Spotkanie przedstawicieli samorządu z trójkami klasowymi
Komunikacja i media: "2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami SU."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-03-14 00:17
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Na 2 tygodnie przed zaplanowaną datą spotkania stworzyliśmy ankiety dla uczniów, w których mogli podzielić się z nami swoimi pytaniami oraz pomysłami na przyszłe działania SU. Dla lepszej organizacji, na każdą klasę przypadała jedna ankieta, którą klasy zajmowały się grupowo na godzinach wychowawczych. Po zebraniu ankiet i wyselekcjonowaniu najczęściej pojawiających się pytań i propozycji przedstawiliśmy je przewodniczącemu szkoły, aby mógł przygotować się do mówienia o nich na spotkaniu.
Na samym spotkaniu zorganizowanym 8 grudnia pojawili się przewodniczący klas, niektórzy z członkami swojej trójki klasowej, przewodniczący szkoły wraz z wiceprzewodniczącą oraz zespół Szkoły Demokracji jako prowadzący spotkanie.
Poruszone zostały m.in. tematy temperatury w szkole w okresie zimowym i remontów w szkole, zajęć SKS czy wpisywania sprawdzianów do e-dziennika przez nauczycieli. Przewodniczący zapowiedział rozmowę z dyrekcją w kwestii tych spraw.
Jednak nie planujemy zakończyć tego na jednym spotkaniu i zamierzamy organizować takie spotkania częściej (raz w miesiącu)
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
Dyrekcja szkoły - strona techniczna, pomoc przy tworzeniu ankiet, otwarcie spotkania z przewodniczącymi
Samorząd szkoły - wystąpienie o odpowiedzenie na pytania uczniów
Przewodniczący klas - zadawanie pytań po zakończeniu części głównej spotkania
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Najtrudniejsze naszym zdaniem było zebranie wszystkich przewodniczących klas, tj. ok. 30 osób na czas 2 godzin lekcyjnych na jednym spotkaniu. Duża część uczniów przebywała również na zdalnym nauczaniu, co nie ułatwiało organizacji. Finalnie osiągnęliśmy frekwencję 15 przewodniczących na sali + 10 zdalnie oraz widzowie.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Sukcesem okazała się strona merytoryczna spotkania - przewodniczący szkoły przygotował się bardzo dobrze do odpowiedzi na pytania, poza nimi uczniowie mogli posłuchać o sposobach finansowania szkół i działalności uczniów, organizacji zajęć pozalekcyjnych przez szkołę, sponsoringu przez prywatne firmy który zdobył samorząd uczniowski, oraz o sposobach działania samorządu w innych szkołach w kraju.