Analiza diagnozy szkolnej demokracji Szkoły Podstawowej nr 8 im. gen. Karola Rolow- Miałowskiego w Oławie
Diagnoza i plan działania: "Diagnoza"
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-02-15 14:04
Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Zdecydowanie się zgadzamWszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Zgadzam sięW szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Zgadzam sięZasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Zgadzam sięW naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Zgadzam sięCo w obszarze "Wybory i kwestie formalne" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Wybory dotychczas nie były równe, bo uczniowie klas 1-3 byli wyłączeni z głosowania. Opiekun był narzucany przez Dyrektora a nie wybierany przez uczniów. Zmiana dotychczasowego regulaminu Samorządu Uczniowskiego- wyboru opiekuna dokonują uczniowie, wybory na członków SU są równe (głosują wszystkie klasy w szkole 1-8).Samorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Zdecydowanie się zgadzamSamorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Zdecydowanie się zgadzamOrganizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Zdecydowanie się zgadzamOrganizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Nie wiemCo w obszarze "Działania uczniów i uczennic" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Przez sytuację pandemiczną nie mamy zgody dyrekcji szkoły na współpracę z innymi szkołami. Chcielibyśmy nawiązać współpracę z innymi szkołami oraz zorganizować dzień integracyjny w szkole.Odbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Zdecydowanie się zgadzamUczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Zdecydowanie się zgadzamW szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Zdecydowanie się zgadzamW naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Nie wiemCo w obszarze "Komunikacja i media" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
W naszej szkole nie odbywają się dyskusje ani debaty. Chcemy organizować częściej spotkania przewodniczących klas z Samorządem, opiekunem i dyrekcją. Chcemy stworzyć mediacje rówieśnicze.Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Zgadzam sięUczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Nie wiemW naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Nie wiemW szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Nie wiemCo w obszarze "Podejmowanie decyzji" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Jest to najsłabszy punkt w naszej szkole. Nie mamy swojego fragmentu przestrzeni szkolnej poza ścienną gazetką SU i nigdy nie mieliśmy organizowanego budżetu partycypacyjnego w naszej szkole.W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Zdecydowanie się zgadzamOdbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Nie wiemZasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Nie wiemNa lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Nie wiemCo w obszarze "Uczenie się i nauczanie" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
W naszej szkole zasady wewnątrzszkolnego systemu oceniania nie są konsultowane z uczniami oraz nie odbywają się dyskusje na temat tego, co nas motywuje do nauki. Chcemy zorganizować dyskusje klasowe o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawimy nauczycielom.Podobało Ci się
Komentarze
Skomentuj relację