SUper Kopernik gotowy do działania!

Diagnoza i plan działania: "Plan działania"

Dodano: 31.01.2022

0

0

Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
4. Robimy przegląd dotychczasowego regulaminu SU i dostosowujemy go do naszych potrzeb i aktualnej sytuacji w szkole. Regulamin zawiera zgodną z zasadami i procedurami demokratycznymi ordynację wyborczą.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Chcielibyśmy aby regulamin SU, był dostosowany do aktualnej władzy Samorządu, by moglibyśmy lepiej działać. Dobrze dobrany regulamin, sprawi, że uczniowie będą wiedzieli jakie zadania może wykonywać SU oraz co należy do jego obowiązków. Chcemy zakończyć te działania do marca 2022.

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Stworzymy instagram szkolny, gdzie pod #SUper_Kopernik uczniowie ze szkoły będą mogli odnaleźć treści publikowane tylko przez Samorząd Uczniowski. Na tym instagramie, znajdować się będą również zdjęcia i relacje z ważnych wydarzeń, które miały miejsce w naszej szkole. Zaczęliśmy już realizować to wyzwanie, powinniśmy wyrobić się do lutego 2022.

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
3. Organizujemy dzień integracyjny lub noc integracyjną dla uczniów szkoły. Każda klasa jest odpowiedzialna za przygotowanie poszczególnych elementów wydarzenia.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

W naszej szkole organizujemy dni tematyczne, gdzie poszczególne klasy odpowiadają za przygotowanie rzeczy np:

  1. Klasa Technikum gastronomicznego przygotowują potrawy, którymi częstowani są zaproszeni goście np: klasy 8, które mają możliwość poznania naszej szkoły
  2. Klasy Liceum biologiczno-chemiczne, przygotowują prezentację na dany temat, pod kątem zdrowotnym, zastosowaniem w życiu codziennym, czy pod kątem składu chemicznego.
  3. Klasy Liceum z rozszerzoną fizyką zajmują się pokazami fizycznymi na dany temat.

Ostatni etap naszych dni tematycznych powinien zakończyć się w kwietniu 2022.

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku albo remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic lub mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Planujemy przeorganizować tak przestrzeń szkolną by uczniowie w czasie przerwy mieli możliwość odpoczęcia po lub przed zajęciami.

  1. Miejsce to będzie znajdowało się na 1 piętrze
  2. Będą to kanapy, gdzie będzie można usiąść
  3. Dostawimy stolik, by móc zjeść np: obiad. Postawimy również kwiaty do dekoracji.
  4. Miejsce zostanie przetestowane a potem oddane do użytku dla uczniów jak i nauczycieli.

Chcemy zrobić to do lutego 2022.

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Chcemy przeprowadzić dyskusje, o tym co motywuje uczniów Kopernika do nauki. Chcemy, by każdy uczeń mógł wyciągnąć coś z takich debat w wyniku czego mógłby np: poprawić swoje oceny, lub po prostu posiadać dodatkową wiedzę o tym jak się zmotywować do systematycznej nauki, by ta przełożyła się na lepsze wyniki w szkole. Nie chcemy, dzielić uczniów na tych gorszych czy lepszych, zależy nam na tym że nie ważne jakie kto osiąga wyniki w nauce ma taki sam wpływ na funkcjonowanie Samorządu Uczniowskiego.

Czy to wyzwanie zrealizujemy obowiązkowo (każdy zespół ma zrealizować minimum 3 wyzwania z 3 różnych obszarów)?
Tak

Podobało Ci się

Komentarze