Radiowęzeł - sprawny przekaz informacji.
Komunikacja i media: "4. Wprowadzamy stały sposób komunikacji uczennic i uczniów z dyrekcją."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-02-08 07:25
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Planując działania, chcieliśmy usprawnić przekaz informacji nie tylko między dyrekcją a samorządem, ale również z uczniami (połączyliśmy dwa w jednym).
Dodatkowo uznaliśmy, że chcielibyśmy, aby informacja, którą przekazujemy dyrekcji, jednocześnie została zakomunikowana szerszemu gronu (uczniowie, nauczyciele, pracownicy administracji i obsługi).
Uczniowie razem z opiekunem samorządu przygotowują relację wiadomości. Oczywiście, relacjonujemy sukcesy uczniów, promujemy wydarzania szkolne oraz prezentujemy np. opowiadania uczniów. Każdy uczeń może dostarczyć do nas (samorządu) informację, które zechciałby przekazać do wiadomości, wówczas zostanie przez nas uwzględniona. Uczniowie mogą wysyłać do nas wiadomości przez meesenger.
Wcześniej informacje były przekazywane na zasadzie poczty pantoflowej, a dzisiaj jest to już przeszłość. Regularnie (najczęściej raz w tygodniu) przygotowujemy materiał do przekazywanych wiadomości, który jest czytany przez jedną osobę, około 5/6 minut przed końcem lekcji. Informacje do zrelacjonowana w radiowęźle mogą zgłaszać uczniowie oraz nauczyciele.
Dodatkowo, radiowęzeł wykorzystujemy do uatrakcyjnienia przerw międzylekcyjnych - włączamy muzykę relaksacyjną, a teraz w okresie świąt - tematyczną :)
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
W działaniach współpracowaliśmy z dyrekcją, która wyraziła oficjalną zgodę na uruchomienia radiowęzła. Grupa projektowa cały czas przy realizacji zadania wspólpracuje i będzie współpracować z nauczycielami oraz pracownikami obsługi. Dodatkowo sołtys naszej wsi również zgłasza informacje z prośbą o odczytanie przez radiowęzeł. Oczywiście, w trakcie współpracy z organizacjami t.j. CEO, PAH czy UNICEF, również promujemy działania na forum radiowęzła.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Najtrudniejsze było przekonanie, że radiowęzeł to przyszłość dla naszej szkoły, tym bardziej, że już dawno był zainstalowany, ale nie był wykorzystywany. Uczniowie wielokrotnie zgłaszali nam potrzebę jego uruchomienia. Opór był widoczny wśród grona pedagogicznego. Podnoszono argumenty, że zakłóci to tok lekcji (powtarzalność na tej samej co tydzień itd). Przekonaliśmy jednak faktem, że nie będzie już tzw. "przechadzek po klasie", aby powiadomić o ważnych, nadchodzących w szkole wydarzeniach.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Przede wszystkim udało nam się uruchomić sprawniejszy przebieg informacji - co według naszych badań - zawsze w szkole kulało. Dodatkowo jest to uatrakcyjnienie życia szkolnego, np. wykorzystaliśmy radiowęzeł podczas Dnia Biblioteki oraz pochodu z okazji 11 listopada. Mamy poczucie, że nie słyszymy już wśród uczniów komunikatów typu: "nie widziałem", "nie słyszałem", "o co chodzi". Dodatkowo, uważamy, że wykorzystanie radiowęzła podczas przerw w celu włączania muzyki, to jest duże uatrakcyjnienie. Wbrew pozorom po włączeniu muzyki na przerwie zrobiło się ciszej :)
Sergiusz Paweł Czaja
huhuhu
05.02.2022 20:19
0
Dziękujemy i pozdrawiamy :)
Szkoła Podstawowa im. Józefa Dambka w Leśniewie
Klaudia Waryszak-Lubaś
Mentor
Informacja zwrotna
08.02.2022 07:25
0
Jestem z Was dumna! Uruchomienie radiowęzła okazało się wielkim sukcesem! Za Wasze duże osiągnięcie uważam przekonanie dyrekcji i nauczycieli do oraz to, że nawet Wasz sołtys jest żywo zainteresowany Waszą inicjatywą! :)
Super, że informujecie uczniów i uczennice o działaniach, które odbywają się na terenie szkoły. Bardzo podoba mi się również to, że skrupulatnie planujecie treści, które będziecie przekazywać podczas "audycji". No i wiadomo, przede wszystkim jesteście dostępni dla swojej szkolnej społeczności. Każda osoba wie, ze może się do Was zgłosić. To jest świetne i pokazuje, że stworzyliście prawdziwe medium obywatelskie.
Brawo!
Pozdrawiam,
Klaudia Waryszak-Lubaś