PLAN DZIAŁANIA NASZEGO ZESPOŁU w Szkole Demokracji
Diagnoza i plan działania: "Plan działania"
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-03-04 01:25
Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy wybory do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO “Wybory do władz SU. Poradnik dla ucznia”.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
19 października uczniowie naszej szkoły wybiorą władze SU naszej szkoły. Głosowanie odbędzie się tajnie. Na wyznaczonej lekcji, każda klasa uda się w wyznaczone miejsce, gdzie siedziała będzie Komisja Wyborcza i znajdowała się urna na głosy. Wszyscy otrzymają arkusze z imionami i nazwiskami kandydatów, na których będą mogli zaznaczyć osobę, na którą chcą oddać swój głos. Liczeniem głosów oraz ogłoszeniem wyników zajmie się Komisja Wyborcza.
Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
TakKtóre wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
W najbliższym czasie planujemy umieścić w szkole, w wyznaczonym miejscu skrzynkę, do której uczniowie (anonimowo, bądź nie) mogliby wrzucać kartki z ich pomysłami na temat zmian w szkole itp.
Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
TakKtóre wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole. Obejmuje ona wszystkich uczniów i uczennice i jest z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania. Umieszczamy je w planie pracy.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Chcielibyśmy poprosić wychowawców klas w naszej szkole o pomoc w zrealizowaniu tego zadania. Planujemy stworzyć diagnozę, w której uczniowie będą mogli wyrazić swoje zdanie na tematy takie, jak m.in. : “Co podoba ci się w twojej szkole? Co chciałbyś zostawić tak, jak jest?”; “Co ci się nie podoba? Jakie zmiany chciałbyś wprowadzić?”; “Masz jakieś pomysły dotyczące rzeczy, które by było można wprowadzić? Postaraj się opisać je w miarę szczegółowo, abyśmy wiedzieli, na czym ma to polegać.”. Następnie przekazalibyśmy ją nauczycielom, aby rozdali je uczniom swoich klas na godzinie wychowawczej. Dzięki temu dowiemy się jakich zmian potrzebują uczniowie i czym powinniśmy się zająć.
Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
TakKtóre wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku albo remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic lub mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
W miarę możliwości organizacyjnych i finansowych, chcielibyśmy stworzyć małe miejsce do wypoczynku przy świetlicy szkolnej. Wstawić tam niewielką kanapę, stolik. W naszej szkole brakuje takiego miejsca.
Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
NieKtóre wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Żyjemy w czasach pandemii, więc nigdy nie możemy przewidzieć, czy sytuacja pozwoli nam wypełnić to wyzwanie, ale chcielibyśmy przeprowadzić dyskusje klasowe, w których uczestniczyliby uczniowie danej klasy, wybrani nauczyciele oraz członkowie naszego projektu lub szkolne, w których uczestniczyłaby cała szkoła, albo przynajmniej możliwa część. Rozmawialibyśmy wtedy na temat motywacji do nauki. Jednych motywują dobre oceny, a co drugich? Chcemy się tego dowiedzieć i, w miarę możliwości, pomóc im.