Dyskusje SU z uczniami i uczennicami o tym co ich motywuje do nauki.
Uczenie się i nauczanie: "2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-03-31 22:08
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Niedawno samorząd szkolny postanowił zrealizować jedno z wyzwań szkoły demokracji związanych z uczeniem się i nauczaniem. Po naszej szkole od jakiegoś czasu chodziły słuchy, że uczniowie mają coraz większe problemy z nauka. Postanowiliśmy to zdementować czy jest to zgodne z prawdą. Co tydzień w naszej szkole są organizowane spotkania z przewodniczącymi klas- samorząd informuje o nowych wydarzeniach, dyskutuje nad nowymi pomysłami razem z przewodniczącymi danej klasy- to właśnie na jednym z nich postanowiliśmy poruszyć ten temat. Jak niestety się okazało była to prawda lecz nie wiedzieliśmy skąd takie problemy wzięły się u naszych uczniów w tym celu postanowiliśmy zorganizować ankietę w formie papierowej mieliśmy z niej wysnuć wnioski co i w jaki sposób poprawić. Tym razem ankieta odbyła się w formie papierowej, na godzinie wychowawczej w każdej z klas 4-8 zostały rozdane i wydrukowane ankiety ułożone przez samorząd szkolny, dzięki temu mogliśmy uzyskać dokładnych informacji na temat sektorów nauki. Następnie na jednym ze spotkań rady samorządu ankiety zostały przeanalizowane ankiety- podsumowaliśmy wnioski i zdecydowaliśmy się na wszczęcie dyskusji w klasach na czwartkowych godzinach wychowawczych za zgodą Pani dyrektor.24 marca zdecydowaliśmy i poprosiliśmy nauczycieli o możliwość zrealizowania ich przez członków rady podczas godziny wychowawczej w klasach natomiast w klasach młodszych dyskusje prowadzili wychowawcy przez nas wcześniej poproszeni. Wnioski uczniów które zapisywaliśmy z ankiet i z dyskusji przedstawiliśmy na apelu szkolnym 31 marca 2022 roku. Wnioski zostały odczytane przez samorząd na apelu całej społeczności szkolnej oraz nauczyciela i przedstawione na piśmie Pani dyrektor do przedyskutowania na radzie pedagogicznej z nauczycielami. Wnioski:
-Piątek dniem bez pracy domowej(60% ankietowanych)-uczniowie są przeciążeni nauką i weekend chcieli być przeznaczyć na wypoczynek lub ewentualne powtórki.
-Wprowadzenie większej ilości gier i zabaw na zajęciach(38% ankietowanych)-motywując to faktem, że jest im w taki sposób przyswoić nowy materiał i skupić uwagę.
-Więcej czasu na powtórki materiału (32%)- najpierw powtórka materiału potem klasówka
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
Wychowawcy ,uczniowie ,Pani dyrektor, opiekun samorządu
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Najtrudniejsza naszym zdaniem jest realizacja tych wniosków-akceptacja ich przez nauczycieli.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Udało nam się doprowadzić do dyskusji w klasach podczas której uczniowie mogli szczerze wypowiedzieć się na temat nauczania w naszej szkole.
Jolanta Podwysocka
Mentor
Informacja zwrotna
31.03.2022 22:08
0