Nowy regulamin SU

  • WYBITNA RELACJA

Wybory i kwestie formalne: "4. Robimy przegląd dotychczasowego regulaminu SU, dostosowujemy go do naszych potrzeb i aktualnej sytuacji w szkole. Regulamin zawiera zgodną z zasadami i procedurami demokratycznymi ordynację wyborczą."

Dodano: 23.12.2021

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Realizację wyzwania rozpoczęliśmy od pozyskania starego regulaminu SU, który pochodził z bardzo odległych czasów (był zatwierdzony przez dyrektorkę, która pełniła swoją kadencję, zanim zaczęliśmy naukę w naszej szkole). Okazało się, że regulamin zawiera zapisy, które od wielu lat w naszej szkole w ogóle nie były przestrzegane, np. wymieniał kilka stałych sekcji Samorządu (np. sekcja ds. turystyki, sekcja ds. dekoracji). Regulamin w ogóle nie zawierał ordynacji wyborczej.


Bazując na starym regulaminie, stworzyliśmy zapisy dotyczące uprawnień Samorządu oraz jego poszczególnych organów. Postanowiliśmy wykreślić zapis o stałych sekcjach, ponieważ na tę chwilę nie czujemy potrzeby ich wprowadzania. W tym roku chcemy się skupić na tym, żeby w jakikolwiek sposób zaktywizować Radę Samorządu, a w przyszłości może powstaną sekcje wynikające z potrzeb uczniów - przyznaliśmy Radzie Samorządu kompetencję tworzenia takich sekcji w przyszłości. Przeprowadziliśmy research w internecie dotyczący ordynacji wyborczej. Udało nam się znaleźć odpowiadający nam wzór w materiałach CEO i dostosowaliśmy go do swoich potrzeb.


Propozycję nowego regulaminu przekazaliśmy pani dyrektor do konsultacji. Przeanalizowaliśmy jej uwagi i wprowadziliśmy drobne zmiany do dokumentu. Następnie rozesłaliśmy za pośrednictwem Librusa nowy regulamin wszystkim uczniom szkoły z prośbą o zapoznanie się z nim i przekazanie ewentualnych uwag przewodniczącym klas. Dzień przed głosowaniem zaplanowaliśmy spotkanie z przewodniczącymi, którzy chcieliby zgłosić jakieś uwagi ze strony swojej klasy - okazało się, że nie było żadnych wątpliwości.


Utworzyliśmy w Formsach ankietę i rozesłaliśmy ją do członków Rady Samorządu. Udało nam się uzyskać akceptację! 12 osób zagłosowało ZA, 3 się wstrzymały.


Uwieńczeniem naszej pracy było zamieszczenie regulaminu na stronie szkoły w zakładce Samorządu Uczniowskiego.


Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?:
Wszyscy uczniowie szkoły (konsultacje), Rada Samorządu (pośredniczenie między zespołem projektowym a klasami oraz głosowanie)
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?:

Najtrudniejsze dla nas było zmieszczenie się ze wszystkim w czasie. Początkowo myśleliśmy, że to wyzwanie jest dobre na początek właśnie dlatego, że uda nam się ze wszystkim szybko uporać, ale okazało się jednak, że poszczególne etapy - zwłaszcza analiza starego regulaminu i przygotowanie nowego - zajęły nam sporo czasu.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?:

Dużym sukcesem było dla nas to, że pani dyrektor zaproponowała jedynie drobne zmiany w naszym regulaminie, czyli chyba dość dobrze go przygotowaliśmy :) Największym sukcesem było dla nas przyjęcie regulaminu przez Radę Samorządu.


Fajnie jest poczuć, że zrobiliśmy coś ważnego dla społeczności - nasz regulamin pewnie będzie służyć kolejnym rocznikom uczniów!

Galeria zdjęć

Linki związane z realizacją wyzwania:
https://sp63.wroc.pl/samorzad-uczniowski
Pliki związane z realizacja tego wyzwania:
Pliki dokumentujące realizację wyzwania:

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
03.01.2022 11:44

Dziękuję za opublikowanie relacji. Bardzo się cieszę, że przyjrzeliście się dotychczas obowiązującemu Regulaminowi i wprowadziliście aktualizujące zapisy. To ważne działanie, bo dotyczy szkolnego prawa, które uzupełniliście między innymi o zasady szkolnych wyborów. Zmiany zapisów wymagają współdecydowania wszystkich uczniów w szkole. Zadbaliście o to, by było to możliwe i sprawnie przebiegło. Poczucie satysfakcji jest w pełni uzasadnione, z pewnością z efektów Waszej pracy skorzystają kolejne roczniki. Gratuluję!