Wybory do Samorządu Uczniowskiego, wybory Rzecznika Praw Ucznia, Wybory opiekunek Samorządu Uczniowskiego
Wybory i kwestie formalne: "5. Tworzymy instytucję i procedury odnoszące się do łamania praw ucznia oraz konfliktów w naszej szkole (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje, procedura zgłoszenia złamania praw ucznia)."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-03-03 10:30
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
W dniu 18 października 2021 r. w naszej szkole przeprowadziliśmy wybory do Samorządu Uczniowskiego. W zaplanowaniu i przeprowadzeniu tego działania pomogła nam nasza opiekunka, pani Agnieszka Lipińska-Bodnar. Pani Agnieszka cierpliwie odpowiadała na nasze wszystkie pytania i udzielała nam wielu cennych rad. Planując wybory, korzystaliśmy z broszury CEO "Samorząd Uczniowski - przewodnik dla uczniów". Publikacja ta jest napisana w bardzo przystępny sposób, dlatego chętnie do niej sięgaliśmy.
Za przygotowanie kampanii wyborczej oraz organizację wyborów byliśmy odpowiedzialni, ponieważ tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu
"Szkoła Demokracji". W skład komisji wyborczej weszli: Marika Jacyno, Bartosz Czupryński, Dominik Dzierzbicki oraz Filip Pleszko.
Na Przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego wybrano Sebastiana Madejskiego z klasy 8a,
funkcję Zastępcy Przewodniczącego objął Kacper Bańkowski z klasy 7c.
Sekretarzem Samorządu Uczniowskiego została Paulina Świątkowska z klasy 7a.
Pani Agnieszka Jaworska została wybrana na stanowisko Rzecznika Praw Ucznia.
Opiekunkami Samorządu Uczniowskiego zostały pani Patrycja Kośmider, pani Agnieszka Bodnar i pani Marta Ratajczak.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?:
W wyborach uczestniczyły niezależni obserwatorzy. Były to nasze koleżanki Małgorzata Burghardt z klasy 8a i Paulina Jarmarkowicz z klasy 7b. Nad bezpieczeństwem urny wyborczej czuwał Grzegorz Maruszczak z klasy 7c.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?:
Wybory przyszło nam organizować w czasie pandemii Covid-19. Nasza szkoła nie posiada jeszcze sali gimnastycznej i mamy problemy lokalowe. Musieliśmy zadbać o zapewnienie bezpiecznego przebiegu wyborów. Dlatego uczniowie odwiedzali nasz lokal wyborczy klasami. Przed oddaniem głosu tłumaczyliśmy, jak należy wypełnić karty do głosowania, aby były ważne. Aby ułatwić uczniom oddanie głosu, przygotowaliśmy karty wyborcze w trzech kolorach: na białej umieściliśmy kandydatów do Samorządu Uczniowskiego, na zielonej - byli kandydaci na opiekunów Samorządu Uczniowskiego, na żółtej karcie umieściliśmy nazwisko kandydatki na Rzecznika Praw Ucznia.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?:
Uważamy, że wybory zostały przez nas dobrze zaplanowane i sprawnie przeprowadzone. Zasady głosowania były przejrzyste, a na każde pytanie udzielaliśmy wyczerpującej odpowiedzi. Za swój sukces uważamy przeprowadzenie demokratycznych wyborów w naszej szkole. Nauczyliśmy się również pracy zespołowej. Już wiemy, na czym polega praca członka komisji wyborczej i jak ważna jest rola niezależnych obserwatorów.
Linki związane z realizacją wyzwania:
https://ze10.pl/node/842Pliki związane z realizacja tego wyzwania:
- img-20211015-wa0040_69d8.jpg
- img-20211015-wa0042_893b.jpg
- 20211018095823_9fd8.jpg
- 20211018092548_b4dd.jpg
- 20211018101838_c9c0.jpg
- 20211018095829_df02.jpg
- 20211018093107_f434.jpg
- 20211018101842_09e6.jpg
- 20211018092543_1f70.jpg
Agnieszka Lipińska-Bodnar
huhuhu
24.01.2022 21:49
0
Szkoła Podstawowa nr 29 w Zespole Edukacyjnym nr 10