Samorząd - to My Wszyscy!
Wybory i kwestie formalne: "3. Starsi uczniowie lub przedstawiciele władz SU organizują zajęcia na temat wyborów dla swoich młodszych kolegów."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-02-08 07:33
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Podczas spotkania z mentorką zaplanowaliśmy działania, jakie należy podjąć w celu realizacji działania. Na początku poinformowaliśmy dyrekcję oraz nauczycieli o pomyśle na temat warsztatów oraz wypisaliśmy jakie są cele spotkania. Poinformowaliśmy o warsztatach przez radiowęzeł. Biorąc uwagę organizację pracy szkoły oraz liczne klasy na kwarantannie, ustaliliśmy, jakie klasy wezmę udział w warsztatach - ostatecznie po rozmowach z wychowawcami padło na dwie klasy 2 oraz jedną 3 SP. Następnie ustaliśmy termin spotkania na 20 stycznia. Następnie spotkaliśmy się, aby ustalić scenariusz warsztatów (na podstawie otrzymanego od mentorki, za co bardzo dziękujemy) oraz podział zadań - miejsce oraz czas warsztatów.
Stworzyliśmy scenariusz z podziałem na osoby (nie będziemy go tutaj opisywać - dołączamy załącznik w relacji).
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?:
W spotkaniu bezpośrednio byli zaangażowani nauczyciele wychowawcy klas 2 i 3 oraz p. Dyrektor, która była obserwatorem. Dodatkowo zwróciliśmy się z prośbą o zaangażowanie w warsztatach p. sołtyska, jednak ze względu na liczne obowiązki nie był w stanie przybyć na spotkanie. Dodatkowo oprócz osób bezpośrednio uczestniczących w projekcie zaangażowaliśmy w projekt dodatkowo trójkę uczennic z innych klas.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?:
Najtrudniejsza była niepewność. Do ostatniego dnia nie mieliśmy świadomości, czy warsztaty na pewno się odbędą. ponieważ codziennie nowe klasy udawały się na kwarantannę. Na szczęście, spokojnie moglibyśmy zrealizować warsztaty w formie online - również byłyby to dla nas nowe doświadczenie.
Niestety trudnością było zaangażowanie instytucji z zewnątrz - sołtys nie był w stanie przyjechać, zaś radny gminy odmówił ze względu na pandemię.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?:
Sukcesem było doprowadzenie warsztatów do realizacji. Co więcej uważamy, że udało nam się:
- odpowiednio dostosować formy pracy do dzieci w wieku edukacji wczesnoszkolnej,
- przygotowaliśmy dwie tablice (kredową oraz do pisaków), które służyły nam w obrazowaniu tego co przekazujemy ustnie uczniom,
- zaangażowaliśmy uczniów bezpośrednio w działania - odbyły się liczne zabawy, jak np. zabawa z kocem, narysowanie wspólnej rzeczy, ważnej dla wszystkich,
- odczuliśmy, że podsumowanie warsztatów w formie podawania włoczki było strzałem w dziesiątkę - uczniowie dzięki temu zrozumieli czym jest samorząd - każdy, jest ze sobą połączony i współodpowiedzialny za działania, co więcej, uczniowie zrozumieli, że każdy kierunek działania musi być wspólny, inaczej wszyscy się poprzewracają.
Oczywiście, pochwaliliśmy się naszym wydarzeniem na Facebooku szkolnym oraz stronie szkoły.
Najmilej zrobiło nam się w momencie, jak uczniowie mówili, czemu tak krótko trwały warsztaty :) Już teraz planujemy kolejne warsztaty dla klas 4-5, aby w jeszcze większym stopniu zaangażować ich w prace samorządu.