NIĆ POROZUMIENIA
-
WYBITNA RELACJA
Komunikacja i media: "2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami SU."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-02-02 19:17
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Samorząd Uczniowski w tym roku podjął się reaktywacji szkolnego radiowęzła. W tym celu został przeprowadzony casting na osoby prowadzące. Spośród zgłoszonych kandydatów, komisja w składzie: przewodniczący Samorządu Uczniowskiego, opiekun sekcji dziennikarskiej i uczniowie odpowiedzialni za nagłośnienie, wybrała czwórkę uczniów, którzy w czasie przerw będą umilać czas społeczności szkolnej muzyką oraz prezentować bieżące szkolne ogłoszenia. Komisja przy wyborze radiowych prezenterów przyjęła kryteria: umiejętność obsługi sprzętu, znajomość trendów muzycznych i nienaganna dykcja. W radiowęźle odtwarzane są utwory na podstawie propozycji uczniów, a ogłoszenia konsultowane są z sekcją dziennikarską. Uczniowie swoje życzenia muzyczne umieszczają na tablicy Samorządu Uczniowskiego w formie przypiętych karteczek. Warto nadmienić, że każdy dzień to inny rodzaj muzyki (dla każdego coś miłego), a codzienne wiadomości to zarządzenia wprowadzone w szkole, informacje o apelach, konkursach czy też ogłoszenia uczniów dotyczące np. zagubionych rzeczy. Szybko zauważyliśmy, że muzyka to zdecydowanie coś co było potrzebne na naszych przerwach. Muzyka, która towarzyszy nam między przerwą a lekcją pobudza i ożywia oraz zdecydowanie mobilizuje, aby to po przerwie wrócić na lekcje i działać.
Ponadto na holu pojawiła się skrzynka, dzięki której każdy może podzielić się swoimi pomysłami lub zgłosić ewentualne uwagi. Raz w tygodni członkowie samorządu spotykają się i analizują je wszystkie, a następnie wprowadzają w życie. Zgodnie z naszymi założeniami powstała również strona Samorządu Uczniowskiego na Facebooku,
jednak na dzień dzisiejszy nie cieszy się ona jeszcze taką popularnością jak radiowęzeł i skrzynka pomysłów. Dlatego stworzona została grupa na Facebooku: Społeczność Edukacji Lubasz, gdzie umieszczane są odpowiedzi na pytania ze skrzynki pomysłów, zdjęcia z realizacji zadań i bieżące ogłoszenia samorządu. Grupę prowadzą członkowie samorządu, a umieszczane treści nadzoruje opiekun. W celu komunikacji z członkami samorządu przygotowaliśmy grafik dyżurów na platformie Teams (online). W wybranych godzinach, raz w tygodniu pełnimy dyżury, podczas których uczniowie mogą zaczerpnąć informacji czy porozmawiać z nami na wybrany temat. Link do spotkania umieszczany jest na grupie. Grupa na Facebooku i skrzynka dały nam obraz jak wspaniały kontakt możemy mieć z resztą uczniów. Skrzynka stała się chwilą naszego zadumania przy tym co możemy zmienić, aby było nam wszystkim lepiej, a grupa miejscem ogólnodostępnych informacji, aby nikt nie został bez odpowiedzi. Dzięki skrzynce i grupie dokładnie wiemy co reszta społeczności czuję, chcę i myśli. Myślimy, że taka relacja pomaga nam spełnić dokładnie to czego potrzebują uczniowie, czego MY potrzebujemy.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
W realizację wyzwania zaangażowani są uczniowie prowadzący radiowęzeł, sekcja dziennikarska, uczniowie od nagłośnienia i pozostała część społeczności szkolnej, która wspiera nas pomysłami.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Najtrudniejszy był etap zachęcenia uczniów do zaangażowania się w realizację tych pomysłów. Nieśmiałość, strach przed reakcją rówieśników czy też obawy przed podjęciem się długotrwałego zobowiązania sprawiły, że początkowo uczniowie sceptycznie podchodzili do tego wyzwania.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Naszym zdaniem wielkim sukcesem jest fakt, że udało się stworzyć środki komunikacji z prawdziwego zdarzenia. Radiowęzeł to już nie muzyka puszczana z przypadku,
z telefonu, jak to miało miejsce kilka lat wcześniej, ale dzieło uczniów, którzy mają coś do powiedzenia. Dla mniej śmiałych skrzynka pomysłów pozwala się wypowiedzieć
w każdej kwestii, a grupa na Facebooku to szybki sposób komunikacji z całą społecznością szkoły. W ostatnim dniu przed przerwą świąteczną jak co roku w salach lekcyjnych odbywały się wigilie klasowe, dla których miłym przerywnikiem było świąteczne karaoke przygotowane przez ekipę radiowęzła. Na ekranie telewizora umieszczonego na holu wyświetlał się tekst kolęd i pastorałek, które młodzież śpiewała wspólnie z nauczycielami. Karaoke pokazało nam to czego zabrakło w czasie pandemii i nauki zdalnej, masy uśmiechów, czasu spędzonego razem, wśród przyjaciół, bez ograniczeń bo to był czas dla nas i tylko dla nas. W biegu dnia codziennego zatrzymaliśmy się wszyscy razem na holu EDUKACJI LUBASZ, aby po prostu zaśpiewać i bawić się dobrze.
W załącznikach zamieszamy zdjęcia ze świątecznego karaoke :)