"Szkoła Demokracji" w Szkole Podstawowej nr 29 w Zielonej Górze
-
WYBITNA RELACJA
Diagnoza i plan działania: "Plan działania"
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-01-16 22:27
Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy wybory do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO “Wybory do władz SU. Poradnik dla ucznia”.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
W ramach tego wyzwania planujemy przeprowadzić demokratyczne wybory do Samorządu Uczniowskiego. Po raz pierwszy w historii naszej szkoły planujemy zorganizować również wybory opiekunów Samorządu Uczniowskiego oraz Rzecznika Praw Ucznia. Chcemy, aby nasze wybory były jak najbardziej podobne do wyborów państwowych. Aby móc się dobrze przygotować i zaplanować wszystkie działania, będziemy kierować się uwagami zawartymi w publikacji CEO "Samorząd Uczniowski - przewodnik dla uczniów".
Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
TakKtóre wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
W naszej szkole jest radiowęzeł, z którego władze szkoły korzystają okazjonalnie. Planujemy wprowadzenie cyklicznych audycji dla uczniów. Celem tych audycji będzie informowanie uczniów o ważnych dla nich sprawach, promocja kulturalnej formy relaksu. Będziemy zapraszać do naszego studia różnych gości i przeprowadzać dla nich wywiady. chcemy zrobić też kącik z pozdrowieniami i dedykacjami.
Planujemy opracowanie strony w Internecie, która posłuży nam do kontaktów z naszymi koleżankami i kolegami w szkole.
Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
NieKtóre wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole. Obejmuje ona wszystkich uczniów i uczennice i jest z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania. Umieszczamy je w planie pracy.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
W tym obszarze planujemy opracowanie i przeprowadzenie badania uczniów naszej szkoły. W opracowanej przez nas ankiecie chcemy zapytać uczniów, na co chcieliby przeznaczyć pieniądze z budżetu partypacyjnego. Na podstawie wyników ankiety, przygotujemy głosowanie. Uczniowie sami zdecydują, czego im w szkole najbardziej brakuje i na co chcieliby przeznaczyć pozyskane środki.
Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
TakKtóre wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
4. Organizujemy w naszej szkole budżet partycypacyjny. Kwota o której przeznaczeniu decydują uczniowie i uczennice jest nie mniejsza niż 1500 zł.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Przystępując do projektu "Szkoła Demokracji" chcieliśmy dowiedzieć się, jak możemy zmienić na szkołę. Do tej pory to nauczyciele i nasi rodzice decydują, czego nam potrzeba. Nikt nas o to nie pytał i nie mieliśmy możliwości powiedzenia, co jest dla nas ważne. Naszym pierwszym krokiem będzie opracowanie regulaminu budżetu partypacyjnego i zapoznanie z nim wszystkich uczniów naszej szkoły.
Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
TakKtóre wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
1. Badamy czy uczniowie i uczennice rozumieją za co i jak są oceniani na lekcjach. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Każdemu z nas zdarzyło się, że czuliśmy się niesprawiedliwie oceniani. Nie rozumieliśmy, dlaczego nauczyciel ocenił nas w ten konkretny sposób. Chcielibyśmy zapytać pozostałych uczniów, czy wiedzą za co i dlaczego akurat tak są oceniani. Uważamy, że takie działanie może mieć wiele korzyści, np. w poprawić relacje uczniów z nauczycielami.