Kanał na YouTube pod nazwą: „Szkoła Demokracji w Micku”

Komunikacja i media: "1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole."

Dodano: 26.01.2022

0

0

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

1. Wpadliśmy na pomysł, aby wykorzystać nowoczesny kanał komunikacyjny, zwłaszcza taki, który jest popularny wśród młodzieży. Stąd wybór padł na YouTube.

2. Rozpoczęliśmy dyskusję nad możliwym zakresem tematycznym materiałów prezentowanych na kanale oraz form ich przedstawiania. Rozdzieliliśmy pomiędzy siebie zadania.

3. Uzgodniliśmy nazwę kanału i jego tematykę.

4. Utworzyliśmy kanał.

5. Przygotowaliśmy pierwszy, wprowadzający materiał i nagraliśmy go.

6. Zwróciliśmy się do nauczyciela w naszym liceum, odpowiedzialnego a zarazem uprawnionego do zamieszczania informacji na stronie szkoły, aby została tam opublikowana informacja o powstaniu kanału wraz z linkiem do pierwszego, wprowadzającego filmu.


Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Konsultowaliśmy się z kolegą, który miał doświadczenie przy tworzeniu kanału YouTube oraz omawialiśmy merytoryczny plan zwartości kanału z Opiekunką naszego Zespołu Projektowego.


Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Wydaje się, że najtrudniejszym zadaniem jest przetworzenie przygotowanej treści na materiał video. Tekst, który względnie łatwo można przygotować i odczytać, staje się pewnym wyzwaniem, gdy trzeba zrobić do niego nagranie w formie filmiku i wygłosić go w przekonujący sposób, unikając błędów, omyłek czy lapsusów językowych.


Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Stworzenie nowego źródła informacji. Ten kanał umożliwi przekazywanie społeczności szkolnej treści w przystępny i popularny sposób. Nie jest to łatwe, zwłaszcza w czasach pandemii, gdyż szkoła już trzeci raz w tym roku szkolnym przeszła na nauczanie zdalne. Filmiki są sposobem komunikacji, który łatwo potrafi dotrzeć do odbiorców, jest - co do zasady – zwięzły i syntetyczny oraz można go otworzyć z dowolnego urządzenia, w praktycznie każdym miejscu. Bardzo ważna jest też zawartość merytoryczna, która będzie prezentowana na naszym kanale. To nie będzie kanał o wszystkim. Zamierzamy na nim bowiem, przedstawiać zagadnienia dotyczące samorządności o charakterze uniwersalnym, z intencją, że kiedyś mogą być rozważone i wdrożone w praktyce w naszej szkole. Mamy tu na myśli m.in. takie tematy jak rzecznik praw ucznia czy też budżet uczniowski. W szkołach takie tematy nie pojawiają się zbyt często, gdyż szkoła ma też wiele innych funkcji i zadań do realizacji. Tym bardziej cieszy nas to, że udało się nam doprowadzić do końca tą ideę i zaproponować innym uczniom taką formę dzielenia się wiedzą, wiadomościami, faktami w zakresie demokracji i samorządności szkolnej. O każdym z następnych filmików będzie zamieszczana informacje na stronie szkolnej w internecie. Dzięki temu potencjalnie wszyscy uczniowie będą mogli się z nimi zapoznać.

Ponadto, inni uczniowie będą mieli możliwość zgłaszania swoich pomysłów, jeśli chodzi o kolejne materiały filmowe, w tym również przygotowania samodzielnie filmików mieszczących się w zakresie tematycznym naszego kanału.

Nasz kanał będzie współpracował z Zarządem Samorządu. Chcemy, aby poprzez niego mogli wypowiadać się także członkowie Zarządu. W żadnym wypadku kanał nie jest i nie będzie konkurencją dla działań organów Samorządu Uczniowskiego. Wprost przeciwnie, będzie – poprzez publikowane treści - uzupełniał je i wspierał.


Galeria zdjęć

Linki związane z realizacją wyzwania:
https://www.youtube.com/watch?v=8drKvg_VDhU

Podobało Ci się

Komentarze