Diagnoza potrzeb i zainteresowań

Działania uczniów i uczennic: "1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole, obejmującą wszystkich uczniów i uczennice, z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania, które umieszczamy w planie pracy."

Dodano: 22.12.2021

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Realizację wyzwania rozpoczęliśmy od wybrania sposobu przeprowadzenie diagnozy. Ustaliliśmy, że w każdej z klas przeprowadzimy dyskusję, ponieważ była to dla nas najprzystępniejsza metoda przeprowadzenia diagnozy. Do każdej z klas chodziły zespoły składające się z dwóch osób i te dwie osoby dyskutowały z klasami o ich potrzebach i zainteresowaniach. Po przeprowadzeniu dyskusji wyciągnęliśmy wnioski, że uczniowie i uczennice naszej szkoły interesują się między innymi różnymi sportami, grami komputerowymi i muzyką. A także chcieliby wprowadzić więcej kół zainteresowań, rozszerzyć asortyment sklepiku szkolnego i przyciszyć głośność szkolnych dzwonków.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Najtrudniejsze było przeprowadzenie dyskusji, ponieważ w naszej szkole jest ponad 20 klas.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Uważamy za sukces to, że udało nam się przeprowadzić te dyskusje.


Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
25.12.2021 10:12

Dzień dobry,

dziękuję za sprawozdanie. Uporaliście się z opisanym wyzwaniem bardzo szybko, co dobrze świadczy o sprawności Waszego zespołu. Było to bowiem złożone zadanie, wymagające wizyt w kilkudziesięciu klasach, przygotowania zestawu pytań, podsumowania odpowiedzi, sformułowania wniosków i stworzenia planu tego, co dalej z nimi zrobić.

Z formalnego punktu widzenia Wasz raport zawiera odpowiedzi na większość kluczowych pytań. Wskazujecie na metodę badania, którą wybraliście: dyskusje w klasach. Jednym słowem kwitujecie przyczynę, która stała za takim wyborem: bo była najprzystępniejsza. Opisujecie krótko sposób, w jaki zorganizowaliście akcję: dyskusję prowadziły pary wędrujące po klasach. Piszecie o wnioskach z podsumowania działania: uczniowie i uczennice naszej szkoły interesują się między innymi różnymi sportami, grami komputerowymi i muzyką"; "chcieliby wprowadzić więcej kół zainteresowań, rozszerzyć asortyment sklepiku szkolnego i przyciszyć głośność szkolnych dzwonków".

Biorąc pod uwagę, że pewne odpowiedzi na ważne pytania są zawarte w tekście, akceptuję Wasze sprawozdanie.

Pozostaję jednak z fragmentarycznym obrazem Waszej akcji:
1. Nie dołączyliście żadnego dokumentu ani zdjęcia, które mogłoby pogłębić obraz sytuacji: scenariusza dyskusji klasowych, listy wniosków, fotek z akcji w klasach, itp.
2. Nie wiadomo, jaki macie plan, dotyczący tego, co dalej zrobicie ze swoimi wnioskami: komu je przekażecie, co się będzie dalej z tym działo, jakie konkretne działania wynikające z potrzeb uczniów i uczennic powinny teraz się wydarzyć, itp.
3. Same wnioski dotyczące zainteresowań uczniowskich wydają się być dość błahe: to, że Wasi koledzy i koleżanki "interesują się między innymi różnymi sportami, grami komputerowymi i muzyką" można było założyć z góry. Ciekawsze byłoby to, co to za sporty czy muzyka i co z tego mogłoby/powinno wyniknąć dla programu szkoły, np. o jakie "kółka zainteresowań" warto było powalczyć.

Prawdę mówiąc, nie potrafię ocenić, czy mam tu do czynienia z bardzo zdawkowym raportem z sensownego działania, czy też całe działanie było zorganizowane na chybcika i bez poczucia, że robicie coś ważnego, co może naprawdę pozytywnie wpłynąć na stan społeczności uczniowskiej.

Proszę Was zatem na przyszłość o głębsze i choć trochę udokumentowane opisy Waszych dokonań.

Z poważaniem

Mentor Janusz