasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Nie wiem
Na lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Nie zgadzam się
Co w obszarze "Uczenie się i nauczanie" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Konsultacje dotyczące wewnątrzszkolnego oceniania, przeprowadzone w formie ankiety, aby poznać co uczniów niepokoi lub martwi, a wnioski przekażemy dyrekcji.

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
14.02.2022 09:51

Dziękuję za dodanie diagnozy.
Jest ona klarowna i zrozumiała. Jasno określacie, co chcecie zrealizować w Waszej szkole. Pamiętajcie, że przy realizacji każdego z wybranych obszarów, mają tam pojawić się działania, których do tej pory nie było w Waszej szkole. Zachęcam do przestudiowania naszego przewodnika po programie, który znajdziecie w zakładce materiały.
Nie mogę się doczekać Waszych działań, zwłaszcza, że jesteście zaangażowaną grupą :)
Życzę Wam powodzenia!
Pozdrawiam,
Klaudia Waryszak-Lubaś