Reaktywujemy szkolne konto na Instagramie
Komunikacja i media: "1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2022-02-19 09:49
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
W zeszłym roku nasze starsze koleżanki założyły konto na Instagramie, które miało stać się naszym uczniowskim środkiem przekazu informacji. Niestety nic ciekawego tam się nie działo. Postanowiliśmy to zmienić zamiast zakładać coś zupełnie innego ( w końcu nie chodzi o to żeby co roku tworzyć coś nowego, poza tym przeprowadziliśmy mały rekonesans i wiemy, że prawie wszyscy korzystają z Instagrama).
Na pierwszym spotkaniu przyjrzeliśmy się dokładnie temu co Zuza i jej koleżanki zamieściły tam w zeszłym roku i doszliśmy do wniosku, że należy zmienić prawie wszystko. Zaczęliśmy od zmiany nazwy. Po burzy mózgów wybraliśmy "GUT SKUL GROJEC", następnie nasza koleżanka Milena zgodziła się być administratorem naszego konta. Ustaliliśmy także kto zajmie sie stroną graficzną, kto będzie pisał posty. Na kolejnym spotkaniu w grudniu zaplanowaliśmy kampanie reklamową wśród uczniów i uczennic. Zrobiliśmy projekt plakatu, który mieliśmy umieścić w kilku miejscach w szkole. Chcieliśmy także przygotować ulotki reklamujące nasze konto, spotkać się z kolegami i koleżankami na apelu. I... musieliśmy wszystko zmienić bo szkołę zamknięto.Na kolejnych spotkaniach online na Teamsach w styczniu po feriach i na początku lutego postanowiliśmy przenieść całą kampanie do netu. Przygotowaliśmy plakat w canvie, który zamieściliśmy na oficjalnej stronie szkoły na facebooku i rozesłaliśmy go przez messengera do wszystkich uczniów. Dostaliśmy dużo pozytywnych opinii od kolegów na temat naszego Instagrama. Teraz musimy sprawić, aby utrzymać ich zainteresowanie i zachęcić naszych kolegów i koleżanki do zamieszczania tam swoich relacji. Mamy nadzieję, że to będzie nasz prawdziwy uczniowski środek przekazu. Wszystko zależy od nas i naszego zaangażowania.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
Pomogła nasza opiekunka, która umożliwiła na korzystanie ze swojego konta edu na Canvie.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Najtrudniejsze były ciągłe zmiany. Na początku grudnia klasy 4-8 były na zdalnym. Potem po kilku dniach nasza klasa znalazła się na zdalnym. Dwa tygodnie pózniej, kiedy juz się wydawało, że będziemy mogli spokojnie pracować znowu wszyscy przeszli na zdane nauczanie. Przez te ciągłe zmiany trudno nam było zaplanować nasze działania. Do tego ostanio mieliśmy problem i zniknęły nasz posty. Zaczynamy więc od nowa. Damy radę
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Nie jesteśmy na razie na 100% zadowoleni z naszego środka przekazu. Jeszcze wiele pracy przed nami. Nie chcemy powtórzyć błędów naszych koleżanek. Na razie mamy super nazwę (naszym skromnym zdaniem), Instagram zaczyna powoli działać, koledzy i koleżanki o nim mówią, więc mamy nadzieję, że się udało. Najbliższe tygodnie będą takim prawdziwym sprawdzianem dla naszych działań w tym zakresie.