Organizacja radiowęzła w szkole

Komunikacja i media: "Nasze własne wyzwanie (skonsultowane i zatwierdzone przez mentora)"

Dodano: 07.02.2022

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Realizację wyzwania rozpoczęliśmy od razu po zaakceptowaniu planu działania w ramach Szkoła Demokracji. Poszczególne etapy realizowania zadania:

  1. Rozmowa z Panią Dyrektor o możliwości założenia radiowęzła w szkole. Pani Dyrektor wyzwanie (organizacja radiowęzła) się spodobało i wyraziła zgodę na jego realizację.
  2. Znalezienie miejsca na radiowęzeł ( korytarz dolny oraz górny, sala informatyczna)
  3. Wytypowanie osób sprawujących kontrolę nad działalnością radiowęzła oraz opiekuna.
  4. Sprawdzenie przepisów dotyczących działalności radiowęzła w szkole, w tym prawa autorskie, puszczanie muzyki itp
  5. Poszukiwanie środków na zakup sprzętu umożliwiającego założenie radiowęzła
  6. Zakup sprzętu.
  7. Zamontowanie radiowęzła na korytarzach szkolnych.
  8. Napisanie regulaminu działalności radiowęzła
  9. Wybór opiekuna radiowęzła, koordynatora oraz zespołu radiowęzła.
  10. Działalność radiowęzła


Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
Zespół, Pani Dyrektor, Konserwator, nauczyciel muzyki, opiekun SU
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Najtrudniejsze w realizacji tego wyzwania było znalezienie odpowiedniego miejsca (sali) na sprzęt. Nasza szkoła jest mała i posiadamy małą ilość pomieszczeń. Na osobne pomieszczenie dla radiowęzła szkolnego wiedzieliśmy, że nie ma szans. W związku z tym, postanowiliśmy porozmawiać z nauczycielami i Panią Dyrektor w, której sali powinien znaleźć się sprzęt i stanowisko dla "szkolnych reporterów". Od razu zostało wykluczone piętro, gdzie znajdują się najmłodsze roczniki (klasy I-III)- ze względów czysto praktycznych, nie moglibyśmy na każdej przerwie tam wchodzić, gdyż mają oni inne przerwy, dostosowane do lekcji i ich możliwości. Oczywiście ich "ciekawość" również mogłaby przeszkadzać w prowadzeniu radiowęzła - często na przerwach są w sali i mogą się tam bawić. Na górnym korytarzu znajdują się 4 pomieszczenia: Świetlica połączona ze stołówką (duży ruch, duża rotacja dzieci mogłaby przeszkadzać w prowadzeniu audycji) oraz 3 sale lekcyjne. Z tych trzech klas wybraliśmy salę informatyczną. Znajduje się w niej dużo sprzętów, na które trzeba bardzo uważać, w związku z czym na przerwie, podczas działalności radiowęzła mogą tam przebywać tylko 2-3 osoby. Kolejną rzeczą nad którą musieliśmy długo pracować, to znalezienie odpowiednich osób do pracy przy radiowęźle. Okazało się, że z przygotowaniem muzyki tematycznej nasi koledzy i koleżanki nie mają problemów, za to z prowadzeniem audycji w których trzeba się odezwać przez mikrofon już jest. Pomimo, iż pomysłów im, nie brakuje to przez stres ciężko się im odezwać. Ale pomału, drobnymi kroczkami się nam to udaje. Wybrana została koordynatorka - dziewczyna, która ma dużo pomysłów, współpracuje z wieloma osobami i nie boi się odezwać przez mikrofon, w związku z tym to najczęściej ona prowadzi audycje a pozostali patrzą na to i powoli się oswajają z "mówieniem". Zespół po konsultacji ze społecznością szkolną stworzył regulamin działalności radiowęzła. Został on zaakceptowany przez Panią Dyrektor i udostępniony na stronie szkoły. Opiekunem radiowęzła został Opiekun Samorządu Szkolnego.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Według nas sukcesem związanym z realizacją tego wyzwania jest:

1. Stworzenie ciekawego i nowoczesnego sposobu komunikowania się

2. Nadawanie komunikatów

3. Zapoznanie się z różnymi stylami muzyki

4. Możliwość dotarcia do dużej grupy osób,

5.Walka ze stresem, który związany jest z prowadzeniem audycji na żywo

Galeria zdjęć

Linki związane z realizacją wyzwania:
https://szkolastaniewice.edupage.org/text57/?eqa=dGV4dD10ZXh0JTJGdGV4dDU3

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
22.03.2022 23:22

Dziękuję za uzupełnienie relacji i dodanie Regulaminu. Pokonaliście wiele przeszkód, związanych z utworzeniem radiowęzła i cieszę się, że po powrocie do szkoły wszystko działa. Radiowęzeł jest ważnym elementem szkolnego życia. Pełni funkcję informacyjną, edukacyjną, rozrywkową, ale też pozwala rozwijać własne umiejętności osób wchodzących w skład zespołu redakcyjnego. Opisaliście zasady funkcjonowania radiowęzła i programową ramówkę. Działanie radiowęzła na co dzień to wymagające wyzwanie, ważny jest podział zadań i praca zespołowa oraz otwartość na pomysły, kreatywność. Radzicie sobie świetnie. Gratuluję!