Szkoła Podstawowa nr 2 Oborniki Śląskie

Działania uczniów i uczennic: "1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole, obejmującą wszystkich uczniów i uczennice, z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania, które umieszczamy w planie pracy."

Dodano: 29.12.2021

0

1

Galeria zdjęć

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Poniedziałek 13.12.21 

Po południu w naszej szkole zostały powieszone kolorowe chorągiewki. Wisiały one w widocznych miejscach na korytarzach naszej szkoły, tak by były dobrze dostrzegalne dla 

uczniów.

Wtorek 14.12.21

Informacje dotyczące planu użycia flag zostały ogłoszone rano. Flagi miały wisieć od poniedziałku do piątku ( 13.12.21 - 17.12.21 ). Przez cztery dni chętni uczniowie wpisywali na chorągiewki swoje pomysły, dotyczące np. zmian jakich chcieliby w naszej szkole, pomysłów na ciekawe przedsięwzięcia w których będzie można brać czynny udział, jeśli zostaną zaakceptowane i zorganizowane.

Piątek. 17.12.21

Weekend przed lekcjami zdalnymi zostały one ściągnięte. Ku uciesze samorządu, nasze prośby i wywieszone ogłoszenia o nie rysowanie na flagach rzeczy nieprzyzwoitych. zostały uszanowane i na żadnej z nich takie się nie pojawiły. Bardzo zadowolił nas odzew tak dużej ilości chętnych uczniów, którzy wpisywali swoje pomysły na chorągiewki. Dzięki temu poznaliśmy potrzeby uczniów naszej szkoły i ich propozycje np.piątki bez zadań domowych, dzień sportu, remont toalety chłopców, gazetka szkolna, możliwość korzystania z telefonu w piątki na przerwach. Nasi uczniowie zaproponowali jeszcze wiele innymi kreatywnych pomysłów.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Oprócz naszego zespołu swoją pomoc w rozwieszaniu kilku flag zgłosiła się dziewczynka z 7 klasy. Dzięki temu że było nas więcej, udało się szybko wszystko skończyć.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Najbardziej baliśmy się, że nie uda nam się przeprowadzić ankiety ze względu na epidemię. Obawialiśmy się czy w czasie trwania ankiety część klas nie przejdzie na naukę zdalną.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Działanie to uznaliśmy za sukces ponieważ dowiedzieliśmy się jakie są potrzeby naszych uczniów i zainteresowanie. Bardzo nam to pomoże w dalszych działaniach w szkole. Przełomem był też odzew dużej części chętnych uczniów. To motywacja do dalszych działań.

Linki związane z realizacją wyzwania:
https://sp2obornikisl.edupage.org/news

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
30.12.2021 16:08

Dzień dobry,

dziękuję za zamieszczenie sprawozdania. Pod nim umieściliście link do szkolnej strony a konkretnie zakładki aktualności, lecz mimo dwukrotnych starań nie udało mi się tam znaleźć żadnych odniesień do Waszej akcji opisywanej w raporcie :-(

Tekst ciekawie i dość dokładnie relacjonuje realizację podjętego zadania. Wybraliście atrakcyjną metodę zbierania danych. Chorągiewki najwyraźniej przyciągnęły uwagę Waszych kolegów i koleżanek, więc relacjonujecie, że udało się Wam zebrać dużo informacji.

Sprawozdanie zawiera odpowiedzi na polecenia z platformy i większość odpowiedzi na pytania z "Przewodnika po programie Szkoła Demokracji", który otrzymaliście:
•Jaką metodę badania wybraliście? Dlaczego?
• Jak zaplanowaliście diagnozę i jakie były poszczególne etapy
badania?

Ten przewodnik zawiera szczegółowe opisy tego, co powinniście uwzględnić przy tworzeniu każdego z raportów. Proszę zatem, uważnie zapoznawajcie się z nimi przed tworzeniem raportów, wtedy na pewno nie będę musiał występować o żadne uzupełnienia a Wam będzie łatwiej skupić się na najważniejszych elementach podejmowanych działań.

Akceptuję Wasze sprawozdanie. Korzystając z okazji zamieszczam kilka refleksji, jakie mi się nasunęły podczas jego lektury.

1. Proszę Was, abyście- kiedy tylko jest to możliwe- otwarcie prezentowali konkretne dane. W tym wypadku brakuje mi danych o tym, co oznacza "odzew tak dużej ilości chętnych uczniów". Tylko mając je- a będąc daleko- jestem w stanie wyobrazić sobie w miarę dokładnie Waszą sytuację. Moim zadaniem nie jest chwalenie Was lub ganienie za rozmiar odzewu społeczności uczniowskiej, lecz zrozumienie, co się wydarzyło, co ewentualnie warto byłoby zmienić, jeśli rzeczy nie potoczyły się tak, jak tego oczekiwaliście. A z tego z kolei mogę wnioskować, jaki jest aktualnie samorządowy stan Waszej społeczności i poziom jej aktywności, a więc z czym się aktualnie mierzycie.

2. W sprawozdaniu nie pojawiła się pełna odpowiedź na ostatnie pytanie zawarte w przewodniku:
• Jakie były wnioski z przeprowadzonej diagnozy i jakie działania zaplanowaliście?

Przytoczyliście interesujące propozycje konkretnie wskazane przez uczniów i uczennice, ale nie podaliście, co macie zamiar z tym bogactwem zrobić. Z fragmentu tekstu domyślam się, że planujecie jakieś dalsze aktywności: "…dowiedzieliśmy się jakie są potrzeby naszych uczniów i zainteresowanie. Bardzo nam to pomoże w dalszych działaniach w szkole." Mam więc nadzieję, że nie poprzestaniecie na zebraniu oczekiwań, ale coś konkretnego zrobicie przynajmniej z częścią z nich.

3. "Piątki bez zadań domowych, dzień sportu, remont toalety chłopców, gazetka szkolna, możliwość korzystania z telefonu w piątki na przerwach" to nie są w ścisłym sensie potrzeby Waszych kolegów i koleżanek, ale konkretne propozycje zaspokajania pewnych potrzeb i/lub rozwiązania pewnych problemów, których jednak autorzy nie nazywają po imieniu. Na przykład "piątki bez zadań domowych" to postulat wynikający prawdopodobnie z problemu, jakim jest poczucie uczniów, że są przeciążeni zadaniami i potrzebują weekendu na regenerację sił. Świetnie byłoby zatem, gdyby także nauczyciele i władze szkoły zastanowili się nad listą uczniowskich propozycji i spróbowali ustalić, jakie realne problemy i potrzeby za nimi stoją. Jeśli możecie ich jakoś do tego zachęcić, warto byłoby to zrobić. Mogłoby z tego wyniknąć dużo dobrych rzeczy dla Waszej społeczności.

Z pozdrowieniami

Mentor Janusz

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś